xxxx--Truplattimet tiistaipäivään--xxxx
Kommentit (26)
Suht olo ok Serppuliini ;) Täytyy kohta syödä ettei ehdi tullakkaan pahaolo. Illalla meinaan äityi taas sellaiseksi nieleskelyksi ettei tosikaan. Näyttääs kyl vahvasti siltä et se pahin oksetus tosiaan alkas jäämään vaan illoille. Mikä sopii hyvin koska mies aina illat kotona, ei tartte ittensä niin kovin ponnistella ;D
Mulla illal vika keramiikkatunti ja joululahjat ihan jossain, ei ainakan valmiina, plääh. Ei yksinkertaisesti ehdi millään, oon liian hidas ja pikkutarkka :(
Mainitsinko jo et sain np-ultraan ajan? No, sain kuitenkin -> 16.12.
Nekku, mun mielestä meil on jo yli vuosi Truplissa. En kyl millään muista sitä oikeeta siirtymispvää, mut ihan kuin se olis ollu lokakuussa?? Muistaakos tosiaan kukaan? KATZU?? AXE?? EMMASANNA??
Mutta, pidemmittä löpinöittä lähen puuron tekoon ja tänään pitäs yleis siivous tehdä -> äitee tulee kylää ennen ku menevät lentokentälle (Thaimaa..) nautiskelemaan lähtö tunnelmia. Minä kateellinen jään kotiin kärvistelemään ;)
Marieela 9+2
sain sitten tosi rasittavan vieraan aamulla. Siis täti työnsi ittensä kylään ilman ennakkovarotuksia :( Ja minä kun olin jo ihan varma että plussaa tulee loppuviikosta,kun oireet oli niin lupaavat. Nyt kyllä masentaa,mutta eiköhän tämä tästä. Ei olis pitänyt vielä ruveta hehkuttelemaan,mutta minkäs teet :(
Miruliille onnea uudesta kodista :) Mulla on mennyt hiukan ohi,mutta koskas te pääsette muuttaan?
Nyt leipomaan,jotta saa jotain ajateltavaa. Täytyyhän tätiä hyvin kestitä,jotta sitten pysyisi pois seuraavan vuoden ajan... *hirteishuumorilla häntä pystyyn*
Miruliille onnittelut uudesta kodista! En muista olinko jo onnitellut, mutta haitanneeko tuo mittään jos tulee truplasti! =)
Höntälle vielä kerran suuret pahoittelut. Monotahan nyt sitä perskutin tätiä niin isolla monolla sen leveään ahteriin, että pysyy ainakin vuoden poissa, tätä yritän paraikaa itsekkin.
Nyt seuraa valitusta joten skipatkaa suoraan, jos ette jaksa lukea. Toki hyvät neuvot on kultaakin kalliimpia, jos joku jaksaa kahlata läpi.
Meillä oli ukon kanssa taas eilen illalla megasota lasten kasvatuksesta.
Mä kun oon muutenkin kipee ja menkkaäreä niin mut on tosi helppo saada vihaseks.
Mut ei oo kivaa, kun ukko ei usko mitään mitä mä sille yritän sanoa. Me eletään täällä kuukausi keskenämme ja meillä on ihan omat rutiinit. sit tää tulee kotiin ja romuttaa kaikki säännöt.
Ei oo helppoo asuu täällä huitin **tussa puolet vuodesta kolmisin ja elämää helpottaakseni mä oon yrittäny sääntöjä ja rutiineja luoda. Mut ukko kun ei vaan haluu tajuta.
Mä oon pitäny likalle selkeet rajat esim aamupesulle mennään heti eikä ihmetellä, ukko taas maanittelee puol tuntia, että tulisitko ja sen jälkeen neiti saa raivarin ja huutaa ja läpsii yms. Ja just kun mä oon saanu tuon touhun loppumaan niin se alkaa uudestaan.
Sit mä oon yrittäny ukolle tolkuttaa, että miten tärkeetä ois ettei tapeltas lasten nähden eikä toinen saa kumota toisen kieltoja ja mennä ns lapsen puolelle. Ihan tyhmiä asioita, mutta jos mä komennan isompaa kiusaamasta pienempää ja ukko tulee siihen puolustamaan niin eihän se voi olla oikein. sit kun huomautan niin ukko saa hepulin ja haukkuu mut pataluhaks, kun mä huudan lapsille ja hän on ihan ulkopuolinen tms.Oonko mä ihan kohtuuton, kyllä mä yritän sitäkin ymmärtää, m utta ei multakaan voi rautahermoja tässä tilanteessa vaatia, kun joka paikaa särkee ja kolottaa..
Tällä hetkellä voisin palauttaa ukon suoraa päätä takas töihin, johan se viikon onkin kotona ollu. Mutta mä haluan silti ne vauvansiemenet, sit saa häipyy..
Mut nyt on pakko ryhdistäytyä ja ruveta pukemaan. Isommalla neidillä on muskaripäivä ja ukkohan ei voi sinne mennä joten mun on pakko lähtee. Onneks Christa ei kuitenkaan tullu enempää kipeeks ja pahin olo näyttää muutenkin olevan mulla joten hyvä niin, että ipanat pääs tästä pöpöstä helpolla. Paitsi vauvan yskä vaan on edelleen kamalan kuulosta, jää kyllä huominen vauvauinti väliin taas.
No se siitä, suokaa anteeksi valitusvirsi.
Parempaa päivää kaikille muille!
Jaa - no voi se olla et meidän 1-vuotis synttärit on sit ollut jo. Muistelin vaan et niihin aikoihin kun Neiti plussas - niin oltiin vasta TruplaMix nimi päätetty ja päästy muutenkin alkuun.. Ja Neitihän kaiken jären mukaan plussas joulukuussa(?)
[b]Soffukin[/b] päässyt koulun penkille :) Oli kyllä vähän hassua se kaveris vuodatus *pyörittelee silmiä* Ehkä se vaan halus tosiaan järkeillä itselleen - se siis ties sun raskaudesta?
[b]Mirulii[/b] - Kiva kun saitte torpan pystyyn :D Niin millos pääsette muuttaa?
[b]Serppu[/b] - Minja oli myös pienenä toooosi kova liikkumaan kiipeemään! Lähti konttaamaan 5kk - pystyyn 6kk - 7kk käveli " puita pitkin" ja kiipeili tuoleille ym. - 8kk sit jo käveli tuetta!
Onneks se oli aika varovainen, et meillä ei pahempia haavereita sillonkaan sattunu.
Näköjään on aikasin puhumaankin oppinu (tässä neuvolakorttia kattelen) - 10kk eka sana ja sit 1v. kohdalla lukee että " sanoo muutaman sanan" , 1½v. " yksittäisiä sanoja ja pikkulauseita" .
Tai eihän toi mitenkään erityisen aikasin oo..
[b]Hönttä[/b] - Pahoittelut tädistä!! Ja vielä pääs yllättämään noin..
Tänään ois tiedossa edelleenkin sitä pyykkäystä ja pientä siivousta (paikkojen järjestelemistä). Mies tulee jossakin vaiheessa päivää :D Just eilen puhuttiin et meillä ei kyllä oo mitään yhteistä harrastusta - et onpa tylsää. Ja puhuttiin sit et jos tänään käytäs pelaamassa sulkapalloo :) [b]Onks teillä mitään yhteisiä harrastuksia?[/b] Tästä on kyllä joskus ollu puhetta, mutta ksystään uudestaan :)
Me joskus aikojen alussa ;) kateltiin leffoja paljon yhdessä, mut se on jääny..
Must kyllä nuo asiat ei ole ollenkaan tyhmiä, vaan erittäin tärkeitä!! Pidä vaan kantas - oot ihan oikeessa.
Mutta toisaalta taidan ymmärtää myös miestäs - kun se ei välttämättä (?) tiedä miten teidän arki sujuu, hänen ollessa poissa. Ja ehkä jopa tuntee sellasia isi-fiiliksiä, ettei hän saa kasvattaa lapsiaan ollenkaan, ehkä jopa aattelee et sä oot ite päättänyt säännöt joiden mukaan eletään ja hän ei saa sanoa mitään. En tietenkään tiiä onko noin - tuli vaan sellanen fiilis..?
Ehkä se puhuminen auttais, jos vaan saat sen puhumaan ;)
Ehkä miehen pitäs saada sellanen tunne että hänelläkin on jotain valtaa kasvatuksessa(?) Et jos yrittäs puhua enemmän silleen kysyvästi, et mitä mieltä mies on niistä kaikista rajoista ja säännöistä. Jos käy niin et onkin ihan erimieltä ku sä - niin perustelet sitten kertomalla miten ne rajat ja säännöt tulee esiin teidän arjessa jne.
En mie tiiä.. Pakko nyt joutua kuitenkin..
Kommentoin ensin nopeasti tota Trupliin siirtymistä... Oonko ihan hakoteillä tän asian kanssa-ehkä, mutta tämmöisen keskustelun löysin haulla:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3133029&t=3130745&appid=&…
Ja tässä pohditaan siis truplien nimeä eli eikö se ole vasta tuolloin perustettu?!?!? Vai mitä te muut pohditte? Viime vuoden marraskuulta löytyi ihan vaan alkuperäisen Tripla-listan päivitys.
Talvikki*pelkää, että meni nyt ihan metsään tän asian kanssa..*
Jalkahoidossa käyty - olipas rentouttavaa!
Mä olen tullut kuvioihin marras/joulukuun vaihteessa ja silloin oli kyllä vielä tripla. Truplajuttu alkoi siinä tammikuun lopussa/helmikuun aikana. Näin on! Mulla on tarkka muisti!
Taitaa olla varmaan päiväunienaika...
37+4
Oon nyt lusmuillu niin kauan tän kirjottamisen kans että katotaas muistanko enää mitään..
MIRULII: Onnea talosta! On se oikeasti niiiiin hienoo päästä ihan uuteen omaan taloon. En sillä ettei vanha ois kiva, oon kyllä haaveillu sellasesta 200 vuotta vanhastakin talosta. Miehen setä perheineen asuu sellasessa ja oi että siel on tunnelmaa. :)
Mut nyt on kyllä talokuume korvissa taas kun eksyin kurkkiin K-raudan sivuille. Mut ei mun varmaan tarvii oottaa ku pari vuotta niin alkaa rakennussuunnitelmat.. saa nahdä. Toisaalta en tahtos muuttaa kun tää nykynen talo on niin hyvällä paikalla, mutta isomman talon kyllä haluan. Ehkä poltan tän ja tehään uus samalla tontille. ;)
NEKKU: Ihanaa et marsut on ihan in love. :D Taitavat ottaa teistä mallia. ;)
PIIPAA: Jotenkin teidän tilanne kuulostaa tutulta vaikka meillähän ei lapsia edes ole. Miehen poissa ollessa on itelle tullut ne tietyt tavat ja rutiinit millä mennään ja sit se tulee ja tekee mitä lystää. Ja voi uskoa että teillä on sata kertaa kinkkisempi tilanne kun kyseessä on kuiten pääasiassa lapset. Mutta niinku Nekku sanoi, puhuminen varmasti auttaa. Jos kerrot että MIKSI sulla on tapana tehdä niin ja näin. Ja kerrot ettet ole keksinyt niitä miehen kiusaksi. ;) Voimia sinne. (niin ja sama ajatus kävi mullakin mielessä, vois se mies lähtee vaikka jo takaisin maailmalle, kunhan antaa simpat ensin mulle;))
MARIEELA: Toivon niin että se sun oksa-kausi menis jo ohi.
SERPPU: Voi sitä teidän poikaa, hyvä että on kuiten vielä yhtenä kappaleena. Ja kylläpä vain on viikot vilisseet sullakin!
HÖNTTÄ: Ihana kaveri sulla kun tuli auttamaan! :) Ja voi kelen nega! Jospa se vaihtuis plussaksi kun mie vähän teen loistuja sun muuta lappilaista. ;D
AXE: Jospa sun ovis olikin tosi myöhään.. ja kohta sit plussaat. :) *toivoo sitä niin että aivot paisuu rantapallon kokoseksi*
SOFFU: Jospa kaverillas on vauvakuume ja yrittää selitellä itelleen ettei sitä vielä kannate. Tietääkö jo sun raskaudesta? Noh, joka tapauksessa, elä sie siitä välitä. Teidän pikkunen tulee just niinku on tarkotettu! :D
Oma napa: Koko viikonlopun oon mieheltä pyydelly simppoja. ;D Se vaan kattoo mua ku hullua, mutta eipä tuo ole ennenkään ässästä kieltäytyny. Eilen se yritti kovasti kysellä et enkö muka voi laskee niitä varmoja päiviä, mut enpä oikeesti voi, kun kierto on ollut mitä on. Ja ku ässää on noin2 kertaa/päivä, niin hyvällä mäihällä oon kohta ihan raskaana. ;) Ellei simpat meen sit ihan surkeiksi kun koko aika touhutaan.. :O
Juu ja viime yönä näin unta AXESTA! Tuli kai siitä kun eilen tuli se kirpparin uusinta ja sanoin miehelle et siinä oli yks " tuttu" täältä. :) En kyllä muista mitään muuta unesta ku että nähtiin helsingissä..
Muuta en nyt muista.Ja edelleen hankalaa tämä kirjottaminen. Näppis on edelleen tämä sama tahmea p***a. Tosi kiva kirjotella koulujuttuja kun saa joka toisen näpäimen hakata pohjaan. :/
Poika nukkuu ja tyttö pian koulusta, on jo pihalla itseasiassa mutta jäi höppötämään jonkun tyttöjen kanssa ;)
No vitsit, mun muisti ei tosiaan ole yhtään kohallaan tuoss atRuplien perustamis jutussa ;) Kiitti TALVIKKI vaivannäöstä ->linkin etsimisestä :)
Hönttä, voihan täti perkule minkä teki. No, jospa et kohtelisikaan sitä hyvällä niin loukkaantuu ja pysyy seuraavan reilun vuoden muissa maisemissa? ;D
Piipaa, vaikea sanoa juu teidän tilanteeseen oikein isompia juttuja. Puhuminen varmaan auttaa kuten muutkin on ehdotelleet. Mutta sen verran olen erimieltä -> musta lasten on hyvä nähdä myös riitoja -> ne oppivat myöskin käsittelemään siitä erilaista tunnetilaa.Riidan jälkeen on vain erittäin hyvä nähdä myös se sovinto mikä puolestaan opettaa että riidan jälkeen asiat voi sopia jne. Tämä siis näin lastenhoitajan ja kasvatuksellisesta näkökulmasta ;)
Mutta toisaaltaan, eihän se ihan kamalaa ole jos isän kanssa arkirutiini on hieman erilaista. Musta asiat voi tehdä yhtä hyvin vaikka ne tehtäsi erilaillakin. Ei meillä mies todellakaan tee kaikkea kuten mä haluisin tai miten mä olen tottunut asiat tekemään ja kyllä lapset on sen oppineet ajan myötä et kaikki ei mee aina ihan niinku samalla lailla ;)
Mutta, kyllä te keskitien löydätte ku hieman sovitte säännösitä yhdessä.
Mirulii, oli varmaan ihana joo nähdä uusi koti :) Kohta pääset sisustamaan sitä mieleiseksesi, se on kivaa puuhaa se =)
Soffu, ehkäpä sun kaverisi haluaa ja lasta mutta joutuu keskittää kaikkensa muille ja itselleen ettei vielä ole sen aika. Hieman kateellinen olo kuitenkin tuli mulle sun kertomasta... Mutta mitäpä siitä, teille tulee pikkuinen ja musta se on hienoa ;)
Oksutus taas näin aamupväl poissa mutta väsymys kyllä nyt hiipii silmäluomiin ;) Poika heräs puolilta öin yskimään tosi kovaa ja heräs sitte siihen et yski niin kauan et oksensi :( ELi hieman katkonaiseksi jäi munkin unet vaik sen jälkeen nukuttiin hyvin kaikki :/
Mutta meen lepäilee :)
M
Mitäköhän/missäköhän LEANNALLE, MASULILLE kuuluu/ovatten???
Ja se BABYBLUES katosi yhtä äkkiä vai??
No juu, mutta nyt meen häiriköimästä ;)
Loppuun ihanien korttien linkki ;)
http://www.andrea-schroeder.com/AGeddes8.html
Piipaan tilanteeseen lähtee täältäkin laivalastillinen ymmärrystä!
Meillä mies nukkuu pääsääntöisesti joka yön kotona omassa sängyssään, mutta yrittäjä-rakentaja-urheilija-yhdistysaktivisti-isän roolit menevät ajankäytöltään jokseenkin tuossa järjestyksessä. Eli isyydelle ei paljon rakoa päivästä löydy. Pääsääntöisesti hän tulee kotiin iltaisin klo 20, eli juuri lasten iltapesujen ja puurojen aikaan.
Olemme tosin sopineet, että nyt uuden vauvan syntymään mennessä rakentamisen täytyy olla ohi (ja hyvältä näyttääkin sen suhteen, sillä timpurit tekivät perjantaina viimeisen työpäivän ja sähkömies näyttää tekevän etenevää ja reipasta työtä).
Ja kun itsekkin olen mukana erilaisessa yhdistystoiminnassa, olemme päättäneet tällä kaudella hankkitua eroon kaikista puheenjohtajuuksista ja jatkamme hallituksissa, johtokunnissa yms. vain ns. rivijäsenenä.
Mutta yrittäminen jää ja urheilukin on niin tärkeää miehelleni, etten halua sitä häneltä riistää kaulin kädessä. Päävastuu kodista ja lapsista on siis minulla ja vedän kyllä palkokasvit nenuuni, jos mies kehtaa luotuihin perusrutiineihin puuttua. Ärsyttävimpiä tilanteita syntyy, kun mies tulee väsyneenä kotiin ja yrittää osallistua lasteniltarumbaan ja saa sitten kaikki vain päivän päätteeksi kiukkuisiksi olemalla itse kiukkuinen.
[color=00FF00]Ja anteeksi taas taukoilu:/ Raivostuttavaa kun ei mitään ehdi, koko ajan täytyy lentää jonnekin. Äippälomalla sitte varmaan otan vahingon takaisin ja roikun täällä 24/7 ;D
[color=FF00FF]Huomenna pitäisi päättää teenkö valmistumisen jälkeen töitä vai jäänkö suoraan ä-lomalle. Toisaalta haluais tehdä vähän töitäkin siinä välissä, parantais taloutta kummasti, mut toisaalta aika riski mennä se soppari allekirjoittamaan, jos kuitenkaan ei sitte siinä vaiheessa enää pysty töihin... *hankalaa*. Odotan vaan sitä lomaa niin hirveesti:) Vähän kyllä pelottaa miten ajan saa kulumaan.
[color=0000FF][b]Emmasanna[/b]: Olishan se kiva sinne pikkujouluihin tulla. Oon vaan ihan kuutamolla niistä järjestelyistä, missä ja millon ne olis?
[color=FF0000][b]Axe[/b]: En kans vaan käsitä miten vkoja voi olla noin paljon, aika menee siivillä. Apua kohtahan sitä joutuu synnärille *jaiks*
[color=880088][b]Neiti[/b]: Olipas mukavan kuuloinen sunnuntai teillä:) Oliko teillä jo jotain suunnitelmia kolmannesta lapsesta?
[color=00FFFF][b]Marieela[/b]: Voimia kuvotukseen, eikä se varmaan siinä pahoinvoidessa auta ajatella et hyvän asian puolestahan se... Kumpaa toivoisitte tyttöä vai poikaa?
[color=00DD00]Mulla ei kyllä ole mitään muistikuvaa millon truplat aloitettiin. Ihan järkyttävää et siitäkin olis jo melkein vuosi????? Kuinkahan monta tuntia/päivää/viikkoa tässä vauviksillakin on tullut yhteensä istuttua... ja meistä monihan aloitti palstailun triploissa jo paljon ennen truplasiirtymää. Kyllä aika menee nopeesti.
[color=7700FF][b]Piipaa[/b]: Hankala tilanne teillä ja oon aika varma et meillä tulee sama ongelma tulevaisuudessa eteen. Pitäs vaan löytää ne yhteiset pelisäännöt ja MOLEMMAT vanhemmat pelais niiden mukaan eikä lähtis antaa mitään erityisvapauksia lapsille. Helpommin sanottu kuin tehty, vaatii varmaan pitkät keskustelut miehen kanssa.
[color=000088][b]Galluppiin[/b]: Meillä on yhteisenä harrastuksena leffat ja koiruuden kanssa lenkkeily. En vaan ole tuota miestä talleille saanut, ratsastamisesta puhumattakaan vaikka kuinka olen maanitellut;D Mies koittaa saada mua innostuu tenniksestä, mut en nyt ainakaan tällä vyötärön ympäryksellä lähde halliin huhkimaan pallon perään.
[color=#FF44AA]Tosiaan [b]Babyblues, leanna, Serenah ja masuli[/b] uupuu joukosta. Meitä on nykyään niin valtava määrä ettei aina huomaa edes et joku puuttuu tai ei oo pitkiin aikoihin kirjoitellut. Toivottavasti nyt tulisivat ilmoittelemaan itsestään.
[color=0088CC]Lopettelen romaania ja alan väsätä kutsuja taloyhtiön kokoukseen. Niitä sitte saakin taas illan juosta ripustelemassa rappiksiin.
[color=00FFDD]Morjens
Katzu kera hirmuisesti jumppaavan niksun
ihan nopeesti vaan kun meille just tulee pizzat ovesta..
Mirulii voi ihanaa että saitte jo talon tontille! varmaan todella upee fiilis kattella ja aatella et toi on meiän ja tonne tulee sitä ja sitä.. ja uusi vauva pääsee ihan uuteen kotiin.. :) vautsi! Onnea hirveesti!!!
Trupla-tripla asiasta, me muutettiin joulukuussa tänne kämpille ja tammikuussa vasta saatiin netti ja kone ja sillon oltiin vielä triploja! eli Emmasannan kanssa samoilla linjoilla olen et alkuvuodesta muututtiin trupliks.
Soffu jaksua koulun kanssa! ja juuri siltä se sun kaverin purkaus kuulosti et se haluais itsekin päästä masua kasvattelemaan mutta järkeilee siinä ihan turhia.. yrittää itseään hämätä! :)
Marieela mukavaa vikaa keramiikkaa! ja ihania kortteja siinä linkissä!
Katzu pikkujoulut on siis nyt lauantaina kolmen aikaan täällä pk-seudulla, marieelan kotona. tarkempia ohjeita tulossa sähkäriin!
Piipaa aika ikävä tilanne mutta tosiaan ymmärrän sua että on saatava ne tietyt rutiinit pyörimään jotta homma toimii ilman miestä!!! ja sit kun se tulee niin taas alusta koko rumba.. jotain kompromissia vissiin teidän pitäisi aikaiseksi saada joten eikun juttelemaan.
Mariposa jumankekka Chica, sullahan on kohta sitten testin paikka ;D aika mahtava juttu!
me juteltiin tossa miehen aloitteesta vähän siitä vauvajutusta ja oli jutellut työkaverinsa kanssa että kyllä sitä vaan jotenkin aina pärjäilee vaikka tilanne olis mikä. mutta silti mietitään jatkoa matkan jälkeen.. ihan kiva kuitenkin huomata että kun jättää aiheen hetkeks niin kyllä sillä on vaikutusta molempiin, saa ihan rauhassa miettiä ja pähkäillä. nyt syömään!
Kiitos myötätunnosta *niiaa syvään,että punaset pikkarit vaan vilkkuu*
Piipaa ja Marieela,mua ihan alkoi naurattaan ääneen noi teitin kommentit, kun sit suunnittelin,että telkeen mokoman muijan tonne meitin puuliiveriin enkä tarjoo tuoretta pullaa,niin eiköhän usko,ettei oo aikoihin tulemista tähän huusholliin. Mitähän mää hullu sitä ensin meinasin oikeen kestitä,siitäkös se vasta olis riemastunutkin :D
piipaalle kärsivällisyyttä ukko-kullan kanssa. Eipä se vissiin muu auta ku nätisti jutella,ku varsinkin olis tarkotus siltä parit simpat napata tulevina päivinä :)))
Mutta nyt lenkille,kun mies lupas katsoa muksuja.
Leanna ilmotteli pari viikkoo sitten,että aikoo pitää tauon täs palstailus,kun ovat sopineet aloittavansa huhtikuussa sitten tuplailun. mutta toivotaan,ettei malta sinne asti oottaa,vaan tulis jo aiemmin takas :D
Joo - nyt mäkin muistan et oltiin vielä jouluna Triploja! Me osa porukasta vaan oltiin jo sillon ennen joulua niin aktiivisesti kirjottelemassa, et se hämäs ;) Mä oonkin jo kauan palstaillu täällä - Triploihin liityin jo joskus kaks vuotta sitten! Kesällä 2004 rupesin kirjottelemaan tällein aktiivisemmin..
Marieela - Noi Anne Geddesin kortit on kyllä ihania :D Minja sai kummitädiltään ristiäislahjaks sellasen pienen kirjasen, jossa pelkkiä valkosia sivuja ja joka toiselle sivulle oli liimattu näitä erilaisia Annen kortteja. Tähän kirjaan on sitten kirjotettu vuosien varrella runoja ja terveisiä esim. synttärivierailta :)
Mies lähti mun isän kanssa keilaamaan - mua ei huvittanu. Jäätiin sit tytön kanssa tänne.
Doh, mutta lösähdän hetkeks soffalle, ennen ku ne miehet tulee..
Tänään tuntus taas olevan väsymyksen multihuipennuspäivä. Niin on vetämänöt olo ettei tosikaan. Mieskin on tontilla jotain viemäriputkia yhdistämässä niin ettei pääse edes maate :( Mä en tajua tätä väsymystä. Vaikka eilenkin kävin jo ysiltä nukkumaan. Tai no, kyllähän mä tajuan mistä tää johtuu. Mutta kun en esikoisesta muista lainkaan tälläistä. Tosin sillon oli tietysti vähän toinen tilanne. Sai levätä aina kun siltä tuntui.
höntälle pahoittelut tädistä!
piipaa: Mä olen kyllä sitä mieltä, että vanhmmillä pitäs olla pelisännöt selvillä siitä miten lasta kasvatetaan. Ja molemmat sitten kanssa pelaa samoilla säännöillä. Kaikkien pahinta on alkaa kinastelemaan asiasta lasten kuullen. Tosin joustovaraa pitää tietysti vähän olla. Jos toinen on kerennyt mennä jo lupaamaan tai kieltämään jotain ei toinen saisi kumota tätä päätöstä. Lapsetkin ovat rauhallisempia kun on selvät väännöt minkä mukaan mennään ja myös he tietävät ne. Vaikka niitä nyt tietysti välillä uhmataankin. Kyllä meilläkin on ajoittain käyty napakoita kesustluita siitä miksi toinen meistä teki niin eikä näin ja mikä sitten on oikea tapa menetellä. Mutta aina on keskustelemalla kyllä päästy yhteisymmärrykseen siitä miten asiat tulisi jatkossa hoitaa.
Johelle: Eiköhän se mies tosiaan pikkuhiljaa lämpene sill vauvalle. Annat sen vaan hetken rauhassa pohtia asioita, niin hyvä tulee.
Marieela: Todella sulaisia kortteja.
Nyt oon taas niin plääh, ettn jaksa enempiä kirjotella. Paremmalla ajalla ja voinnilla taas lisää.
mirulii 8+6
MARIEELA: Mullakin on 16.12 synttärit, joten ehkä se vähän " parantaa" päivää;)
A kp41 (pe testaus, jos sitä ennen ei menkkoja)
Tänään taas on juostu kuin päätön kana paikasta toiseen. Kamalan paljon vie aikaa sekin, kun aina pitää mennä toisten nurkkiin pesemään itsensä tai pyykkäämään. Tuntuu, ettei tässä kotosalla ehdi tehdä yhtään mitään. Mua oikeasti ärsyttää kun en ehdi kirjoitella teidän kanssa enemmän. Toivottavasti tilanne pian normalisoituisi *toivoo kovasti*
KATZUN lailla odotan jo kovasti äippäloman alkua. Meillä on töissä aina niin tajuton kiire loppuvuodesta & vuodenvaihteessa (no, varmaan joka paikassa on), ettei aina tahtois jaksaa. Onneksi mulla on vielä 4 kesälomapäivä pitämättä. Aion pitää ne nyt ennen joulua, eli hieman relaxia on luvassa. Tammikuu sujuukin sitten sutinalla kun äippäloman sijainen tulee opettelemaan mun hommia. Ai niin, en muista onko jo ollut puhetta, mutta pääsen jäämään ä-lomalle 30.1. Enää reilu pari kuukautta, jee!
Kiva kuulla MARIEELA, että pahoinvointisi alkaa pikku hiljaa hellittää. Onhan sekin jo edistystä, jos enää kuvottaa vain iltaisin *yrittää etsiä positiivisia puolia oksetukseen*
NEKUN galluppiin; me ulkoillaan miehen kanssa yhdessä ja ruuat sekä leivonta sujuu yhteisvoimin. Elokuvia tykättäisiin katsoa yhdessä enemmän, mutta usein tuntuu ettei ole aikaa... :(
Voi HÖNTTÄ minkä vieraan sait :( Pahoittelut! On se tuo täti vaan sellainen Juutas Käkriäinen, että aina löytää tiensä sinne missä sitä vähiten kaivataan... Kannattaa kokeilla sitä puuliiteriin telkeämistä ;)
Ja AXELLE mä todella sydämeni pohjasta toivon plussaa!!!! Toivon sormet ja varpaat ristissä, että raskautuisit mahdollisimman pian! Toivottavasti se täti ei löydä teille - varsinkin jos HÖNTTÄ lukitsee sen tiukasti sinne liiteriin ;)
Voi damn, taas pitää rientää... Tällä kertaa iltakävelylle... meikäläinen tuntuu olevan nyt menevää sorttia. Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!
Jellona rv 25+2
Miruliilla
on tupa pystyssä, Wautsi! Varmasti ihanaa päästä kurkkimaan sinne sisälle :o) Niinkuin lapsuuden joulu olisi ja pääsisi availeen hartaasti toivottua lahjapakettia :o)))
Emmasannalla
käy viikot vähiin! Kohta päästään taas ihastelemaan postiin söpöisiä vauvankuvia - iiih!
Marieela
Tuo meidän konhottaja-jätkä on samanikäinen kuin Neidin Nea, eli huhtikuussa tulee 2vee. Meno ja meininki on sille jotenkin luonteen omaista, lähti kiipeilemään 7kk ikäisenä. 8kk löysin sen jo saunanlauteilta heittämästä löylyä kylmälle kiukaalle, kun ei ollut tullut mieleenkään laittaa ovea piukkaan kiinni - eihän sen ikäiset vielä niin ylös pääse?!?!
Toivottavasti siellä teillä on tämä päivä alkanut hyvinvoinnilla (pahoinvoinnin vastakohta..?)
~~~~
Esikko maukuu äitiä pelikaveriksi ---> irroittaa takamuksensa koneen äärestä :D
Paremmalla tuulella
Serppu rv 29 (oho!)