Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Downshiftaus asiantuntijatehtävistä johonkin muuhun, mihin?

Vierailija
24.05.2012 |

Olen korkeakoulutettu ja "hyvässä" työpaikassa 4000e kuukausipalkalla. Nyt on alkanut tulla raja vastaan työn määrän suhteen, ei vaan kiinnosta tehdä töitä 12 tuntia päivässä, kotona iltaisin ja viikonloppuisin. Haluan tehdä jotain muuta kuin vääntää Exceltaulukoita ja kaiken maailman raportteja ja laskelmia kaiket päivät ja illat.

Ajattelin että voisin mennä töihin vaikka johonkin huonekalukauppaan, keittiömyyjäksi tai jotain muuta, mitä? Mutta miten tuollaisissa paikoissa suhtaudutaan tällaiseen "väärin" koulutettuun työnhakijaan? Ei ole tarkoitus nyt vähätellä kyseisiä työpaikkoja, ajattelin vaan että vaikka Ikeassa olisi varmaan ihan kiva olla töissä. Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät avoimen hakemuksen sisälle, sittenhän sen näkee. Mutta älä sano haasttelussa, että etsit helpompaa työtä ;)

Vierailija
2/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty, jos sattuu pääsemään haastikseen, voi hyvinkin natsata.

Etkö voi ottaa liiallista työmäärää esille pomon kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin asennetta, been there done that... jos osaat perustella miksi haluat vaihtaa voit hyvin päästä uuteen paikkaan. riittääkö kuitenkaan tuo alempi työ itsellesi henkisesti? Tätä minulta on kysytty haastatteluissa. Otin yhden työn vastaan jossa 5 kk jälkeen olin jo tympiintynyt. Onko sun pakko tehdä iltoja jne?

Vierailija
4/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muihin hommiin mutta on myös se vaihtoehto että vaihdat saman alan sisällä työpaikkaa sellaiaseen jossa ei vaadita työtä työajan ulkopuolella. On niitäkin olemassa! Itse vaihdoin it-alalla hikipajasta isoon taloon ja todellakin on ihanan rentoa nyt. Kukaan ei painosta ylitöihin, riittää klo 9-17 tekeminen :)

Vierailija
5/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pomoni on varsinainen työnarkomaani, tekee itsekin 12-tuntisia työpäiviä ja olettaa, että kaikki muutkin tekevät niin. Tulevaisuudessa työmääräni on vielä lisääntymässä eikä puhettakaan uusien työntekijöiden palkkaamisesta. Joten täältä on päästävä pois.

Alan sisällä voisin toki mielelläni vaihtaa, jos olisi paikkoja tarjolla, mutta olen erikoistunut niin kapealle osa-alueelle, että osaamistani vastaavaa työtä on ns. harvoin tarjolla. Siksi ajattelin, että voisin lähteä tästä vaikka myymään niitä huonekaluja. Ihan sama kunhan ei tarvitsisi viedä töitä kotiin.

Ap

Vierailija
6/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pomoni on varsinainen työnarkomaani, tekee itsekin 12-tuntisia työpäiviä ja olettaa, että kaikki muutkin tekevät niin. Tulevaisuudessa työmääräni on vielä lisääntymässä eikä puhettakaan uusien työntekijöiden palkkaamisesta. Joten täältä on päästävä pois.

Ap

lopettaisit ylitöiden teon. Eihän sellaista saa lain mukaan keltään vaatia. Mullakin on tuommoinen työnarkomaanipomo mutta homma onnistui ihan hyvin kun laitoin tiukat rajat omalle työnteolleni. Kyllähän se siitä vähän valitti ja jäkätti tyyliin en ole sitoutunut työhöni mutta eipä se muuta voinut. Nyt on jo täysin hyväksynyt sen että minä en tee ylitöitä, ja turha odottaa että vastaan työasiasoittoihin työajan ulkopuolella tms.

Vierailija
7/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin omakohtaista kokemusta. Työ on hyvin yrittäjämäistä sillä erotuksella, että varsinainen yrittäjä painaa päälle koko ajan ja edellyttää hyviä myyntituloksia. Myymälöitä pidetään avoinna liian pienellä henkilökuntamäärällä eli päivät ole liikkeessä ja ja illat asiakkaiden kotona mittaamassa ja suunnittelemassa. Sitä työtä tehdään kunnolla, ei ole mitään downshiftausta, vaikka ulospäin näyttääkin kivalta sisustussuunnitelmien teolta. Palkkaa tulee vain myynnin mukaan, joten päiväsi eivät ainakaan lyhenisi. Jos olet hyvä, pääset mukaville ansiolle jonkun ajan jälkeen. Firmoissa on tietenkin eroja.