Kengät haisee-mikä avuksi?
Kenkädeodorantti on kokeiltu, samoin soodavuori. Onko muita ideoita. Kyseessä nahkaiset kärjestä umpinaiset pistokkaat, maksaneet vielä paljon meikäläisen mittapuussa (120€), joten jolloin olisi kiva saada kengät taas julkiseen käyttöön...
Kommentit (8)
Jatkoa ajatellen osta aina vähintään kahdet kengät kautta kohti ja pidä niitä vuoropäivin - ei koskaan samoja kenkiä peräkkäisinä päivinä. Näin kengät ehtivät käyttökertojen välillä kuivaa ja se on oleellista.
näistä tuli haisulit parin pitokerran jälkeen
ei kengät tavallisesti rupea kovin herkästi haisemaan jos ei ole todellenin jalkahikihaisuli kyseessä.
kahvinporoja yöksi kenkiin, aamulla pois...
auttaa, pakastin hyvä keino myös.
Osta kenkään vaihtopohjallinen ja käytä aina sukan kanssa (itse käytän niitä varvastossun näköisiä ja kokoisia sukkia, jotka ei balleriinastakaan näy). Sirottelen myös talkkia kenkään ennaltaehkäisevästi.
Ainoa keino, T: haisuli
Kissanhiekkaa sukkahousuun ja kenkien sisään
meilläkin tuo on tuttu ongelma. Kesällä varsinkin jalat hikoavat. Itse olen ruvennut käyttämään sellaista tuotetta kuin stuffitts ja olen ollut tyytyväinen. Se on kengän sisälle laitettava hajun ja kosteuden poistava "sisälmys". Helppo laittaa ja on toiminut. Ilmeisesti suhteellisen uusi tuote sinänsä ihme, ettei kukaan ole aikaisemmin tuollaista myynyt.
ja laitat pakastimeen. :)
Anna olla yön yli.
Hiessä hajun aiheuttaa bakteerit, ja bakteerit kuolee pakastimessa.
Oikein kovasta halkahiestä kärsivän kannattaa laittaa kenkänsä vaikka joka ilta päivän päätteeksi kengät yöksi pakkaseen, niin aamulla saa jalkaansa varmasti hajuttomat kengät.