Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKertut Tiisataihin***

22.11.2005 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikeastaan ole kummempaa tapahtunut. Pahoinvointi jatkuu, ei tosin niin pahana kuin pari viikkoa sitten. Säännöllisellä syömisellä se pysyy jotenkin kurissa. Väsymys tuntuu olevan edelleen ihan hirmuista. Töistä kun pääsee neljältä ja tekee kotona ruuan niin sitten oon jo käynyt pötköttämään ja siitä yöunille.

Np-ultra on 12.12, ärsyttää kun se on niin myöhään. Viikoilla 6+1 pikkuinen ei vastannut viikkoja, joten ultra laitettiin tarkoituksella myöhempään. Kuitenkin viikoilla 9+6 vastasi täydellisesti viikkoja, joten myöhäisyys ei olisi ollut tarpeellista. Silloin on viikkoja tasan 14, joten pitäisi ainakin jo hyvin näkyä pallero siellä. Sitä odotellessa...

Tytteli-83 rv 10+6 (Huomenna pääsee jo 12.viikolle)

Vierailija
22/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NP-ultrassa oltu ja kaikki on hyvin. Viikkoja on siis 12+3. Vauva heilutteli käsiään ja otti vauhtia jaloilla kohdun seinästä ja pomppi siinä! Nähtävästi yhtä touhukas tapaus tulossa kuin isovelikin. Tosi hyvä mieli tuli, vaikka kyllä mulla on nämä oireet sellaiset, että epäilemättä olen raskaana.

Kätilö sanoi, että vauva olisi jo lähemmäs 10 cm kokonaismitaltaan, pää-perämittä oli jotain 6 cm.

Istukka oli vielä kohdunsuun päällä, mutta se on kuulemma tavallista, ja luultavasti se siitä siirtyy parempaan paikkaan.

Joku kysyi, että onko aikomusta mennä seulontoihin. Minä pääsisin ikäni (ensi kuussa 37 v) puolesta niihin kaikkiin, mutta en aio mennä. viimeksi en halunnut edes tietää niskaturvotusta, mutta nyt sen kysyin kun nyt olen kuitenkin 3v vanhempi kuin silloin. Jos on sydänvikoja tms, niin ne näkyy kyllä rakenneultrassa eli siihen voi sen perusteella varautua. Muutoin seulontojen tulokset eivät kuitenkaan ratkaisuihimme vaikuttaisi. Mutta nämä ovat jokaisen itse mietittäviä juttuja, me ollaan mietitty se näin.

Sukupuolen oikeastaan olisin tällä kertaa kiinnostunut tietämään :) johtuu siitä, että jos tulokas olisi tyttö, nin voisi ostaa jotain valmiiksi, kun kaikki on nyt poikien väreissä.

t vauvan näkemisestä onnellinen äitimiia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään,mulla on kaikki menny päin peetä,mitä voi vaan mennä. Että mieli ei ole kovinkaan korkeella sen takia. Mutta se siitä,niitähän päiviä tulee kaikille.

Eilen oli tosi hyvä päivä. Käytiin vähän kaupungilla töiden jälkeen ja anoppilassa syömässä lettuja. Anoppi oli ihan tohkeissaan kutonut meille pient valkoiset tossut mihin sitten hän aikoi tehdä yhden vaaleanpunaisen pallukan ja yhden vaaleansinisen pallukan. Mun mielestä se oli suloista. vauvan sukupuolesta puheenollen niin mä en oikeen tiedä haluanko tietää sitä etukäteen vai en. Mies sanoi,että olisi sen mielestä ihan kiva tietää. Mutta mietitään vielä ennen ultraa nyt sitten että kysytäänkö vai ei. Utraa on kuitenkin vielä aika pitkä aika. (3.1.2006)

joku kyseli veriseulasta: Mä en aio mennä kun ei ole iän puolesta kuulemma riskiä. Mulle on kuitenkin tehty kyllä hiv,klamydia ja hepatiitti kokeet. Ne tehdään kuulemma kaikille äideille, vaikka tietäisikin ettei niitä voi olla.

Ja joku muu kyseli juhlavaatteista: Mä ostaisin ainakin joustavan kotelopuvun missä masusta materiaali antaa myöten,niin voisin käyttää missä raskauden vaiheessa tahansa mekkoa. Ja siihen sitten laittaisin ihan normaalikokoisen blazerin kaapista,jonka jättäisin sitten auki.

sori kun en millään muista nimiä,mutta tunnistatte varmaan ketä tarkoitan.

Lilli81 12+3

Vierailija
24/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä, pitkästä aikaa kirjottelen! Oon lukenu teidän kuulumisia viikoittain, mutta ihan en ole täysin kuvioissa mukana.

Mionalle jaksamista suuren surun keskelle! Tämä " kanava" on siitä hyvä, että täällä pystyy todellakin sanomaan aivan kaiken miltä tuntuu. Olis hyvä, jos jokaisella ihmisellä olis jonkinlainen paikka, jossa vois avautua...

Marieela: Meillä onkin samana päivänä ultra!:) Mulla on tuolloin rv 13+0. Ei olla käyty alkuraskauden ultrassa, joten jännittää löytyykö sieltä elämää...

Oli helpotus huomata, että muidenkin pahoinvointi on jo vähän helpottanut! Itsellä päivät alkaa jo olla aika hyviä, illalla tulee huono olo, jos syömisestä on kulunut liikaa aikaa. Välillä pelotti, että jos tuolla ei olekaan kaikki hyvin, kun itellä on näin hyvä olo... Toivotaan vaan parasta...

ansu73: Minun ei tarvinnut olla ensimmäisessä pissanäytteessä pissaamatta 4 tuntia.. Pääasia,että jotain tuli. Seuraavalle kerralle antoi jo kupin, johon tehdä näyte. Aika on vasta 9.30, mutta neuvolantäti sanoi, että näyte voi olla pari tuntia jääkaapissa!;)

sokuri kyseli veriseulasta.... me ollaan mietitty jo pääpuhki, mutta ei olla vielä saatu asiaan päätöstä... ehkä mennään sit jos niskaturvotuksessa on jotain poikkeavaa... en tiedä vielä...

Pidensimpähän näin tätä kesäkerttujen pinoa entisestään!:) Yritän päästä kirjottelemaan useammin, mut viimeistään ultran jälkeen!;) Luen kuitenkin teidän kuulumisia aina kun ehdin!:)

Mukavaa joulun odotusta! Siinä se samalla kesäkuukin lähestyy!;)

Vierailija
25/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla monella muullakin tuttu tunne! Eilen illalla yllätti pahaolo ja sama on jatkunut tänään..juuri kun pääsin kehumasta, että voitolla on..No se siitä!

Huomenna olisi aamulla neuvola. Meillä ekasta neuvolasta saa ultra-ajan, sitä jännitän =) Sydänäänien en usko vielä kuuluvan, vaikka täällä niitä yritetään jo heti ekalla käynnillä.

Anteeksi, nyt en jaksa kommentoida kenellekään..palaan ehkä asiaan kun saan nuo tenavat nukkumaan

Hattara rv 8+6 ja lapset 99, 01, 04

Vierailija
26/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin tänään, ja oli ihana kuulla sydänääniä. Vaikka ne ultrassa jo näkikin, niin silti.. :)

Hemoglobiini on painunut alas, jopa mun vakioon (mulla on normaalistikin alhainen, tai siis muiden alhainen on mun normaali). Ensimmäisessä neuvolassa oli 104, joka on siis vielä mulle normaali, vaikkakin alemmasta päästä.. Mutta nyt oli vain 95, eli rautaa pitää apteekista hakea.

Mutta sellaista tänne, nyt vois syödä jotain.

(Tuo mies on sitten ihana, lukee tuolla Odotus-lehteä) (olisin ostanut 9 kuukautta, mutta kaupassa ei ollu)

Marple & co

Vierailija
27/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää vielä mahtuvan kesäkuisiin... ?

Mulla maha pömpöttää jo, tää on kauheeta ja pakottaa lenkille useemmin ku olis kai tarve. Joutuu vaan vetää hupparia päälle aamuisin, ku tuntuu, et mikää ei näytä enää hyvältä. Ei kai vielä pitäis näkyä mitään... luulisin... mut oon niitä hyvät ruokahalun ihmisiä, joten omapa on vikani.

Sanoisin hänelle (en todella muista nimimerkkejä), joka mietti lasten viemistä kuolevan luokse, että... Olin itse 8 kun äitini kuoli syöpään. Näin hänet vielä huonokuntoisenakin, mutta muistot ovat silti kauniit. Luulen äitini olleen viimeisillään ehkä kellertävä ja muutenki sairaan näköinen, silti mielikuvat ovat toista. Muistan äitini vain kauniina; enkelinä vielä sairaalasängyssäkin. Tässä siis erilainen kertomus siitä, mikä on jäänyt päällimmäisenä mieleen.

Olen raskaana ensimmäistä kertaa ja tuntuu, et kaikki on aika hepreaa. Rv:ja en osaa laskea oikeen etc, mut neuvolaan vähän yli viikon päästä ni ne kai kertoo lisää.

Tää mamma näki kauheita unia joku yö sitten. Kaikki on mennyt hyvin, mut yhtäkkiä unessa meni kesken ja kaikki oli ihan outoa, teki mieli aamulla kunnolla varmistella et onks kaikki ok. (Johtuu kai ystävän kokemuksesta ku kaikki olikin yhtäkkiä kesken). Olis kai sitä suunta hukassa jos niin kävis.

Nukkumaan, ettei ainakaan ole syytä väsyttää AINA.

Vierailija
28/29 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä juhlavaatteista. (Viesti on sit turha jos ei periaatteellisista syistä käytä H&Mää) Ostin juuri H&Mltä jakun, joka on tosi hyvä pömppömahallekin, luulisin. Sellanen harmaa villakangasliituraita, jossa on hakanen tossa rintojen alla ja sit se niinku jättää mahan " paljaaksi" . Se on aika toimiva sillä maha voi paisua ainaki jonkin verran ja vielä menee hakanen kiinni ja sit pidetään auki jos ei enää mene.

Vierailija
29/29 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä mahtuu joukkoon :D

jos askarruttaa joku niin kysele vaan täällä meiltä kyllä luulis aina löytyvän jonkun kuka jelppaa sitten mieltä askarruttaviin kysymyksiin :)

tuosta masun kasvusta: mulla ainakin ihan kauhee pömppömaha jo nyt, taitaa suurimmax osax johtua jostain turvotuksesta,tai mistä lie...

no mutta nyt nukkumaan, jatketaan huomenna (vai joko se on tänään) vähän virkeempänä :)

krisse rv10+2(3)