Onko vauva turvassa sitterissä, kun esikoinen vajaa 2v?
Meille on vauva pian tulossa ja en ole vielä sitteria ostanut. Hirvittää ajatella, että vilkas esikoinen saa sen kaadettua. Miten muilla onnistunut? Olisiko vinkkiä mikä olisi jämäkämpi malli, ettei kaadu niin helposti. Esikoinen ei viihtynyt ollenkaan lattialla, mutta sitterissä ihan ok.
Kommentit (5)
joka tapauksessa vahtimaan ettei esikoinen keksi tehdä sille vauvalle mitään.
meillä ikäeroa 1v 7kk ja sitteri ostettu vitosella kirpparilta.. vauva ei ollut sitterissä ekaan kolmeen kuukauteen kun ei siinä viihtynyt, eikä sitterissä pitäminen pitkiä aikoja ole hyväksi vauvan selälle.. itse pelkäsin että esikoinen menee päälle yms.. mutta aika nätisti on ollut ja uskallan jättää keskenään olohuoneeseen jos käyn vaikka wc:ssä nopeasti.. toki täytyy katsoa perään ja opettaa miten vauvan lähellä ollaan. olen itse opettanut että saa silittää päästä ja mahasta mutta kasvoihin ei kosketa..
Sitteriin vaan vauva. Saat lukea lehtiä tms rauhassa. Meillä joku italialainen sitteri, vietiin jo kirpputorille tarpeettomana. Meillä molemmat olivat sitterissä tosi paljon, kunnes alkoivat nousta istumaan ja pyrkiä siitä pois. Motorinen kehitys molemmilla tavanomaista nopeampaa ( kävelivät 9-kuisina).
Sen sijaan et voi koskaan jättää kahta tuonikäistä vahtimatta keskenään. Jos menet vessaan, otat sitterin mukaan. Jos postilaatikolle ulos, otat molemmat mukaan.
no onko se kaataminen suurin riski? Mä ennemmin ajattelisin, että päälle kiipeäminen, lyöminen, raapiminen jne.