Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat vko 47

21.11.2005 |

Hei!

En ainakaan löytänyt meille tälle viikolle pinoa, joten laitan sen aluille. En vain osaa laittaa siihen eteen meidän esittelyjä, mutta ei kai se haittaa?

Mitäs kuuluu Vasta-alkajakaverini? Itse palasin pitkän viikonlopun vietosta levännein mielin, joten huomenna taas pirteänä töihin. Lueskelin pikaisesti viikonloppuna meidän pinoa, mutta tarvitsee varmaan mennä kertaamaan, nimittäin en nyt yhtään muista mitä sinne kirjoiteltiin. Jauhopää minä..:)

Itsellä tulossa niin kiireinen viikko, että eipä paljon ehdi vauvajuttuja ajatella. Kp 18/26 menossa ja alavatsakipuja on ollut koko ajan, joten todennäköisesti kuu vaihtuu menkkojen parissa. Onko teille muille clomeja syöneille tullut alavatsakipuja? Vähän huolestuttaa nämä kivut ja ainoa lohdutus on, että se johtuu niistä clomeista.

Mutta nyt taidan mennä sänkyyn, jos vaikka saisi tuon miehen tuosta vierestä mukaan..:)

-Tuittu-

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan huono omatunto, kun en oo tainnu kirjottaa muusta kun omasta navasta, mut nyt koitan kirjottaa edes jotain.

Quiero3: Hienoa, että clomi on tehonnut eikä ole ollut mitään ikäviä sivuvaikutuksia. Toivottavasti tärppää!!!!! db

Lilli: Tervetuloa porukkaan mukaan!

Varjokas: Tsemppiä clomitteluihin! Toivottavasti sullakin tärppää!!! =)

Manco & Pikkuinen Peikko: Pitelen peukkuja db db db, että simpat on molemmilla ok tai ainakin paremmat (P.P.)!!

Tuittu78: Toivottavasti huolesi on " turha" , eikä sulla oo kystaa!! db

AliinaK: Onnea laparoskopiaan! Toivottavasti se menee hienosti.

Mambo77: Hienoa, että teillä hoitokuviot etenee!!!

Ja tietty kaikille jaksamisia ja haleja! =0)

T: Burde

PS. ).) (heh mikä maha =)) oon ollu kuumeessa. Eilen parhaat lukemat oli 38,8. Aamulla oli siis alilämpöö sen 35,2 ja illalla noin paljon... Pikasen oli karsee olo. Vieläkin on lämpöö ja kaikkia muita vaivoja. Toivottavasti tää menee pian ohi!!!!!!!!!

Nii... ja huomasin aamulla, että olin varannu clomi-seurantaultran väärälle päivälle... =/ Onneks sain sen vaihdettua. =)

Vierailija
22/39 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin terveiset:

Pikkupeikko: Hyvä, että olet päättänyt mennä sinne polyypin poistoon. Sitten ei ainakaan jää sen puolesta mitään jossiteltavaa. Onnea matkaan!

Tuittu: Mulla on ekassa clomikierrossa menossa kp14 ja olen ollut oikeastaan oireeton. Toivottavasti sun mahakivut ei ole merkki mistään kummemmasta. Jos saat lääkärin kiinni ja jotain uutta tietoa asiasta, niin kerrothan meillekin. Uutena " clomistina" kaikki nippelitietokin kiinnostaa... =)

Burde: Harmi, että oot saanut clomeista sen päänsäryn. mä olen tosiaan ollut oikeastaan oireeton, jos nyt naaman lievää kukkumista ei lasketa. Saa nähdä, jatkuuko oireettomuus loppukierronkin ajan.

quiero3: Ihanaa kuulla, että clomi toimii!!!!! Mulla on ollut vähän epäileväinen olo clomien suhteen, kun ei ole mitään tuntemuksia... Otatko yhden vai kaksi tbl päivässä? Mä otan yhden. Ja jos kiertokin lyhenisi clomien avulla, niin sehän on aivan huippu lääke! Nyt pidän itselleni täällä peukkuja pystyssä koko loppukierron. =) En käy nyt missään seurantaultrassa, vaan verikokeessa sitten loppukierrossa. Olen vielä ihan tavallisen gynen hoidossa tällä hetkellä.

Kuten ehkä jo huomasittekin, täällä elämä pyörii siis clomien ympärillä! Heh heh... Tosi hauskaa, kun meitä uusia clomisteja on monia, niin saadaan vaihdettua kokemuksia tuoreeltaan. Itse aloitin viikonloppuna ovistikuttelun, mutta vielä ei ole tärpännyt. Nyt siis kp14.

Ajatukset on pysyneet aika hyvin muuten pois vauvajutuista viime päivinä. Töissä on ollut kiirettä sekä töiden puolesta että työpaikan pikkujouluja järjestellessä. Olen sotkeutunut aika pahasti pikkujoulujärjestelyihin ja puuhaa riittää. Huh huh! Mutta itse me järjestelijät ollaan vakaasti sitä mieltä, että tulee vuosisadan hauskimmat pikkujoulut - mitäköhän mieltä muu juhlaväki tulee olemaan?! =)

Vilkutuksia kaikille ja ajelkaahan varovasti uusilla autoillanne!

Klovni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä viestissä väitin, että mun naama kukkuu... Oikeasti se kyllä kukkii. Toivottavasti. Vähän nauratti toi oma sekoilu!

Vierailija
24/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jollain on kuitenkin parempi ja aurinkoisempi päivä.

Saatiin eilen miehen simppatestin tulokset (kumman nopeasti tulivat, kun perjantaina vein näytteen ja tulokset tuli tosiaan eilen postissa) ja tulos oli kyllä musertava. Ei ainuttakaan siittiötä siemennesteessä!! =(

Nyt sitten tässä ihmettelen, että mitäs nyt...

Uusinta testi on päätetty vielä tehdä, kun sitä suosittelivat (pitää tosin muutenkin varmaan olla yhteyksissä klinikalle), mutta mitäs sen jälkeen jos tulokset on edelleen samat...

Adoptioon on mies kyllä suostuvainen, mutta itse haluaisin kyllä kokeilla seuraavana vaihtoehtona lahjasiittiöitiä. Miehen kanta vain tuntui olevan niihin aika negatiiinen. Asiasta pitää tosin puhua vielä tarkemmi, kun siitä on ollut puhetta lähinnä ohi mennen.

Itsestä jotenkin tuntuisi, että se olisi omin juttu. Ei nyt siis pelkästään siksi, että saisi itse olla raskaana (eikä siitäkään tiedä onnistuisiko sekään), vaan jotenkin se tuntuisi konkreettisemmalta myös kun ajattelee sitä että siinä saa olla läsnä koko raskauden ajan ja se tulee kuitenkin heti vauvana perheeseen.

...äh.. en tiedä puhunko mitään tolkkua, mutta tommosia tunteita tällä hetkellä liikkuu...

En kyllä tosiaan tiedä mitä nyt sitten tapahtuu..

Aika näyttää.

Toivottavasti Pikkuinenpeikko teillä on parempia uutisia!

Minkälainen se teidän ensimmäinen näyte sitten oli?

...käsitin puheistasi (kun muisti on niin lyhyt) että olette tehneet jo yhden testin aiemmin..

Mutta, nyt jatkan muita juttuja ja palailen taas myöhemmin uudelleen.

Koittakaahan pärjäillä.

Vierailija
25/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi, paljon paljon ja vielä lisää lohdutusrutistuksia täältä sinulle ja teille! Ei ole vaikeaa uskoa että olo on sekava... Vaikeaa löytää sanoja. Mutta muista että täällä ollaan sua/teitä tukemassa!

Luin eilen itse just noista mahdollisista hoidoista, ja piti käydä kattomassa uudestaan kun muistelin että siellä oli jotain myös tapauksesta jos ei nesteestä löydy yhtään siittiötä. Nyt en tietenkään tiedä mistä miehesi siittiöttömyys johtuu, mutta siis joissakin tapauksissa (esim jos tukos johtimissa) siittiöitä saa kuitenkin kerättyä kivekisistä (tai lisä-) tai siemenjohtimista, ja sitten icsi-hoito eli siittiö suoraan munasoluun. Tieto perhesuunnittelun kotisivuilta http://pesu.come.to .

Jakseluita teille ja kunhan pahin ohi niin sitten vaan häntä pystyyn ja katse taas kohti " lapsellista" tulevaisuutta. Niin helppoa kun noin onkin sanoa.

Vierailija
26/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Viiville erityisesti paljon halauksia ikävien uutisten johdosta. Jos nyt oikein ymmärsin vielä ei ihan kaikki toivo ole heitetty, onhan kivesbiobsiat yms. keinot vielä mahdollisia. Toivotaan siis, että vielä mahdollisuuksia biolgiseen lapseen olisi ja suuria päätöksiä lahjasiittiöistä ja adoptiosta ei tarvittaisi.

Quieron clomi kokemukset ovat kyllä rohkaisevia. Kaikille " clomisteille" tasaisesti peukutuksia! Toivottavasti plussia paukkuu testiruutuihin!

Autokeskusteluun täytyy vielä kommentoida. Meillä on ollut jo farkku pitkään lähinnä harrastusten takia (pari golfbagia kesäisin ja talvella epämääräinen määrä suksia ei oikein muun mallisiin autoihin sovi). Nyt rakennuksen aikaan farkku on ollut myöskin erinomainen ratkaisu tilojensa puolesta. Lähinnä minua hirvittää millainen auton pitäisi olla jos meille ikinä perheenlisää tulee - linja-autoko =)

Itselle ei nyt mitään uutta kuulu kp 24/25-26. Piinailua ei tule enää harrastettua, kun ei oikein jaksa uskoa että luomusti mitään tapahtuisi. Ja kuitenkin sitä masentuu vähän kun ylihuomenna menkat alkaa. Mutta täytyy keskittyä tähän hoitojen aloittamiseen - soitella labraan ja onkia ohjeet miehen testeihin. Ja laskea itselle testipäivät ja vältellä työreissuja noihin aikoihin.

Kaikille mukavaa torstai päivää joka on kuitenkin aina toivoa täynnä!

Leia

Vierailija
27/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pinosta näytti löytyvän niin paljon kanssani samassa tilanteessa olevia, että päätinpä osallistua keskusteluun minäkin :) Toivottavasti joukkoon mahtuu mukaan. Itse elän tällä hetkellä aikamoisessa kriisissä sen suhteen, luokittelenko itseni (ja mieheni) lapsettomuudesta kärsiviksi vain en. Lapsesta on haaveiltu jo yli kaksi vuotta, mutta erinäisten terveydellisten syiden vuoksi pääsimme " yrittämään" raskautta vasta vuosi sitten. Ikää meillä on 26/30.

Kiertoni on aina ollut pitkä ja vaihteleva, ja aamulämpöjen seurannan avulla on vuoden aikana selvinnyt, ettei munasolu aina irtoa, mikä taas venyttää kiertoja. Lääkärikäyntiä olen lykkäillyt (aina toiveissa se luomuplussa... :( ), mutta muutama viikko sitten pääsin viimein käymään gynellä. Diagnoosina hyvin lievä PCO, lähetteet molemmille tutkimuksiin ja käteen resepti clomeille ja teroille. Tänään pitäisi ottaa eka clomi - olen kauhuissani mutta samalla :D

Olemme sopineet, että mies vie simppanäytteen vasta tammikuussa, ja jos siinä on jätain häikkää, menen kiireellä verikokeisiin, että saamme lähetteen julkiselle puolelle lähtemään. Jos taas näyte on jees, odotamme vielä pari kuukautta ihan rauhassa clomien avulla. Tällä hetkellä pelkään aivan valtavasti, että spermanäytteen tulokset ovat yhtä musertavia kuin Viivi99:llä :´( Tosi surullisia uutisia.

Välillä toivo on mennyt jo kokonaan, välillä taas tuntuu siltä, että eihän tässä nyt mikään katastrofi vielä ole kyseessä - meissä ei välttämättä olekaan mitään merkittävää vikaa, ja lapsettomuutemme johtuu vain huonosta tuurista.

Odottavan aika on vain liian pitkä.

No, synkeän harmaata torstaita vaan kaikille :)

Se toinen Aliina

Vierailija
28/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo muisti niin huono, että en ikinä muista, mitä kellekin on tapahtunut. Anteeksi.

Omalle navallekaan ei kuulu mitään. Edelleen odotan malttamattomana lähetten saamista, siitä kun kävin omalääkärillä, on jo aikaa, mutta TYKS' istä ei ole mittän kuulunut vielä. Toisaalta mitään ei kuitenkaan tapahdu ennen vuodenaihdetta, sillä keväälle se aika kuitenkin menee :/

Välillä tulee mietittyä sitä, että onkohan sitä vaikka vuoden päästä jo hoitotehonnut - tai tullut tuomio, että hoitoa ei ole/se ei saa simoja kehittymään. Ja mitäs sitten, mies on sitä mieltä, ettei sitten kokeilla muuta, kun tuo minun aiemman elämäni hedelmä jo on olemassa, mutta minä kyllä toivoisin, että kokeiltaisiin luovutetuilla simoilla. Ehkä miekin siihen suostuu jos semmoinen tilanne eteen tulee.

Hyvä ystäväni saa lapsen joulukuun alussa. Toistaiseksi olen ollut vilpittömän iloinen siitä, enkä usko, että katkeruutta tunnen vauvan synnyttyäkään. Ehkä pientä kateutta, sitä Suomalaisten perisyntiä ;)

Oman napani vien ensi viikolla Etelän lämpöön vähän talvea katkaisemaan. Siinä on kivaa muuta mietittävää tämän odottamisen sijaan.

Jouluakin olen miettinyt, mutta jotenkin on sellainen olo, että se menee töissä (hoitaja kun olen). Kurjaa, mutta onhan joulussa sitten vuorojen välissä muutama tuntibvapaatakin, mies ja lapsi ovat sitten mummolassa " evakossa" , jos minä olen töissä.

Odottavainen, mutta ihan hyvällä mielellä, mammax

Vierailija
29/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

klovni75:

quiero3: Ihanaa kuulla, että clomi toimii!!!!! Mulla on ollut vähän epäileväinen olo clomien suhteen, kun ei ole mitään tuntemuksia... Otatko yhden vai kaksi tbl päivässä? Mä otan yhden. Ja jos kiertokin lyhenisi clomien avulla, niin sehän on aivan huippu lääke! Nyt pidän itselleni täällä peukkuja pystyssä koko loppukierron. =) En käy nyt missään seurantaultrassa, vaan verikokeessa sitten loppukierrossa. Olen vielä ihan tavallisen gynen hoidossa tällä hetkellä.

Äläpäs vielä huolestu klovni! Mullakaan ei oo mitään tuntemuksia clomeista, mutta näköjään ne on tepsinyt! Otin yhden tbl päivässä kierron 3.-7. päivä. Nyt siis menossa kp11 ja aloitin LH-huipun tikutuksen tänään. Testiviiva oli hailakka haamu, eli negaa, niinkuin pitikin. Lääkärihän arvioi, että testi on plussaa lauantaina tai sunnuntaina. Jos näyttää plussaa lauantaina, inssi on samana päivänä. Jos sunnuntaina plussaa, inssi on maanantaina. Toivon nyt vaan kovasti, että noi lupaavasti alkaneet munikset jaksaisi kasvaa isoiksi ja että ainakin yksi niistä lopulta irtoaisi! Huomenna voin taas raportoida teille lisää, kun käyn uudelleen ultrassa.

Olen samaa mieltä klovnin kanssa, että kiva kun ollaan kaikki näin vasta-alkajia, myös tässä clomiasiassa, niin voidaan tosiamme sitten valistaa ja tukea! Mä peukutan myös sulle klovni, että testit näyttäisi pian plussaa!

Pikkupeikolle tsemppiä operaatioon!

Ja viivin kanssa kirjottelinkin jo tuolla toisessa pinossa, mutta vielä kerran halauksia sinulle, eihän niistä koskaan haittakaan ole! :)

-Q-

Vierailija
30/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niistä on pienet tytöt ja pojat tehty :) Vähän siltä tuntuu ja kuulostaa. Mutta suuret pahoitteluni Viiville, simppatestin tulos on kyllä masentava. Toivoa ei vielä kannata kuitenkaan menettää! Niin kuin moni on kirjoittanutkin, hoitokeinoja kyllä löytyy noinkin lopullisen tuntuiseen vaivaan. Toivotaan, että teillekin sopiva hoito löytyy!

Q, Klovni ja taisi joku muukin? keskustella clomeista. Mainiota, jos niiden avulla ovis on löytynyt! Mulla on epäilys, että parin kierron kuluttua itsekin joudun niitä testailemaan. Ovistikkujen tulokset on olleet mulla yleensä aikas hailakoita viivoja, joten clomeilla täytyisi hakea vahvistusta oman kierron toiminnalle. Tällä hetkellä mulla on käytössä vain luget, joilla kuulemma pitäisi myös vahvistua se ovis, vaikuttaisi jotenkin takautuvasti (edellisessä kierrossa otetut luget auttavat kehoa toimimaan seuraavassa kierrossa oikein). Saapa nähdä, nyt on menossa kp 11 ja ovis pitäisi löytyä kolmen päivän sisällä.

Meillä oli miehellä simppoja nelinkertaisesti sen, mitä vähintään tarvitaan, mutta miljoonista simpoista ei luomuvauvaa ajatellen ole mitään hyötyä, kun ne eivät pääse sperman korkean viskoositeetin takia etenemään. Tässä kierrossa yritetään aineen koostumusta saada vähän juoksevammaksi syöttämällä miehelle purkillinen limaa irrottavia yskänlääketabletteja. Onneksi mies on touhussa täysillä mukana, sillä eihän nää aina ihan täysjärkisten puuhilta vaikuta :) Mutta aikas todennäköistä on, että täytyy ne simpat kierrättää pesulan kautta ennen kuin ne löytää mun munasoluni...

Tsemppiä kaikille vasta-alkajille, yritetään olla stressaamatta, vaikka nää asiat onkin sellaisia, että vaikee niitä on ihan kevyestikään ottaa!

Vierailija
31/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän ei tarvii nyt piinailla, kun mies on matkalla. Mulla on ovis varmaan joko tänään tai huomenna ja mies tulee vasta su kotiin, että ohi meni meidän kohdalta tämä kierto, mutta ei voi mitään. Mun on koko viikon pitänyt soittaa väestöliitoon, mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi. Pitää huomenna soittaa koska ajan sieltä sitten saa varmaan vasta kk päästä.

Viiville pahoitteluni ikävistä uutisista miehen simppojen mukaan. Mä olen kyllä kans lukenu jostain että niitä siittiöitä voi kyllä muillakin keinoin saada. Voima rutistuksia teille kovasti. Täällä kyllä on aina kuulevis korvia, että voi purkaa pahaa oloaan. Jaksamisia!!!!

Tuitulle onnea uudesta autosta, meillä autokuume iskee yleensä keväisin, mutta kyllä uusi auto olisi sitten poikaa.

Quierolta kysyisin sellaista, että tehdäänkö sulle nyt eka inssi?? Mä olen miettinyt, josko se on meidän hoitokeino nro 1. Mä vähän epäilen että mun miehen simpat ei oo mitään laatu kamaa, mutta varmaa ei ole kun niitä ei ole testattu.

Hyvää viikon jatkoa ja toivottavasti saadaan plussia kehiin!!!

t. joalin

Vierailija
32/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, ihan ekoja hoitoja ollaan tekemässä. Eka clomikierto ja eka inssi. Kaikki on uutta ja ihmeellistä! :) Jotenkin en jaksa uskoa, että ekalla tärppäisi, mutta olen jo hurjan onnellinen pelkästään siitä, että hoidot on vihdoin aloitettu! Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka heti tärppäisikin! Vauva on tervetullut koska tahansa ja rakastan sitä sitten niin paljon että ei ole tosikaan!!!

Varmaan muuten outo olo tulla kotiin sen inssin jälkeen... Voikohan ne siittiöt jotenkin valua pois, niinkuin normaalin yhdynnän jälkeen? Tietääkö joku?

Autoasiaan sen verran, että mies saa luultavasti ens vuonna työsuhdeauton, ja hän lupasi valita ison farmarin, jos meille sattuisi vaikka tulemaan clomikaksoset :D

-Q-

Vierailija
33/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä miehen simppojen hedelmöityskyky oli siis alentunut, koska nopeasti suoraan liikkuvia ei ollut muistaakseni kuin 1% ja loput poukkoilevat sinne tänne. Normaalinmuotoisia oli vain 6%, mikä on siis varmaankin syy tuohon huonoon liikkuvuuteen. Määrä oli kuitenkin hyvä eikä ollut sitä viskositeettiongelmaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että luomustikin voisi onnistua, mutta inssillä nyt kuitenkin yritetään vauhdittaa asiaa, kun me ollaan jo kauan odotettu ja kun mullakin on kerta ovulaatio-ongelmia. Toivon kovasti, että tällä keinolla tärppäisi, kun pelottaa jo valmiiksi ne kovemmat hoidot.

-Q-

Vierailija
34/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi99: Suuri halaus Peikolta tyrmistyttävästä uutisesta! En voi edes kuvitella miltä teistä tuntuu. Toivottavasti biobsiassa (siis jos sinne menette) löytyisi siittiöitä!

Muistit aivan oikein, meille tämä tiistaina viety simppatesti on toinen ja silloin ekassa arvot olivat seuraavia: siittiöitä vähemmän kuin viitearvojen mukaan pitäisi olla, liikkuvuus a+b alle 50% ja 19% normaaleja.

Nyt en ehdi muiden juttuihin ottamaan kantaa, kun on kiire. Seuraavalla kerralla sitten taas enmpi!

-Peikko-

Vierailija
35/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas Tuitturuinen tuittuilee. Olen kiukutellut oikein urakalla miesraukalle koko illan.. Ihan nolottaa jo, kun ei ollut mitään erityistä syytäkään. Aina voi syyttää hormoneja, joten niistä se varmaan johtuu..:)

Voi Viivi.. Olen tosi surullinen teidän puolesta!! Paljon voimahalauksia sinne päin!! Toivottavasti asiat järjestyvät, eikä tosiaan tarvitse tehdä niitä suuria päätöksiä toisenlaisista lapsensaamiskeinoista! *rutistaa* Täällä ollaan (ja varmasti muutkin Vasta-alkajat) hengessä mukana!!

Klovnille ja muille clomi-kumppaneille: On tosiaan mukava kun on niin monta samassa lääketilassa olevaa..:) Sain lääkärin langan päähän eilen ja hän sanoi, että alavatsakivut johtuvat todennäköisesti siitä, että clomit " venyttävät" munasarjoja. Hän ei ollut yhtä mieltä clomien ja kystien yhteydestä. Ei kai siinä auta kun vain luottaa hänen sanaansa. Kyllä sitä onkin lääkärien armoilla ja kiltisti vain tekee niinkuin he sanovat. Huomenna on verikoe ja ensi viikolla selviää onko tulokset yhtään parempia kuin viime kierrossa. Samalla myös selviää ovulaatiotestien luotettavuus.. Sain nimittäin testissä ainakin kaksi yhtä vahvaa viivaa.

Ja vielä kaikille sairastaville: Toivottavasti tervehdytte pian. Itse sairastan hyvin harvoin enkä koskaan ole kuumeessa. Taidan olla hyvin karaistunut tuolla päiväkotimaailmassa..:)

Ja Aliina79: Tervetuloa joukkoon vaan! Aina on tilaa yhdelle, joka aikoo plussata mahdollisimman pian! :)

Leialle tsemppiä kierron loppupäiviksi!!

Omasta kierrosta vielä sen verran, että nyt on menossa kp 20/26 ja olen taas kerran järjestänyt itselle kaikille kierron loppupäiville mahdollisimman paljon ohjelmaa etten ehtisi miettiä liikaa raskautumista.

-Tuittu-

Ps: Viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä: Paljon positiivisia ajatuksia Queirolle viikonloppua ja ekaa inseminaatiota ajatellen!

Itsellä menossa

Vierailija
36/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ja lämpöisiä ajatuksia [b]viiville[/b]! Kaikki keinot ei ole vielä käytetty, joten toivoa on.

[b]Tuittuhan[/b] se kyseli alavatsakivuista clomeihin liittyen? Tässä kierrossa on mulla nyt tuntunut semmoisia menkkamaisia jomotuksia, nipistelyä ja viiltelyä. Menkat on jo ohi, joten siitä ei ole kysymys. Toivon vaan että tämä tarkoittaa sitä että hormonit toimii. En tiedä noiden yhteyksistä tai vaikutuksista muuten mitään. Mutta tosiaan vihlontaa täälläkin, et ole ainoa... ;)

Täällä menossa kp 5 ja vielä pari päiväää pillerinpopsintaa edessä, sitten vaan haudotaan munia ja pidetään peukkuja.... Muuten tylsän harmaata arkea täällä, töitä tehdessä ja illat sohvalla löhöillessä. Täytyy löhötä nyt varastoon, kun koirun tultua varmaan riittää muutakin puuhaa. 18 päivää koiravauvaan!!!

-v-

Vierailija
37/39 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoon. Hienoa lukea, että moni teistä on käynyt lääkärissä ja hommassa on edetty. Jännitän teidän " clomistien" ja inssiin menijän puolesta... :) Itse olen siinä tilanteessa, että olisi aika ottaa puhelin käteen ja soittaa lääkäriaikaa. ...Mutta se on niin vaikeaa! Joalin taisit kirjoittaa samanlaisia tuntemuksia tämän yhteydenottamisen suhteen. Itsekin mietin sitä, että aikaa ei varmaan saa vähään aikaan, joten aivan hyvin voisi " ihmetellä" jonossakin, mutta...

Onko vasta-alkajissa muuten yhtään pirkanmaalaista, joka kävisi hoidoissa Tampereella? Missä käytte? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja kommetteja.

Viiville haluan antaa lohdutus- ja kannustushalauksen! Teillä on rankkaa ja tuollaisen uutisen vastaanottaminen on varmasti jonkinmoinen shokki. Yhdyn kuitenkin monen muun kirjiotukseen ja kannustukseen, että ei toivo ole mennyttä vaan tällä nykylääketieteellä on vielä monta keinoa käytettävänään!

Itsestäni sen verran, että kp 6/26 menossa. Viime kierto oli varmaan koko elämäni lyhin! (megakiertojen jälkeen) Muutaman kuukauden tasaisena 30pv pysynyt kierto kääntyikin tälläiseksi... ja sitten vielä tuli tuhrua pari päivää ennen. Voih! Viimeisin menkojen alkaminen oli kuitenkin ehkä kaikkein vähiten mieltä liikuttanut tänä vuonna. Kai tähän alkaa jo tottua/luovuttaa/turtua. Marraskuu on tosin muuten ollut vähän vaikea, sillä tuttava-/sukulaispiiriin on tässä kuussa syntynyt neljä vauvaa. Kyllä uusi elämä on vain niin ihmeellinen asia!

Oikein leppoisaa viikonloppua ja turvallisia kyytejä kaikille uusien menopelien omistajille! Ja hauvavauvalle! Meillä on jo pitkän aikaa ollut hillittävänä asuntokuume, mutta kovasti sitä aina viikonloppuisin ilmoituksia luetaan ja tehdään sunnuntairetkiä taloesittelyihin :)

Vierailija
38/39 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mollamaijalle ja muillekin!

Kuuluttelit löytyykö Tampereella hoidossa olevia ja tässä on yksi. Me ollaan hoidossa Ava-klinikalla. Mentiin vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen ekalle käynnille lokakuun puolivälissä ja nyt marraskuun puolivälin jälkeen on takana eka inssi clomien kera. Avalle päädyttiin sen vuoksi, että halusin päästä lääkäriin heti ja saada asiat rullaamaan. Tyytyväinen olen ollut ystävälliseen ja ripeään toimintaan ja palveluun. Jos olisin joutunut odottamaan tammikuuhun asti, että mitään olisi tapahtunut, olisi pää kyllä hajonnut.

Gynekologi laittoi veri- ja spermatestien tulosten jälkeen lähetteen TAYS:iin lokakuun alussa ja meillä on sinne eka aika tammikuussa. Toivon kovasti, että sinne ei tarvitse mennä, eli inssi on tuottanut tulosta. Jollei, niin joulukuussa tehdään Avalla toinen inssi ja tammikuussa mennään katsomaan mitä TAYS sanoo. Palstan juttujen perusteella TAYS taitaa sanoa, että jonoon vaan odottamaan, että joitakin hoitoja voitaisiin tehdä... Mikäs on oma tilanteesi?

Miliko

Vierailija
39/39 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan! =) Kuume on hellittänyt ja olo muutenkin jo parempi. Yskä on vielä, mutta enköhän sen kestä, kun kestin 3pvn kuumesahaukset 35,0:sta - 39,1:een. Vitsit että oli kauheeta! Ja sit vielä clomin sivuvaikutukset siihen päälle. =S

Tuittu: Mä en oo yleensä koskaan flunssassa tai muuten kipee, mut tänä syksynä oon ollu 2x 2 pvää " vähän kipee" ja nyt melkeen kokonaan tän viikon ihan sairaan kipee.

Kyllä siinä sairastaessa tuli moneen kertaan miettittyä, että on kyllä ja saa olla tosi kiitollinen siitä, että ei oo mitään kroonista sairautta joka vaivais jatkuvasti!

Mollamaija: Mä oon Tampereelta ja me ollaan Väestöliitossa hoidossa. Yks käynti on takana ja siellä tehtiin ultra + ssg, otettiin verikokeita ja ukkeli anto näytteen. Maanantaina on seurantaultra clomeista jne.. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu palveluun, henkilökuntaan, hintoihin, jne. Ainakaan vielä ei oo mitään pahaa sanottavaa. =0)

Pitäis varmaan mennä syömään jotain. En oo vielä tänään syöny mitään. =/ Kuumeilu on vieny ruokahalun ihan kokonaan.

Jaksamisia kaikille!!!!

Terhi