Voisitko asua hautausmaan vieressä niin, että esim. makkarin ikkunat osoittavat hautuumaalle?
Kommentit (37)
Olisipahan kerrankin rauhalliset naapurit. :)
aivan ihania vanhoja puita kasvaa ikkunan edessa tien toisella puolen. tykkaan myos kayda siella kavelemassa.
En ole pelännyt hautausmaita tai kummitustarinoita sitten lapsuuden.
Mutta kuten joku ylhäällä sanoi, zombie-invaasion aikana saattaisi vähän haitata :D
Jos talo on ainoa asuintalo hautausmaan vieressä niin voisi olla turhan kolkko paikka. Tiiviimmin rakennetussa ei niin merkitystä.
Mä asuin lapsena kylässä jossa kirkko hautausmaineen oli erikseen etäällä kaikista asuintalosta. Pelkästään sen ohi pyöräileminen iltapimeällä oli kammottavaa.
Tosin suorasäriset ovat yleensä rauhallisia kavereita.
Tosin suorasäriset ovat yleensä rauhallisia kavereita.
Tosin kirkonkellojen kilinä ei välttämättä houkuttelisi
Ihmettelen suuresti tuttavaperhettä, joka rakensi aivan hautausmaan viereen talonsa. Tuntuisi aika karulta.
Hautuumaillahan on kaunista ja rauhallista. Ei mua satunnaiset hautaanpanijaiset häiritsisi ainakaan, eihän ne yöaikaan tapahdu.
olen asunut koko lapsuuteni ja vanhempani asuvat siinä vieläkin.
hautausmaat ovat kauniita, hoidettuja, puistomaisia ja hiljaisia. Voi myös olla varma, ettei ikkunan eteen rakenneta mitään lähiöräkälöitä, betonibunkkerikerrostaloja tai mitään muitakaan taloja, kauppakeskuksia ym. Eli hautausmaa naapurina olis todella loistava, jos kohdalle osuisi. Isoäitini asui yhden vanhan ortodoksikirkon naapurissa ja se näkymä oli kuin kaunis taulu makkarin ja olkkarin ikkunasta.
Olen asunut. Mikäs siinä. Mukava sitä on katella. Joka ilta kynttilävalaistus.
mitä ihmiset puuhasteli siellä. Näkyi meidän ikkunasta (3. kerros). Mutta kaunis paikka, jossa paljon kukkasia kesäisin.
En tiedä! Varmastikaan tätä ei välttämättä kuitenkaan tulisi kauhean syvällisesti pohdittua, jos talo olisi muuten upea.
Jossain kaupunkiasunnossa asia ei haittaisi, mutta kerran pohdin asiaa syvällisesti kun oli yksi kiva talo myynnissä hautausmaan vierellä. Tulin siihen tulokseen, että se ahdistaisi ja häiritsisi kuitenkin jollain tasolla, joten en mennyt katsomaan.
synnytyssairaalan vieressä asuminen.
Olen asunut myös talossa johon murtauduttu ja johon on kuollut 2 ihmistä. Elämä on.
ja itse asiassa asumme. terassilta näkymät metsään ja hautuumaalle, jossa komeat kynttilämeret aina joulun aikoihin ja muinakin talven pimeinä pyhinä. rauhallista ja kaunista kaikin puolin - ja hiljaista...
siis olisko ok, jos hautausmaa alkaisi n. 20 m päästä kotipihalta? Kävin vähän kävelyllä ja lähin hautapaasi kuuluu 7-vuotiaalle tytölle. Meillä perheessä 8-vuotias tyttö. Tuntuu vähän ilkeälle
Ap
lapsuudesta ihan tuttua. Oli mielenkiintoista kuunnella kirkonkellojen ääntä ja katsella kun ihmiset menivät juhlavasti pukeutuneina hautajaisiin. Hautausmailla on sitäpaitsi paljon elämää. Kauniita kukkia ja paljon oravia :)
ahdistaa kuolevaisuus. All Things Must Pass.
Itseä voisi ahdistaa Zombie-apokalypsin aikaan.