Niiaatko sinä, entä lapsesi?
Kommentit (28)
Eikä tyttönikään niiaa eikä poikani pokkaa ja kumarra.
Kumpikin kättelevät ja kiittävät, se riittää.
eivätkä myöskään lapseni, niiaaminen on menneisyyttä.
Tosin kuulin juuri, että monien pienten paikkakuntien kouluissa tytöiltä vaaditaan niiaamista, myös lukiolaisilta.
Kättely, pieni nyökkäys ja hymy ovat järkevät ja fiksut tavat, niiaaminen on noloa.
missään tapauksessa, eivätkä poikanikaan.
Ainoastaan siniveristen seurassa (nimenomaan hallitsijoiden) vaadittavaa.
on tapakouluttajienkin mukaan täysin vanhanaikaista ja soveliasta vain kuninkaallisissa piireissä.
Jos aikuinen tavis niiaa,se on vähän huvittavaa.
koulussa oli pakko,tein sitä mutta hävetti! se oli 80-lukua se. en niiaa enää eivätkä lapseni edes tunne koko sanaa.
Tosin kuulin juuri, että monien pienten paikkakuntien kouluissa tytöiltä vaaditaan niiaamista, myös lukiolaisilta.
Eivät kai voi pakottaa, jos huoltaja kieltää ehdottomasti?
kumpikaan; minä ole aikuinen ja pojat eivät niia.
vielä niiailisin ; )))))))))))
niiaaminen kuuluu vain oikku tytöille !!!!
ja kyllä 7v tyttäreni osaa niiata :)
Kauhea ajatus että tästä jää jotain takaraivoon ja tulen vahingossa niianneeksi kätellessä jotain :D
Viimeksi pikkutyttönä. Hölmön näköistä, jos aikuinen nainen niiaa. Ei muuten niiaa mun lapsetkaan. Ovat nimittäin poikia kaikki.
Ja oikein piti aikuisena opetella pois siitä tavasta. Lapseni eivät niiaa, ovat poikia ja opetettu kumartamaan.
Aiheen vierestä: Vuodesta toiseen häpeän niitä aikuisia naisia, jotka niiaavat presidentille linnan juhlissa.
Joten en niiaa. Ja on muutenkin vanhentunut tapa, joten lapsetkaan ei niiaa.
Kuninkaallisia tuskin tulen tapaamaan, joten ei tarvinne niiailla senkään takia.
2 kk sitten hautajaisissa niiasin leskeksi jäänyttä. Olen saanut kunniamerkin, niiasin silloinkin. Mutta arjessa harvemmin niiaan. Mutta lapsista tyttö niiaa ja poika kumartaa kätellessä koska silloin toinen jota kätellään on iäkkäämpi. Itse saatan tilanteen vaatiessa niiata vanhempaa tai tilanteen juhlavuuden takia. Minusta se kuuluu olla niin. Mieheni nousee pöydässä seisomaan jos kätellään. Pieniä eleitäkin ne ovat, ei ainoastaan siniverisyyttä. Köyhän ei tartte olla kuitenkaan juntti..
Vielä lukiolaisena niiasin kerran erään sataa ikävuotta lähestyvän miehen syntymäpäivillä. Lopetin luonnollisesti aikuistuttuani. Sain aina vain positiivista palautetta etenkin vanhemmalta ikäpolvelta.
Lisäksi teitittelin aikuisia jo ennen kouluikää. Minulle ei sitä erikseen opetettu, mutta ilmeisesti omaksuin sen ympäristöstäni.
Olen ollut aina hyväkäytöksinen ja koulussa menestyvä nuori. Olin pahasti koulukiusattu ujouteni, pukeutumiseni ja etnisen taustani vuoksi. Minua haukuttiin mm. noloksi niin kuin täällä nyt räksytetään. AV-palsta on niin mielenkiintoinen, kun täällä voi kiusata hyvällä omallatunnolla aivan kunnollisiakin ihmisiä.
Olen nykyään ihan täyspäinen, vaikka niiasinkin lapsena. Hyvätuloinen ja yrityksen omistaja. Nyt asun ulkomailla, ja kun lapseni menevät leikkikouluun, he oppivat niiaamaan ja teitittelemään, koska se kuuluu hyviin tapoihin ainakin asuinmaani kulttuurissa.
Tosin kuulin juuri, että monien pienten paikkakuntien kouluissa tytöiltä vaaditaan niiaamista, myös lukiolaisilta.Eivät kai voi pakottaa, jos huoltaja kieltää ehdottomasti?
Vielä lukiolaisena niiasin kerran erään sataa ikävuotta lähestyvän miehen syntymäpäivillä. Lopetin luonnollisesti aikuistuttuani. Sain aina vain positiivista palautetta etenkin vanhemmalta ikäpolvelta.
Lisäksi teitittelin aikuisia jo ennen kouluikää. Minulle ei sitä erikseen opetettu, mutta ilmeisesti omaksuin sen ympäristöstäni.
Olen ollut aina hyväkäytöksinen ja koulussa menestyvä nuori. Olin pahasti koulukiusattu ujouteni, pukeutumiseni ja etnisen taustani vuoksi. Minua haukuttiin mm. noloksi niin kuin täällä nyt räksytetään. AV-palsta on niin mielenkiintoinen, kun täällä voi kiusata hyvällä omallatunnolla aivan kunnollisiakin ihmisiä.
Olen nykyään ihan täyspäinen, vaikka niiasinkin lapsena. Hyvätuloinen ja yrityksen omistaja. Nyt asun ulkomailla, ja kun lapseni menevät leikkikouluun, he oppivat niiaamaan ja teitittelemään, koska se kuuluu hyviin tapoihin ainakin asuinmaani kulttuurissa.
huipentuma. Ei täällä ymmärretä mitä käyttäytyminen on.
mutta mut opetettiin niiaamaan lapsena, aina kun sain joltakin aikuiselta jotakin; katsoin silmiin, hymyilin ja niiasin. Etenkin kaikki mummut ja papat olivat asiasta ihan ekstaasissa ja pitivät mua maailman hyvätapaisimpana lapsena. Naapurit, kaupan tädit ja kavereiden vanhemmat lahjoivat mua ja koulussa käytös aina 10, kaupan päälle hymytyttöpatsas. ,..vailka niiaamaan en lapsiani opeta, niin aion painottaa miten hyvät käytöstavat ovat portti kaikkeen menestymiseen.
Se on munkin mielestä reliikki tapa, vähän kuin teitittelisi omia vanhempiaan.
Poikani ei myöskään niiaa...
Lapsena minut kyllä opetettiin niiaamaan ja esim. opettajalle niiattiin kun saatiin todistus.
Minsuta tapa sopii pikkutytöille - ei aikuisille, paitsi ehkä jossain kuninkaallisissa piireissä, joissa minä en liiku.