Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yökuivuus - miten olette osanneet ajoittaa?

Vierailija
26.05.2012 |

Tarkoitan, ajoittaa vaipan poistamisen. :)

Meillä poika 2v on usein suht kuiva aamuisin ja etenkin päiväunien jälkeen. Pitääkö mun vaan sitkeesti jättää vaippa pois ja sietää pissipyykit jatkossa, jos onnettomuuksia sattuu.

Vai pitäskö vielä odottaa vaipan kanssa ns varmuuden vuoksi? Vai voiko se estää kehityksen tapahtumista?

Päiväkuiva on ollut jo useamman kuukauden, jos on ilman vaippaa ja housuja. Jos pistää pikkupöksyt, vielä ajoittain pissii niihin. Ehkä ei ajattele asiaa niin kun on jotain jalassa ja leikin keskellä sitten pissit tulee. Mutta tämä kuitenkin kehittyy koko ajan parempaan suuntaan ja eilenkin oltiin ulkoilemassa jo ilman vaippaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole merkitystä, pidätkö vaippaa vai ei. Meillä on otettu pois sitten kun on ollut pari viikkoa putkeen kuiva aamuisin.

Vierailija
2/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pissalla kun mentiin itse nukkumaan. Näin tapahtui jonkin aikaa eikä pissavahinkoja sattunut.

Kaikki lapset tosin ei tykkää herättelystä kesken unien, mutta meillä lapsi ei tuosta välittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin hoksasin, että yön tyttö kyllä pysyy kuivana ja pissaa herätessään vaipan täyteen. Otin kokeeksi vaipan pois, ja yhtään yövahinkoa ei ole tullut (päivällä sitten saattoi välillä tulla vahinko, jos ei malttanut mennä pissalle).

Vierailija
4/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu vain fyysisistä ja etenkin hormonaalisista jutuista. Ei ole mitään järkeä ottaa lapselta yövaippaa pois ennen kuin vaippa on aina aamuisin kuiva ja lapsi herää tarvittaessa yöllä ITSE vessaan.

Meillä esikoinen oli tässä vaiheessa 2,5v. iässä ja kuopus 1,5v.... Mä en lähtökohtaisesti tykkää pestä lakanoita muuten vaan. Esikoiselle sattui vahinkoja aina välillä (1krt/kk suurin piirtein), kuopukselle ei ikinä.

Vierailija
5/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin hoksasin, että yön tyttö kyllä pysyy kuivana ja pissaa herätessään vaipan täyteen. Otin kokeeksi vaipan pois, ja yhtään yövahinkoa ei ole tullut (päivällä sitten saattoi välillä tulla vahinko, jos ei malttanut mennä pissalle).

Koska meillä myös pojalla tapana lirauttaa aamulla jättipissat, mutta en ole uskaltanut jättää vaippaa pois kun olen pelännyt että ne jättilirit on sitten sängyssä/lattialla/meidän sängyssä tai kaikissa yhtäaikaa.

Lisäksi poika usein köllii ja pyörii omassa sängyssään sen jälkeen kun on herännyt, joten en ole heti repimässä vaippaa pois kun itsekin vasta heräilen. Eli osaisikohan tuo kömpiä potalle, jos jätän tosiaan vaipan pois...

joo, tiedän, teen asiasta vaikeaa, mutta inhoan pissien siivousta :D

ap

Vierailija
6/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä odotettiin kunnes tyttö itse halusi vaipan pois. Kun täytti 3vee niin samanailtana sanoi ettei laiteta vaippaa ja siitä edespäin vaippaa ei ole ollut ei edes öisin. Näin meillä. Ajateltiin ettei opettamalla aleta opettaan kuivaksi vaan oppii kun on kypsä siihen. Kannattaa ehkä muidenkin koittaa, lapsentahtoista oppimista=)

Vierailija
7/7 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yövaippa jätettiin pois kun lapsi oli ollut 7 yötä putkeen kuivana. Tytöllä tämä tapahtui 2-vuotiaana, pojalla 3-vuotiaana.

En yhtään enään muista miten aamupissille meno tapahtui. Tyttö ainakin pidätteli mielellään pitkään eikä edes suostunut menemään heti potalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi