Onko kellään ollut tällaista ongelmaa aiheutuen tissille nukuttamisesta?
Poika täyttää kuun lopussa 4 kk ja on täysimetyksellä, eikä kelpaa tutti kuin aivan hetkiksi ja satunnaisesti. Hän on tottunut nukahtamaan yöunille tissille. Tähän asti kaikki mennyt hyvin, eli syö aikansa ja päästää irti nukahtaessaan, ei ongelmaa. Nukkuu myös kolmisen tuntia putkeen syöttöjen välillä. Mutta, nyt viimeisen viikon aikana on ilmennyt seuraavanlainen juttu, joka tapahtuu joko illalla nukkumaan mentäessä tai yöllä imettäessä, tai pahimmassa tapauksessa molemmissa tapauksissa. Kaveri ottaa nännin suuhunsa, luopuu siitä, hamuaa uudelleen, luopuu siitä, ja käsitykseni mukaan jatkaisi tuota loputtomiin. Jos ei osu tissiin, niin alkaa hurja imutus tissin vierestä tai ihan mistä vaan läheltä kiinni saa. Ja hirveä kitinä, joka muuttuu itkuksi, alkaa. En voi kertakaikkisesti mennä siihen "leikkiin" mukaan, joten olen nyt huudattanut vauvaa olemalla vieressä ja silittämällä, ja yrittänyt uudestaan myöhemmin - lopulta pitää otteen kunnes nukahtaa, ja tilanne taas tasaantuu. Olen myös yrittänyt antaa nukahtaa unirievun kanssa, mutta esim. viime yönä luovutin tunnin kohdalla kun arvelin että saatais tilanne rauhoittumaan siinä vaiheessa tissillä. Ja niin myös kävi. Onko siis kellään ollut vastaavaa tilannetta? Rupean pian toivomaan että oma maidontulo ehtyy jotta tilanne rauhoittuu niin vauvalle kuin minullekin : /. Saattaisiko vauva olla luopumassa tissistä lohdukkeena, mutta kokee sen ristiriitaiseksi. Olen varmaan itse edesauttanut tilanteen syntymistä tietyissä tilanteissa tarjoamalla tissin suuhun silloinkin kun vauva on siitä jo kertaalleen luopunut : (