Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen harrastus kilpauinti on lapselle? Onko hirveän rankkaa tai tosikkomaista?

Vierailija
24.05.2012 |

Lapsi pääsisi uinnin valmennusryhmään, mutta vähän mietityttää kuinka sitoutumista vaativa laji yleisesti ottaen on. Lapsi rakastaa uimista, mutta ei välttämättä haluaisi kilpailla.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme kilpauimaria, altaassa pitää olla arkena klo 7 aamulla kolme kertaa viikossa ja sitten vkonlopputreenit ja kisat. Kajsi näistä käy Mäkelänrinteen lukiota (hurveät koulumatkat), yksi jäi juuri nuorten olympiakoukkueen ulkopuolelle.

Vierailija
42/53 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kaupungeissa on tietääkseni yritetty aloittaa ryhmiä joissa voisivat käydä nuoriso joka ei halua kilpailla vaan harrastaa uintia muutenvaan, mutta usein ongelmana on ollut että ryhmään ei ilmoittaudu tarpeeksi ihmisiä, tai kun ryhmä on järjestetty, lapset eivät käykkään siellä. Usein olen nähnyt näitä tapauksia. Mutta vaikka näitäkin sattumia on niin ainakin tampereellapäin Uinti Tampereesta löytyy ihan vain harrastusryhmiä. Ja jos näitä harrastusryhmiä haluaa olevan niin kannattaa suosiolla vaikka mennä ehdottamaan siellä oulussakin niiden järjestämistä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v. tyttö harrastanut kilpauintia nyt kolme vuotta ja tykkää siitä ihan hirveesti. Harjoittelee tällä hetkellä 5×viikossa. Kisoja ei ole ollut liikaa ja tyttö tykkää kisoista. Pärjää lajissa omassa ikäluokassaan hyvin. Riippuu paljon seurasta, että kuinka usein treenataan viikossa.

Vierailija
44/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sm kisat joihin tarvitsee alittaa rajan onn vain 9-12 vuotiaille.

Sitten tulee ikm joihin ei tule rajaa ja sitten ns/nsm ja sitten GP (ikm ns/nsm ja GP ei ole aikarajoja)

Öö ihan vaan tiedoks sullekkin että lyhyen radan ikm kisoihin on aikaraja :) ja tyttäreni on 12 vuotta ja harrastaa kilpauintia: harkat 4 kertaa viikossa, (+kuiva). On seuran 4 ylimmässä ryhmässä, ja tykkännyt erittäin paljon.

Vierailija
45/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Vastasin tähän joskus aikanaan ja nyt lapseni täyttää 12v. ja lopettanut kilpauinnin.

Ui harrasteryhmässä kerran viikossa ja on nuorten hengenpelastustyhmässä.

Joo on se kilpauinti tosi rankkaa, kun siinä mennään eteenpäin eli lapseni ei halunnut uida 5 kertaa viikossa. Sanoi että jaksaa mutta se jatkuva uinti tympii.

En olisi halunnut että lopettaa.

On tosikkomaista paitsi eka valmennusryhmä on vielä helppo.

Tärkeintä on että lapsella säilyy motivaatio lajia kohtaan koska uidaan melkein päivittäin ja myöhemmin tulee mukaan aamu-uinnit.

Moni ketä aloitti lapseni kanssa samaan aikaan niin jatkaa vielä lajin parissa.

Onneksi toi harrasteryhmä on 13-17 vuotiaille niin siinä uidaan tosi kovaa. Lapseni meni ryhmään ollessaan 11 vuotias.

Vierailija
46/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v. Kaveri aina ihan poikki ja sai lapsen 44v. Äiti kotona ja lapsi päiväkodissa mutta ei se riitä.

Vierailija
47/53 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se silleen tosikkoa, että jos nauraa suu auki niin on vaikea uida lujaa.

Vierailija
48/53 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kilpauinti on ihana harrastus. Itselläni on kuudet treenit viikossa ja kyllähän ne ovat rankkoja, mutta niin on jokaisessa lajissa. Olin itse monta vuotta harrasteryhmässä pienenpänä , kunnes minut kutsuttiin kilparyhmään. Ja jos omalla paikkakunnalla ei ole harrasteryhmiä/ tekiniikkaryhmiä kannattaa kysyä kilpauimareiden valmentajilta millaiset olisivat hyvät treenit” ei kilpauimarille”

Vierailija
49/53 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rankkaa ja kovaa puuhaa. Ainakin jos harrastaa tavoitteellisesti. Kyseessä on yksi maailman kilpailluimmista lajeista, joten on pakko puurtaa, jos on tavoitteita. Pelkkänä harrastuksena ilman tavoitteita voi olla ihan mukavaakin. Ja ei siitä hyvästä uimataidosta koskaan haittaakaan ole.

Vierailija
50/53 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 11.v ja harrastan kilpauintia Cetus Espoossa. Minulla on 5 kertaa viikossa treenit/harjoitukset, jotka ovat noin. 2,5 tuntia pitkiä. Itse olen harrastanut noin. 6-7 vuotta. Kyllä on tullut kalliiksi valmennusmaksut, kisat, leirit, varusteet (uimapuvut jne.). Pitää olla valmis sitoutumaan pitkään uraan (mikä ikinä onkaan). Kilpauintiryhmässä on tarkoitus kisata ja harrasteryhmässä ei kisata niin paljoa ja ei ole pakko kisata. Uinti on rankkaa mutta tuottaa tulosta ja on mukavaa kun oppii pitämään siitä. Olen itse saanut uinnin kautta paljon ystäviä ja kokemusta asioihin. Kannatan uintiharrastuksen aloittamista.

Vierailija
51/53 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju!!!!!!!!

Mun luokkakaveri tyttö lopetti, kun alkoi keho muokkautua uimarin kerhoksi ja hän ei siitä muodosta tykännyt.

Vierailija
52/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä seura?

Vierailija
53/53 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse harrastan kilpauintia ja on ihana ja tosi kiva laji.On se tietenkin rankkaa kun täytyy harjoitella kisoihin yms.Itsellä on kolme kertaa viikossa treenit plus kuivatreeni.On se silloin tosikkomaista kun ottaa sen niin.Mutta se on kyllä todella hauska laji koska on esim.kivoja leirejä ja sellaisia.Suosittelen ehdottomasti aloittamaan kilpauinnin onhan se nyt tietysti urheilullista mutta sitä sen kuuluukin olla:))