Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua, jos ystäväsi kutsuvat itsensä mökillenne kylään?

Vierailija
24.05.2012 |

Ystävälläni on yksi 1-vuotias lapsi. Hän ehdotti, että tulisivat perheensä kanssa mökillemme kesällä, että voitaisiin viettää rentouttavaa aikaa yhdessä. Meillä on kaksi (2,5-ja 4-vuotiaat) lapset. Heh, minähän siinä joudun tekemään suurimman osan töistä kun ystäväpariskunta lekottelee. Tulisivat siis ilm. sellaisena ajankohtana, että mieheni ei ole paikalla vaan minä, lapset ja he. Ärsyttäisikö sinua tällainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaikka ei ole sitä mökkiäkään.

Vierailija
2/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se "auttaminen" ei ole mitään auttamista. Saan tiskattua nopeammin yksin, kuin että joku seisoo vieressä kuivaamassa astioita tms.

Ja sama saunan kanssa, nopeammin sen itse laittaa lämpiämään, kuin joku poropeukalo saa koko saunan savuttamaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim ruoanlaitossa, mutta minä olen kuitenkin vastuussa siitä, että heille on puhtaat lakanat, ruokaa jääkaapissa, ja muutenkin mukavat oltavat.

Vierailija
4/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikea sanoa, ettei sovi? Sanot vaikka että on tulossa muita vieraita.

Vierailija
5/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi, koska osaan kyllä sanoa ystävillekin kaikella ystävyydellä, ettei sovi. Voin sanoa, että seura kelpaisi, mutta tarvitset rentoutumisaikaa yksin.... Itse en ryhtyisi ketään passaamaan, mutta toisaalta joskus nautin ruoanlaitosta ja muista kotitöistä, kunhan joku muu hoitaa lapsiani! Meillä yksivuotiaskin nauttii isompien saurasta ja touhujen seurailusta, joten pääsen itse halpommalla kun ei tarvitse häntä viihdyttää, vaan sen tekee isoveli! Ja voihan sitä sanoa että tiskatkaa te, kun minä laitoin ruoan. Mä ainakin ilkeän ystävilleni sanoa, varsinkin jos olisi tuollainen tilanne kuin sinulla.

Vierailija
6/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia ystäviä mitä tosiaan pitää passata ja sitten on niitä "helpoja" ota ite jääkaapista ystäviä.

Ei siinä mitään jos ottaa puheeksi että voisko tulla, minä määrään ajankohdan

Vierailija
7/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurasta, mutta minun lapseni kyllä ovat vahdittavampia kuin yksi 1-vuotias. Sen lisäksi, että pitää heidän turvallisuudestaan pitää huoli (ei autotielle, ei rantaan) on heillä myös usein kinaa ja tappeluita. Ei siitä 1-vuotiaasta kuitenkaan heille mitään seuraa juuri ole. t. ap

Vierailija
8/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkivieraaksi ei koskaan tuppauduta vaan odotetaan ettämökin omistaja kutsuu sinne.

Mä vihaan itse itsensä kutsujia sekä niitä veneilijöitä jotka muka ohimennessään poikkeavat mökille. Kenenkään mökkirauhaa ei häiritä. Mökille mennään vain jos kutsutaan ja kutsun yhteydessä sovitaan mitä sinne viedään ja omat vuodevaatteet ja pyyhkeet mukaan (se on sanomattakin selvää).

Mökki on työmaa ennen juhannusta, se siivotaan pestää ja sinne kuljetetaan kaikki kamat. Juhannuksesta eteenpäin siellä asetutaan olemaan, mutta omistajat voivat nauttia lintujen tiirailusta ja saunomisesta ilman ainuttakaan vierasta. Kuunnella radiota ja LEVÄTÄ.

Mökin ylläpito maksaa joten omistajien pitää saada nauttia siitä just niinkuin tahtovat. Vain täysjuntit ja törpöt kutsuvat itsensä toisten mökille ja änkeävät tuttujensa mökille.

Vierailija
9/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität iloista ja tuumaat, että sopii mainiosti, täällä onkin hommia tiedossa apukäsille kuten huussin tyhjennystä, puiden pilkkomista ja vajan remppaamista.

Vierailija
10/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ne, jotka soittavat matkan varrelta, että ovat jo tulossa. Tuovat sitten makkarapaketin ja pari olutta mukanaan ja viettävät vähintään viikonlopun meillä. Juomavedestä, maidosta ja tuoreista vihanneksista olisi useimmiten enemmän hyötyä, mutta parempi, jos sopisivat edes etukäteen, voiko tulla.

Vierailija
11/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsissasi on paimentamista riittämiin, ilman että pitää kantaa mökille ruokia kaksinkertaiselle ihmismäärälle ja kokata, siivota ja pedata. Joku toinen kerta, kun lapset ovat vähän isompia, eikä tarvitse joka hetki sydän syrjällään pelätä jonkun hukkuvan tai juoksevan tielle.

Tuo toki pelaa vain, jos et ole jo moneen kertaan kertonut kestinneesi siellä möksällä muita lapsiperheitä...

Onhan se moukkamaista kutsua itseään kylään, mutta olikohan tuo nyt oikeasti kovin virallinen kutsu? Josko vaan ehdotti, että voitaisiin kesällä tehdä jotain yhdessä, vaikka me voitais käydä teillä siellä mökillä?

Niin tai näin, sinulla on tietysti oikeus sanoa, että ei sovi.

Vierailija
12/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin näille niin, että sanoisin, että harmi kun me ei olla juuri nyt paikalla. Ja ap:n tapauksessa sanoisin, jos itse kutsuminen harmittaa, että valitettavasti ei käy. Niin ja ymmärrän kyllä, että harmittaa. Näitä ketjuja lukiessa aina ihmetyttää, että onko ihan oikeasti noin törppöjä ihmisiä olemassakaan. Siis ne, jotka änkeävät kylään pyytämättä. Jos ollaan hyviä tuttuja niin silloin voi minusta kyllä kysyä, että sopiiko tulla, mutta ei sovi pahastua jos ei sovi. Ja lomallehan sinne ei mennä vaan hommiin pitää osallistua ja ruokaa tuoda.

Vierailija
13/17 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität iloista ja tuumaat, että sopii mainiosti, täällä onkin hommia tiedossa apukäsille kuten huussin tyhjennystä, puiden pilkkomista ja vajan remppaamista.

noin!

Se, että joutuu toisten ihmisten ulosteita lapioimaan on niin vittumaista puuhaa että sillä saa vieraat karkotettua!

Kannattaa pitää puucee aina sen verran täytenä että vieraille löytyy hommia.

Vierailija
14/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsyttäisi. Ihan parasta jos kavereita tulee. Lapsetkin viihtyy paremmin ja helpommin.

Mut ei kukaan noin tee. Ihan kutsuttuna ovat tulleet tähän asti.

Ja toki jokainen fiksu ainakin tuo omat petivaatteet jne, sovitaan mitä syödään ja kuka hankkii mitäkin. Meillä ainakin ystävien kesken kommunikaatio pelaa tuommoisissa jutuissa. Mä en joskus ymmärrä millaisia ystäviä ihmisillä on, jos niiden kaa ei osata avoimesti puhua...

Vierailija
15/17 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean rotuinen koira takaa yksityisyyden.

Vierailija
16/17 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on niin, että ystäväperhe tai tuttavaperhe ei kysele mitään, vaan kurvaa viinipullon kera pihalle ja pimpottaa ovikelloa. Isäntäperhe vastaanottaa heidät iloisesti ja he viettävät yhdessä iltaa ruokaa laittaen ja pitkän pöydän ääressä syöden. Kukaan isäntäperheestä ei myöhemmin tilitä sikäläisellä av:lla miten hirveää ystäväperheen paikalle pälkähtäminen ja sen seuraukset olivat.

Jos jotain harmia koitui tai ei olisi ollut juhlatuulella niin ne ajatukset haudataan koska yhdessäolo on tärkeämpää kuin omat kielteiset tunteet.

Haluaisitteko, että Suomessa siirryttäisiin espanjalaisen kulttuurin suuntaan enemmän?

Vai haluaisitteko, että monikulttuurisuuden ja eurooppalaisuuden ihannointi lopetettaisiin ja alettaisiin lujittaa perinteistä härmäläistä sosiaalista koodia, että kylään ei vain paukahdeta, että aina yhdessäolo ei käy ja että itsensä kylään kutsuvat ystävät ovat perseestä?

Vierailija
17/17 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa on niin, että ystäväperhe tai tuttavaperhe ei kysele mitään, vaan kurvaa viinipullon kera pihalle ja pimpottaa ovikelloa. Isäntäperhe vastaanottaa heidät iloisesti ja he viettävät yhdessä iltaa ruokaa laittaen ja pitkän pöydän ääressä syöden. Kukaan isäntäperheestä ei myöhemmin tilitä sikäläisellä av:lla miten hirveää ystäväperheen paikalle pälkähtäminen ja sen seuraukset olivat.

Jos jotain harmia koitui tai ei olisi ollut juhlatuulella niin ne ajatukset haudataan koska yhdessäolo on tärkeämpää kuin omat kielteiset tunteet.

Haluaisitteko, että Suomessa siirryttäisiin espanjalaisen kulttuurin suuntaan enemmän?

Vai haluaisitteko, että monikulttuurisuuden ja eurooppalaisuuden ihannointi lopetettaisiin ja alettaisiin lujittaa perinteistä härmäläistä sosiaalista koodia, että kylään ei vain paukahdeta, että aina yhdessäolo ei käy ja että itsensä kylään kutsuvat ystävät ovat perseestä?

Ei se mitään perinteistä härmäläisyyttä ole, vaan nykyaikaa. Minun lapsuudessani vieraat yleensä vain ilmestyivät paikalle. Hyvin jokapäiväistä oli että naapuri poikkesi kauppareissullaan kahville ja suurempikin porukka, useimmiten sukulaisia vain ajoivat pihaan, tarkoituksenaan olla ainakin yön yli. Kyläiyjä pidettiin ihan normaalina elämänmenona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan