Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te olette kertoneet tytölle kuukautisista?

Vierailija
25.05.2012 |

Ovatko kyselleet etukäteen vai vasta kun alkoi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisella tulee pimpistä verta kerran kuukaudessa, mutta se ei satu. Enempää ei tässä vaiheessa tahtonut tietää.

Vierailija
2/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei paniikkia tule... Ja siis ohan puhutaan ja kerrotaan, asiat asioina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena niistä mitään puhuttu erikseen, koulussahan noita tietenkin opetettiin ja olin lukenut tietysti Suosikkeja sun muita nuorisolehtiä sen verran että en minä nyt herran tähden paniikkiin mennyt. Vaikkei niitä asioita ollutkaan omalta äidiltä kuullut.

Vierailija
4/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ku ne alkaa, keskimäärin siis n.12v. Tottahan se nyt on parempi kertoo asiallisesti kotona. Vai haluaisitko itse kesken koulupäivän alkaa vuotamaan verta tietämättä syytä. Sepäs mukavaa....

Vierailija
5/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellista identiteettiä kannattaa tukea. Kuukautiskiertoonhan perustuu hedelmällisyys, joka on upea asia. Mahdolliset kivut ovat lääkittävissä. Siteet ym. on hyvä esitellä ja pitää saatavilla.

Vierailija
6/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt 8,5 v. Mulle äiti aikanaan kertoi vähän liian aikaisin, mutta en enää muistaa tarkkaan olinko just joku 8 vuotias vai minkä ikäinen silloin.

Vierailija
7/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselleet kun nähneet siteitä kaapissa ja rodessa.

sanoin että kerrn kuussa tulee pimpasta verta ja se ei satu. ja jos sattuu vähän niin voi ottaa vaikka lääkettä.

kysyivät myös miksi sitä tulee, mutta siihen en vielä ole vastannut

Vierailija
8/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisista ja murrosiästä. Kysyin ensin, kiinnostaako tietää jotain, ja kun ujosti myönsi, lupasin lainata kirjastosta kirjoja aiheesta, ja että voitaisiin sitten jutella niistä. Toin kasan kirjoja (tunnepuolesta ja fyysisistä muutoksista) ja jätin luettavaksi. Muutaman päivän päästä rennosti kyselin, onko kysyttävää ja vastailin ja kerroin sitten muustakin. Kuukautisista kerroin mahdollisimman lyhyesti mutta tyhjentävästi syyt ja seuraukset ja neuvoin kertomaan jos joku askarruttaa, minulle tai vaikka isosiskolle.

Itselleni äitini ei kertonut mitään etukäteen ja menkkojen alettua neuvoi vain missä on siteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi