Lapsen etuhampaissa piparkakkureunat, onko muilla?
En siis ole koskaan nähnyt kenelläkään lapsella samanlaisia hampaita kuin omalla 8-vuotiaallani on eli etuhampaiden reuna on piparkakkureunainen siis tavallaan sahalaitainen, mutta ei terävät piikit:) Osasinkohan nyt selittää, mutta onko muilla samanlaisia? Hammaslääkäri ei kyllä koskaan ole asiaan puuttunut enkä ole hoksannut kysyäkään asiasta..Asia on nyt pinnalla, koska lasta itseä häiritsee hampaat ja kaverit kuulemma ovat kysyneet miksi ovat tuollaiset.
Kommentit (8)
Mulla on kuvatunlaiset etuylähampaat ja mä oon 30.
Mulla on kuvatunlaiset etuylähampaat ja mä oon 30.
mutta ei kait se ulkoreuna enää voi muuttua vai voiko?
-ap
ja hammasteknikko teki tahallaan vähän piparkakkuisuutta niihin koska kuulemma nuorille ihmisille ne kuuluu.. Vanhetessa kuulemma sitten ohenee suoremmaksi. Ikää mulla 24v.
Ja mulle teki todella vähän sitä piparkakkua, mutta luulen että lapsilla sitä voikin sitten olla enemmän.
voi olla just sellanen reuna kunnes ovat kasvaneet "täyteen mittaansa"
Muistan kuinka tuoreet rautahampaat olivat itselläni tosi piparkakkuiset ja nyt ne ovat vähitellen kuluneet suoremmiksi.
Omalla 8-vuotiaallani rautahampaat ovat aivan piparkakkureunaiset. Olen luullut että muillakin on.
meillä kylläkin 5v mutta alahampaissa ja ylähampaissakin pientä piparkakkumaisuutta mutta ovat vielä kasvamassa. Olen arvellut että tarvitsevat vielä fluoria vahvistuttamiseen niin siksi sen näköiset.
en ole hammasalalla mutta näin olen pähkäillyt.