kotivinkin juttu play it again sam:n omistajasta, ov
pakko tänne purnata kun en löytänyt kys lehden kotisivuilta palauteosiota tai keskustelua lehden sisällöstä.
olin pöyristynyt kun luin tätä Nonnan tarinaa. Miksi lehteen on tehty ihannoiden juttu naisesta joka kertoo lapsensa olleen todellinen vahinko ja jonka hän kertoo jättäneensä useita kertoja jopa vuodeksi muiden ihmisten hoitoon.
toisin sanoen hän on hylännyt poikansa monesti tämän ollessa pieni. poika oli jo viisivuotiaana joutunut tekemään itselleen ruokaa kun äiti ei osannut, ja viitsinyt...
sitten vielä se kuinka tämä nainen kertoo pokkana, kuinka hän ei voi sietää nyky lapsien vaatteita, ja miten hän onkin hankkinut lapselapselleen oman kotiinsa sellaiset vaatteet, jotka hänen mielestään ovat sieviä. Hän kertoo että "mummolassa" vaihdetaan heti päälle sievät vaatteet kun lapsi tulee sinne.
mitähän lapsen äiti tästä tykkää?
siis huh huh. mä luin sitä juttua ihan niskavillat pystyssä. kauhea akka tuo play it again sam:n omistaja.
lukiko kukaan muu sitä juttua? (uusin kotivinkki)
Kommentit (33)
On ilkein keino sivaltaa muita naisia haukkumalla heitä huonoiksi äideiksi. Arjalla voi olla loistava suhde lapseensa toisin kuin jollain muulla, joka on "uhrautunut" perheelleen ja jättänyt itse elämättä.
Nimimerkille "Nimimerkille Varmasti lapsi itse kokee hylkäämisenä" - mistä sinä sen tiedät?
ja nimimerkille" Miten sä jaksat puolustella täällä tuota ihmistä joka ilta?" - miten sä jaksat lukea täällä hänestä ja moittia, jos ei kerran kiinnosta?
sillä naisella oli tyrmäävän kaunis asu
itsee toiselle paikkaunnalle asumaan, niin kyllä nykyisen lapsipsykologian ja kehityspsykologian mukaan lapsi kokee sen hylkäämisenä. Kun äiti on ensin ollut se ensisijainen hoitaja ja sitten häviää pitkiksi ajoiksi pois, niin pieni lapsi kokee sen hylkäämisenä.
Täällä on niin ikävänolosia ja tympeitä viestejä, että näitä ei viitsi lukea. Inhottavaa, että kirjoitetaan kunnon ihmisestä tietoisesti mollaten keljuja juttuja. Se, että ihminen kehittyy ja menestyy ponnistelujun ja kovan työn kautta, on joidenkin mielestä huono valinta ja aiheuttaa kateutta ja kaunaisuutta. Suomi oli todellakin erilainen ja se, että jokaisen polku on yksilöllinen, on tosiasia. Kukapa pn täydellinen? Fiksut ottavat opikseen, mikä näyttää synnyttävän aggressiivisuutta. Tyylikäs, kaunis ja persoonallinen j fiksu nainen herättää kaunaisimmissa kateutta ja tarpeen parjata palstalla. Kannattaisia aikuistua ja mennä itseensäkin.
mielipiteensä asiaan, ei se ole käytöstapojen puutetta. Enkä väittäisi edes kateudeksi sitä, että kritisoi oman lapsensa jättämistä toisten hoitoon vain ja ainoastaan oman menestyksen halun ja pidäkkeettömien mielitekojen vuoksi. Kyllä sellainen usein jättää jälkensä lapseen, sillä vaikka äiti olisi kuinka kaunis ja persoonallinen, se ei muuta lapsen kokemusta siitä, että ensisijainen hoitaja jättää lapsen jonkun toisen hoivaan kesken tärkeiden varhaisvuosien siten että tapaa lasta vain harvakseltaan. Varmaan ruman ja vähemmän persoonallisen ihmisen lapset kokevat tilanteen eri lailla, sehän onkin tässä se keskeinen pointti, samoin kuin se että tässä on monella aikuistumisen paikka. Vähiten tietysti tällä kauniilla ja persoonallisella, menestyneellä ja fiksulla ihmisellä.
Ensinnäkin se tapa, jolla ns. kritisoidaan, on törkeä. Toiseksi ei kritisointi tarkoita kaiken maailman typerää laukomista tuntematta henkilön taustoja, oloja jne. On kyse kunniallisesta ihmisestä, joka on tehnyt työtä, kehittänyt itseään ja menestynyt. Esimerkiksi "kritisointi" tyyliin "minä en antaisia tavata lastani tällaisen naisen" jne. Se on itsekeskeinen omahyväinen töksäytys ilman mitään järkeä. Mitä ihmeen arvoa on jollakin rouva X:n mielipiteellä "minä en ainakaan antaisi..." toisen ihmisen tilanteeseen? Voihan olla, että kirjoittaja itse on varsin kapeakatseinen tai ymmärtämätön henkilö tai mitä vain. Eikö ole hienoa, että ko. lehtijutun kohteella on lämpimät välit lapsenlapseensa? Miksi tämä herättää aggressiota? Persoonalliduusella ja tyylikkyydellä on varmasti aggresioihin vaikutusta. Oletteko itse olleet täydellisiä nuorena tai olisitteko järjestäneet asianne täydellisesti vastaavassa tilanteessa? Nykyäänhän on paremmat tukitoimenpiteet jne. Sitä paitsi, miten kukaan voi puhua noin edes tietämättä tilannetta? Mistä te tiedätte edes kenenkään väleistä? Henkilöhän nimenomaan saa tavata lapsenlastaan. Juttuhan on positiivinen ja täynnä hyviä asioita. Henkilö on tehnyt paljon sen eteen, että on saavuttanut oman myönteisen tilanteensa. Kaikki eivät synny kultalusikka kädessään, mutta hän on saanut pohjimmaiset hyvät arvot kotoaan ja pystyy niitä viemään eteenpäin. Se, että on kaunis ja persoonallinen voi herättää muissa kateutta. Sitä paitsi, kuinka moni edes pystyy, uskaltaa ja haluaa kertoa rehellisesti omasta historiastaan? eikö ole hienoa lukea aitoja juttua, joissa ei kaikkea kaunistella. Kannattaisi lukea joskus jotain oppiakseen ja miettiäkseen eikä asenteella, että tuokin täytyy mollata. Ei kannatta aina vain haukkua ihmisiä. Jotain hyvääkin kannattaisi nähdä.
niin voit olla noteeraamatta niitä eikö totta. Ikävä kyllä täällä on joku tainnut sanoa jotain epähienostunutta kyseisestä henkilöstä - sinusta tai tuttavastasi. Se on harmillista ja aiheuttaa mielipahaa. Sellaistakin palautetta usein tulee lehtijutuista, kun joku kertoo valinnoistaan. Aina ne valinnat eivät ole muiden mielestä kovin hyviä, moniarvoisessa maailmassa kun eletään.
Ei ollut Play it again Samin omistajan viesti vaan minun. Kauheaa, milla tyylillä kirjoitetaan katkeransävyisesti nolaamisviestejä. Miettikää edes ähän. Miksi teitä keljuttaa niin paljon, jos ihmiset antavat tänne positiivista palautetta jutusta? Hivenen tapoja peliin.
Ei ollut Play it again Samin omistajan viesti vaan minun. Kauheaa, milla tyylillä kirjoitetaan katkeransävyisesti nolaamisviestejä. Miettikää edes ähän. Miksi teitä keljuttaa niin paljon, jos ihmiset antavat tänne positiivista palautetta jutusta? Hivenen tapoja peliin.
mutta en samalla tavalla kuin ap eli se ei saanut niskavillojani pystyyn. Lähinnä hörähtelin tuolla nyky-mummojen tavalle käyttää itsetään mummu sanan italiankielistä versiota eli nonnaa. Miksi näin? Kuulostaako se vähemmän vanhalta kuin mummu, mummi tai mummo? Kun mummun sukunimi on Könönen niin jostain todellisuuden pakenemisesta kertonee se, että lapsenlapsi sanoo mummu italiaksi, kun puhuu omasta isoäidistään. Tämä Könönen ei ole ainoa, jonka tiedän italialasituneen mummouden myötä.
monen "menestyjänaisen" tapa kertoa puolihuolimattomasti siitä, kuinka heidän lapsensa ovat aikanaan olleet käytännössä joko heitteillä tai mummojen hoidon varassa. Aivan kuin he eivät yhä edelleenkään tajuaisi, kuinka kamala paikka lapselle on, kun ei ole koskaan äidilleen kovin tärkeä.
Lisäksi mua riepoo se, kuinka hanakasti monet iäkkäämmät julkkisnaiset arvostelevat nykyajan äitejä. Esimerkiksi Merete Mazzarella arvostelee julkisesti oman poikansa vaimoa ja tämän tapaa kasvattaa lapsiaan, vaikka todennäköisesti tuo miniä on lapsilleen vähintään yhtä hyvä äiti kuin mitä hän on ollut. Ja sitten toi Merete kehtaa vielä valittaa, ettei miniän kanssa ole oikein hyvät välit. :)
Mielestäni tällä naisella oli aika omituisia näkemyksiä ihmissuhteisiin liittyen.