Aivan järkyttävä raskauspahoinvointi
Olen 9 viikolla raskaana, ja kärsinyt kolmen viikon ajan järkyttävästä pahoinvoinnista. Se alkoi pienellä kuvotuksen tunteella, ja turvotuksella mikä vain paheni päivä päivältä. Lopulta huono olo oli niin järkyttävää etten päässyt sängystä ylös.
Sitten se vähän helpotti ja pystyin jo syömään ns kunnon ruokaakin, kunnes se palasi takaisin miljoona kertaa pahempana, nyt sisältäen myös oksentamista monta kertaa päivässä.
Minulla on kaikki mahdolliset huonot raskausoireet mitä vain voi olla, ja olen myös kokeillut kaiken maailman konsteja huonon olon lievittämiseen, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Onko kenellekään ollut tälläistä samanlaista?
Tuntuu että jos puhun tästä jollekkin, kukaan ei usko, koska eihän heillä ollut sellaista ja odotusaika oli niin täydellistä alusta asti.
Kommentit (6)
Mulla pahoinvointiin ja huonoon helpotti Gatorade (urheilujuoma).
Ei oo kyllä katsottu kilpirauhasarvoja..
Saako tota apteekista ilman reseptiä, ja onko se jotain pahoinvointilääkettä?
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa ihan järkyttävä huono olo ja oksensin 5kk melkein päivittäin. Huonovointisuus ja etova olo alkoi viikolla 6 ja pikku hiljaa se paheni. Paino laski ensimmäisen 5 raskauskuukauden aikana reilun kilon kuukaudessa, juuri mikään ei pysynyt sisällä. Pienet suupalat olivat ainoita jotka pysyivät ja yritin napsia kaikkea aina yhden suupalan kerrallaan ja odotin jonkun aikaa, ennen kuin söin lisää. Mulla se ei ollut aamupahoinvointia vaan saatoin oksentaa ihan samanlailla aamulla, illallla ja joskus jopa yölläkin. Mitkään keksit, tuoremehut, hedelmät aamulle ennen sängystä nousua eivät auttaneet. Olin kalpea, voimaton ja monta kertaa jouduin jäämään töistä pois kun pyörrytti. Muutaman kerran olin kaatuakin kun huimasi niin kovasti. Osastolle olisivat ottaneet jos olisin halunnut, mutta sanoin pärjääväni kotona saikulla. Seurasivat veriarvoja ja ne meni siinä rajoilla, jos olisivat laskeneet enää yhtään, olisin joutunut osastolle tiputukseen.
Sitten se yhtäkkiä loppui, helpotti muutamassa päivässä ja loppuraskaus oli ihan mukavaa aikaa turvotuksista huolimatta.
Onnea ja jaksamisia sinulle, koeta kestää. Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Jos kestää kovin pitkään pahana, niin kävisin sinuna verikokeissa seuraamassa arvoja.
no voi kuule....eihän tuo vielä hirmu pahaksi ole äitynyt jos joku ruoka/neste kuitenkin vielä pysyy sisuksissa... Mulla ei yhdessä vaiheessa pysynyt edes vesi sisuksissa ja makasinkin tipassa sitten sairaalassa.
Tiedän siis olotilan, se on kamala... Mulla esim aina pystyasentokin sai oksun lentämään eli olisi pitänyt vaan makoilla. Missään ei voinut liikkua oksentamisen takia...
mutta siis jos vaiva on paha niin sitä sanotaan hyperemesis graviditakseksi eli kyse ei silloin ole enää perinteisestä raskauspahoinvoinnista vaan sairaustilasta.
Mulla ei auttanut mikään pahoinvointilääke, eikä edes tiputuksessa käynti sairaalassa. Oksensin 8 viikkoa ja laihduin 7 kg. Apteekista saatavat ravintoliuokset pysyi sisällä suht hyvin, joten suosittelen kokeilemaan niitä...ja aika parantaa. Mulla helpotti viikolla 16 ja ihana pakkaus syntyi ajallaan...: )
Hae apteekista