Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totta vai tarua, viime kesänä korkattu aurinkosuojavoide

Vierailija
08.05.2012 |

ei enää tänä kesänä suojaa? Eli tavallaan vanhentunut jo, joten sitä viime kesäistä rasvaa on turha enää tänä kesänä käyttää suojaamaan auringolta? Tälläistä olen jostain kuullut, ja harmi olisi heittää puolet kalliista rasvasta roskiin ja ostaa taas uusi täksi kesäksi, josta puolet menee sitten taas roskiin kun ei ehdi käyttää..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärtyy silmät aurinkosuoja-aineista. En siis todellakaan voi käyttää mitään SPF-silmänymp. voiteita. Muuten ei ole ollut ihottumia. Sitten noista rasvojen vanhenemisista. Nuo avattujen tuotteiden kuukausimäärät ovat takuita siitä että tuotteen pitäisi olla täysin OK jos se käytetään esim. 6 kk. aikana. Mutta kuinka moni tuote oikeasti vanhenee juuri samalla hetkellä... Kosmetiikka voi olla valmistettu ties milloin, ja riippuu kaupasta kuinka vanhoja tuotteita siellä myydään. Jotkut firmat laittavat tuotteisiin valmistuspäivän, ja esim. Avonilla on yleisohjeena että avaamaton tuote säilyy 3 vuotta. Muutaman kerran avattu aurinkorasva jota on säilytetty normaalilämpötilassa tuskin on kokenut katastrofia hapettumisen takia. Jos miettii vuosi sitten ihka uutena ostettua aurinkorasvaa jota on käytetty pari kertaa vs. kolme vuotta sitten valmistettua kaupassa lojunutta tuotetta niin kumpi on parempi?

Vierailija
2/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesänä luin jutun, jossa myytti kumottiin. Harmi, kun en enää muista yksityiskohtia. Siihen asti olin minäkin luullut, että teho avatusta rasvapurkista menee talven aikana.

Tässä olisi nyt jollekin journalistille helppo duuni, ja moni lukisi jutun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 2-3- v. sitten avattuja aurinkorasvaoja usealta eri merkiltä, eikä iho ole palanut. Voimakkaalla paisteella kyllä palaisin muuten, eli voide on suojannut. En huomaa eroa tehossa enkä koostumuksessakaan juuri ostettuun tuotteeseen. Olen säilyttänyt voiteita tasaisessa huoneenlämmössä ja pimeässä.

Vierailija
4/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkosuojavoiteet kestävät sen vuoden avattuina sitten ne alkavat härskiintymään, niinkuin kaikki muutkin voiteet ja kosmetiikka..eikä tuote enää tehoa..joka kesäksi siis uusi rasva. terv. kosmetologi

mutta eihän sillä ole mitään tekemistä suojan kanssa, suoja on pigmenttiä ja perustuu siihen, että se heijastaa. Valo taittuu voimakkaammin mitä vähemmän se aine imeytyy, eli käytännössä sitä parempi suojakerroin, mitä enemmän rasva pysyy ihon pinnalla.

Jokainen osaa heittää härskin rasvan pois ihan omien aistiensa pohjalta. Tai jos ei osaa, ei sellaiselle taida olla paljoa väliäkään onko rasva härski vai ei. Itseä ainakin häiritsisi, kun itse joutuu kaikkein eniten haistelemaan, kun tuote on härskiintynyt.

Vierailija
5/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan omaa kokemusta asiasta. Käytin pari viikkoa sitten viimekesäistä rasvanloppua poskipäihin ja nenään. Muitten uskoin selviävän ilman.

Kuinka ollakaan, paloin juuri niistä kohdista, joihin rasvaa laitoin. Tarkkarajaisesti. Eli pilallista oli ja oikein keräsi auringon niihin kohtiin...

Vierailija
6/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaavat hyvin, koostumus on aina ollut ok. JOskus menee tuorekin voiden auringossa huonoksi, mutta sen kyllä huomaa, kun "juoksettuu". Suoja toimii aina -kyllä sen huomaa. EN todellakaan osta uusia rasvoja joka vuosi, johan niitä kertpoimiakin tarvitaan eri tilanteisiin monia.

Vierailija
7/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkorasvoissa on siellä paketissa se avatun purkin kuva, jonka sisällä merkintä 6M tai 12M tai 24M. Eli säilyy avattuna kyseisen määrän kuukausia.

Tavallinen rasva varmaankin härskiintyy, mutta jos on esim. monisuuntasuihkepullo, niin eihän siinä tapahdu sitä rasvan liikettä takaisin pulloon päin, joten säilyvyys on pidempi.

Vierailija
8/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita aurinkovoidetta joka päivä paljaisiin kohtiin, kun ulkoilet varttia pidempään.

ei enää tänä kesänä suojaa? Eli tavallaan vanhentunut jo, joten sitä viime kesäistä rasvaa on turha enää tänä kesänä käyttää suojaamaan auringolta? Tälläistä olen jostain kuullut, ja harmi olisi heittää puolet kalliista rasvasta roskiin ja ostaa taas uusi täksi kesäksi, josta puolet menee sitten taas roskiin kun ei ehdi käyttää..

Vierailija
9/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoiteet aiheuttavat ihosyöpää.

Ihosyöpä on lisääntynyt samassa tahdissa kuin aurinkorasvojen käyttö.

1/2-1 tunti keskipäivällä riittää D-vitamiinin saantiin.

Vierailija
10/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoiteet on tarkoitettu auringolta suojautumiseen. Ei todellakaan ole tarkoitettu, että sen "suojan" alla sitten maataan rannalla.

Syöpätapaukset ovat kasvussa juuri näissä käyttäjissä, jotka eivät tätä ymmärrä.

Jos rusketusta haluaa, niin pieniä altistuksia kerrallaan ja silloin ei siis suojautumista tarvitse.

Itsellä se on keväällä ensiksi vartti auringossa ja seuraavalla kerralla ehkä 20min. Siitä pikkuhiljaa iho tottuu ja saa väriä, etä voikin olla jo muutaman tunnin kerrallaan.

Suojautuminen sitten hoidetaan vaatteilla ja pysymällä varjossa. Jos tarvitsee lisäturvaa, niin suojavoiteita "paljaisiin" kohtiin.

Vierailija
11/14 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta parhaimman suojan auringolta saa vaatteilla. Itse olen kaikille aurinkorasvoille allerginen (siis jollekin niiden ainesosalle), myös niille herkkänahkaisille tarkoitetuille. Joten auringolta suojaudun vaatteiden avulla. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
12/14 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mene pilalle, joten voi käyttää, mutta laittaa vaikka sitten kaksi kerrosta. Katso sitä paraste ennen merkintää, jos vielä aikaa jäljellä niin pitäisi olla normaali suoja jäljellä.

Vierailija
13/14 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit käyttää vanhaakin jos haluat ottaa sen riskin että se ei suojaa enää niin hyvin.

PS. kaksi kerrosta suojavoidetta ei auta yhtään sen enempää kuin yksikään.

Vierailija
14/14 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkosuojavoiteet kestävät sen vuoden avattuina sitten ne alkavat härskiintymään, niinkuin kaikki muutkin voiteet ja kosmetiikka..eikä tuote enää tehoa..joka kesäksi siis uusi rasva. terv. kosmetologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan