kotivinkin juttu play it again sam:n omistajasta, ov
pakko tänne purnata kun en löytänyt kys lehden kotisivuilta palauteosiota tai keskustelua lehden sisällöstä.
olin pöyristynyt kun luin tätä Nonnan tarinaa. Miksi lehteen on tehty ihannoiden juttu naisesta joka kertoo lapsensa olleen todellinen vahinko ja jonka hän kertoo jättäneensä useita kertoja jopa vuodeksi muiden ihmisten hoitoon.
toisin sanoen hän on hylännyt poikansa monesti tämän ollessa pieni. poika oli jo viisivuotiaana joutunut tekemään itselleen ruokaa kun äiti ei osannut, ja viitsinyt...
sitten vielä se kuinka tämä nainen kertoo pokkana, kuinka hän ei voi sietää nyky lapsien vaatteita, ja miten hän onkin hankkinut lapselapselleen oman kotiinsa sellaiset vaatteet, jotka hänen mielestään ovat sieviä. Hän kertoo että "mummolassa" vaihdetaan heti päälle sievät vaatteet kun lapsi tulee sinne.
mitähän lapsen äiti tästä tykkää?
siis huh huh. mä luin sitä juttua ihan niskavillat pystyssä. kauhea akka tuo play it again sam:n omistaja.
lukiko kukaan muu sitä juttua? (uusin kotivinkki)
Kommentit (33)
En löytänyt tuollaista juttua uudesta kotivinkistä
ja toi lehti onki tammikuulta...
ostin tällä viikolla ja oli joku kahden lehden paketti..
anteeks.
"ap vajoaa maan alle ja menee nukkumaan"
luin sen jutun silloin, en enää niin hyvin muista. Mulla jäi kaiken kaikkiaan myönteinen mielikuva hänestä. Eikös hän aika lailla itse myöntänyt, ettei osannut olla hyvä äiti, mutta koska sille ei enää voi mitään, yrittää olla hyvä isoäiti :) Sinänsä jännä, että hänellä oli esimerkiksi parisuhteesta aika vanhanaikaiset käsitykset ja on kuitenkin menestyvä yrittäjä. Vaikea sanoa mitään lehtijutun perusteella. Esim. ne lapsen vaatteet: onhan se vaatteiden vaihtaminen "oikeanlaisiin" ihan eri juttu tapauksissa, joissa lapsi vastustaa ajatusta ja sitten jos lapsi itse on innoissaan. Eli enpä osaa sanoa mitään.
Minusta se oli upea elämäntarina ja hyvä sellainen.
Jokaisella on oma polku kuljettavana ja kaikkien tiet ovat erilaiset. Arja Könönen on työteliäs yrittäjä ja oman tiensä kulkija. Ettekö ymmärrä moralisoinnissanne, että 70-luvun alun Suomi oli erilainen? Ettekö myöskään ymmärrä, että kukaan ei ole "valmis" (eikä kukaan ole koskaan) ja on erilaisia ihmisiä kuin te itse.
Ihan sama miten työteliäs ja yrittäjähenkinen on.
Arvosteleminen ja mollaaminen ei ole rakentavaa. Mistä te voitte tietää kenenkään äiti-lapsi-suhteesta ja arvostella täällä sen perusteella ihmistä, jota ette edes tunne? Usein sellainen käytös on oman aggressionsa purkamista, koska on tyytymätön omaan elämäänsä.
mutta miten joku ei osaa taivuttaa nimeä Sam?
Sam, Samin, Samia, Samille jne. Mtä se kaksoipiste siinä tekee?!
Kukaan ei ole sanonut täälä minusta eikä tuttavastani mitään, sillä en ole julkkis, mutta yleisellä tasolla ihmetyttää ihmisten karkea teilaaminen näillä palstoilla. Kirjoittajat täällähän ovat ehkä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta naisia, jotka latelevat ns. totuuksia asiasta kuin asiasta tai henkilöistä. Nimettömänähän se on helppo tehdä.
Minusta se oli upea tarina tyylikkäästä ja elinvoimaisesta naisesta, joka on ollut oman tiensä kulkija ja jolla on oma näkemyksensä. Originellin naisen kehitystarina. Arjasta sai persoonallisen ja lämpimän käsityksen. Ihmettelen tuollaista kielenkäyttöä ("kauhea akka"). Eivätkö ihmiset hyväksy muuta kuin yhden mallin?
Siinä nonna arvostelee muiden äitiyttä ja kasvatustaitoja, vaikka itse käytännössä hylkäsi oman lapsensa ja oli poissaoleva ja lasta ymmärtämätön äiti. Minusta ihminen voi olla vaikka kuinka oman tiensä kulkija ja originelli, mutta se että oman lapsen hylkää on kyllä karua eikä siinä ole mitään ihannoitavaa tai lämmintä.
Tosin nainenhan oli ihan kakara saadessaan lapsen eikä ilmeisestikään kovinkaan kypsä ikäisekseen.
Mitä nimen taivutus liittyy tähän keskusteluun? Jotain vihjailua tai piruilua ilmeisesti. Tykkäsin jutusta. On kiva lukea persoonallisista ihmisitä ja kuvat olivat ihanat!
nämä puolustusviestithän on Nonnan (vai mikä se nyt oli) itsensä kirjoittamia.
Käy kaiketi jenkkilästä ostamassa tosi halvalla ja sitten vain ruimastaan muutama satanen hintaa lisää. No thanks.
liehunut seurapiiriperhosena miesten ja viinan kanssa, eikä ole piitannut lapsestaan paskan vertaa, vaan tosiaan hylännyt hänet uudelleen ja uudelleen. Pieni lapsi yksin kotona unohdettuna, ei ruokaa jääkaapissa jne. No, se lapsi oppi selviytymään, kun oli pakko, mutta mitään kehuttavaa tai "oman tiensä kulkijaa" ei tässä itsekkäässä ja tunteettomassa eukossa ole. Eikä kyse ole mistään 70-luvun olosuhteista, paitsi siinä mielessä, että nykyään se pieni poika olisi päässyt lastenkotiin, tohon aikaan sen piti vaan pärjätä yksin kun äiti liehui baareissa ja maailmalla täysin piittaamattomana lapsestaan. Tiedän tapauksen ja taustat, joissa ei ole mitään muuta ihmeellistä, kuin se, että se lapsi on jotenkuten selvinnyt aikuiseksi. Ja kuitenkin senverran rakastaa "äitiään" että antaa tavata lapsenlasta. Itse en antaisi.
liehunut seurapiiriperhosena miesten ja viinan kanssa, eikä ole piitannut lapsestaan paskan vertaa, vaan tosiaan hylännyt hänet uudelleen ja uudelleen. Pieni lapsi yksin kotona unohdettuna, ei ruokaa jääkaapissa jne. No, se lapsi oppi selviytymään, kun oli pakko, mutta mitään kehuttavaa tai "oman tiensä kulkijaa" ei tässä itsekkäässä ja tunteettomassa eukossa ole. Eikä kyse ole mistään 70-luvun olosuhteista, paitsi siinä mielessä, että nykyään se pieni poika olisi päässyt lastenkotiin, tohon aikaan sen piti vaan pärjätä yksin kun äiti liehui baareissa ja maailmalla täysin piittaamattomana lapsestaan. Tiedän tapauksen ja taustat, joissa ei ole mitään muuta ihmeellistä, kuin se, että se lapsi on jotenkuten selvinnyt aikuiseksi. Ja kuitenkin senverran rakastaa "äitiään" että antaa tavata lapsenlasta. Itse en antaisi.
Toivottavasti saat apua. Sääliksi käy sinunkin lapsiasi, jos sellaisia on. Noin pahansuopa katkera ihminen kasvattajana :(
Varamsti kannattaisi lopettaa mollaaminen . Kysehän ei ole hylkäämisestä. Kannattaa keskittyä omiin asioihin ja elää elämäänsä eikä haukku täällä kunniallisia ihmisiä.
Varamsti kannattaisi lopettaa mollaaminen . Kysehän ei ole hylkäämisestä. Kannattaa keskittyä omiin asioihin ja elää elämäänsä eikä haukku täällä kunniallisia ihmisiä.
Jännä, että lehdet noin "kierrättää" samoja juttuja, olisiko ideat vähissä...?
KK:n jutussa tuli esiin myös nuo ap:n mainitsemat asiat, mutta minä en saanut sen perusteella mitenkään negatiivista kuvaa Arjasta.
Päinvastoin, hän mainitsi itsekin surevansa sitä, miten yksin lapsen piti olla ja oppia itsenäiseksi niin pienenä.
Täytyy muistaa, että ajat olivat myös toiset, ei ollut näin pitkiä äitiylomia kuin nykyään.
Lastenvaatteiden suhteen olen samaa mieltä kuin Arja, nykyiset Hello- Kitty- glittertrikoot ovat karseita.
Ja ihana mummi Arja vaikutti olevan poikansa tyttärelle.