Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksin eilen tunnin, enkä päässy kuin 7,5 kilsaa

Vierailija
25.05.2012 |

Keskisyke oli 145.

Onko mahiksia syksyllä puolimaratonille? Tällä menollahan mä juoksisin sitä kolme tuntia...

T: Aloittelija

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vaan pääsee maaliin :)

Vierailija
2/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oot aloittanut just niinku pitääkin, matalalla sykkeellä. Jatkat vaan treenausta pari-kolme kertaa viikossa niin varmasti jaksat puolikkaan syksyllä. Aika ei varmaan ole hääppöinen, mutta ei kai sen ekalla kerralla tarvikaan olla. Hyväkuntoiset juoksee alle kahden tunnin, mut kaks ja puoli tuntia on ihan hyvä aloittelijalle. Mulle tärkeintä oli päästä maaliin.

Tsemppiä treenaukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vaan pääsee maaliin :)

eipä sekään niin varmaa ole se maaliinpääsy. Olin tuon eilisen lenkin jälkeen aika poikki, en olis paljon pidempää enää jaksanut.

Vierailija
4/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan tunnissa.

Vierailija
5/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolimaratonaika. Mulla meni pari vuotta sitten 2.48 enkä edes ollut mikään aloittelija. Mä olen vaan hidas.

Vierailija
6/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok vauhti, ota huomioon et se on 21 km. Ainakin kolme lenkkiä viikossa: 1 pitkä (12-20km) 1 lyhyt (5-7km) ja 1 keskipitkä (8-11km)

siinä on ollu mun resepti kun oon puolikkaalle lähtenyt ja hyvin on mennyt.

Vierailija
7/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok vauhti, ota huomioon et se on 21 km. Ainakin kolme lenkkiä viikossa: 1 pitkä (12-20km) 1 lyhyt (5-7km) ja 1 keskipitkä (8-11km) siinä on ollu mun resepti kun oon puolikkaalle lähtenyt ja hyvin on mennyt.

Vierailija
8/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä alku tuo on. Älä nyt vielä lannistu!

Tsemppiä ja intoa treenaukseen! Minä vasta haaveilen..

Vierailija
9/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko maratoneissa aloittelija? ihan liikunnan aloittelija et voi olla nollakunnolla, jos jaksat tunnin juosta. terv. rapakunnossa ja porin juoksukoulukin liian kovatahtinen viidennellä viikolla... siispä kertaan neljättä...

tsemppiä treeneihin! :)

Vierailija
10/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kokemusta pidemmistä lenkeistä? Kuinka pitkään olet juossut?

Puolikkaalle on aina mahdollisuuksia, loppujen lopuksi matka ei ole kohtuuttoman pitkä jos vauhti on säädelty oikein.

Tulosta netistä joku maraton / puolikkaalle valmistautumisen ohjelma, ja sovella sitä omiin treeneihin.

Vierailija
11/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen kevään aikana juossu, mut vain pari-kolme km kerralla. Tää oli eka yhtään pidempi lenkki. Viime syksynä aloitin liikunnan, mut laji on hyvin erityyppinen kuin juoksu. Sitä ennen olin rapakunnossa.

Kiitos kaikille tsemppauksesta!

Ap

Vierailija
12/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Eikä sillä ajalla tosiaan ole merkitystä, omakin ensimmäinen puolikas oli melkein kolme tuntia. Nyt juoksen nopeimmillani kilometrin alle neljässä minuutissa. Mutta en vielä kovin pitkää matkaa tuota vauhtia :D

Vauhti kehittyy vähitellen. Ota vähitellen mukaan intervallilenkkejä, ne kehittävät hyvin.

Äläkä vertaa vauhtiasi kehenkään muuhun kuin itseesi!

Vierailija
13/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka syke olikin tuolla lenkilla kohtuullinen 145, niin suosittelen kuitenkin treenaamaan myös siinä 12-130 välilläkin. Jos ei juosten onnistu, niin kävele reippaasti. Sanoit nimittäin, että olit aika puhki kympin jälkeen. Peruskaudella kannattaa treenata enimmäkseen niin, ettei vedä itseään piippuun. Lenkin jälkeen tulisi olla sellainen olo, että olisi vielä voinut jatkaa.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi