Olisitko strippari, siivooja vai lähihoitaja?
Jos olisi pakko harjoittaa jotakin näistä ammateista eläkeikään asti, niin mikä haluaisit olla? Strippari, siivooja vai lähihoitaja?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2012 klo 18:17"]
No kyllä koulussa esim. kun tulee eritteitä niin paikalle kutsutaan siivooja.
Kotihoidossakin saa hyvin kuntoa jos kävelee asiakkaalta toiselle ja iso alue.
Näinhän se on. Ja vessassa on monesti ihan mojovat yllärit, varsinkin jos siivoaa yökerhoja/baareja.
Tosin lähihoitaja joutuu varmasti enemmän tekemisiin eritteiden kanssa, vaihtamaan aikuisten kakkavaippoja, pesemään likaisia takapuolia yms. :)
Ehdottomasti, esim. hammaslääkärissä.
Siivooja.
En tiedä pystyisinkö lähihoitajan työhön, toisaalta pidän paljon vanhuksista, mutten tiedä jaksaisinko sitä...
Strippaus olisi varmaan parhaiten palkattu näistä vaihtoehdoista, mutta se olisi arvojeni vastaista.
Olen lapsille siivoja, miehelle strippari ja työnantajalle lähihoitaja:D
[quote author="Vierailija" time="23.05.2012 klo 18:16"]
Siivooja ei ole tekemisissä eritteiden kanssa? No kyllä koulussa esim. kun tulee eritteitä niin paikalle kutsutaan siivooja.
Olen todella surullinen tämän kirjoittajan puolesta :/ Työskentelen itse lähihoitajana vanhusten parissa ja mitään parempaa en tiedä kuin pestä/auttaa pesuissa näitä usein hauraita, pieniä ja vähään tyytyväisiä vanhoja ihmisiä! Tulee itselle todella hyvä mieli kun vanhuksella on puhtaat vaatteet pesun jälkeen pääll, papiljotit päässä ja kiittää hyvästä pesusta ♥
alastomia, kurttuisia vartaloita. Siivooja saa erillisen korvauksen, jos joutuu lattialta pesemään vaikkapa oksennusta.
Lähihoitaja, sillä se olen ja aion olla eläkeikään asti.
Kaiken lisäksi hoidan vanhoja ihmisiä, kurttuisia, joiden jokainen kaunis ryppy kertoo eletystä elämästä, suoniset kädet pestyistä pyykeistä, koukkuselkä raskaista taakoista, pienenä kuolleista lapsista ja jauhosäkeistä.
Kipeät vaivasenluut tanssituista valsseista ja polkista. Pelot sodan kauheuksista, tuleeko mies takaisin ja suruista kun ei tullut ja lapsi oli tulossa, mistä saa ruokaa huomiseksi. Uudemmat pelot yksinäisyydestä, lapsi elää omaa kiireistä elämäänsä ja kaikki ikätoverit ovat kuolleet tai yhtä huonossa kunnossa toisessa laitoksessa että eivät jaksa enää edes soittaa.
Pissat housuissa kun kukaan ei koskaan kertonut että naisella on lantionpohjan lihakset ja niitä tulee jumpata synnytyksen jälkeen.
Kipeät polvet ja lonkat monista askareista, liian raskaista naisen heikkoon luustoon, tekonivelleikkaus veisi hengen pieneltä mummolta.
Kuolemanpelko ja -toive miksi luoja ei ota pois toisten vaivoina olemisesta.
Ei tulisi mieleenkään olla arvostamatta omaa työtään, josta saa kiitosta joka päivä niiltä jotka tietävät mitä se on ja kuinka tärkeä olen niille, jotka tarvitsevat minua.
Siivooja, koska saisin tehdä töitä rauhassa.
Lähihoitaja on sellainen ihmisläheinen työ, joka on mun mielestä ihan plääh, ja stripparina en tykkäisi tuijotella jotain kiimaisia ukkoja, eikä mulla pitäisi pokka.
Siivooja. Stripparia en edes harkitsisi. Pidän siivoamisesta enkä saa ihottumaa lateksista. Ainoa huono puoli on liian vähäinen aika (ei tule kunnon jälkeä) ja huono palkka. Lähihoitajan työ olisi aivan liian rankkaa henkisesti. Arvostan kyllä heitä, jotka sitä jaksavat. -N19
[quote author="Vierailija" time="23.05.2012 klo 17:33"]
olisi jotenkin halveksittava. Siivoojiain tarvitaan, mutta strippari en olisi mistään hinnasta, heitä voi oikeastikin halveksia ja syystä.
[/quote]
Mistä syystä halveksit?
Siivooja. Itse olen lähihoitaja vanhuspuolella ja vihaan työtäni joka päivä, en vaan osaa luopua ansaituista lomistani ja palkastani. Onneksi vapaa-aika on mieluisaa ja suurin osa työkavereista kivoja.
Musta tulis sit varmaan strippari... Siivousta tuli opidkeluaikoina kokeiltua ja homman yksitoikkoisuus oli puuduttavaa. Hoitajaksi musta ei ole, inhoan ihmisiä ja tuossa ammatissa vieraat ihmiset tulee liian lähelle. Tuskin tällä kropalla hirmuisia tienistejä strippaamallakaan saa :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 06:36"]
Siivooja. Itse olen lähihoitaja vanhuspuolella ja vihaan työtäni joka päivä, en vaan osaa luopua ansaituista lomistani ja palkastani. Onneksi vapaa-aika on mieluisaa ja suurin osa työkavereista kivoja.
[/quote]
Tätä mä en just ymmärrä hoitoalan työpaikkaansa kyllästyneissä. Säästöistä huolimatta työpaikkoja riittää. Silti, niihin mahtaviin lomiin ja palkkaan vedoten, roikutaan työpaikalla jota vihataan. Onko se ihan todella sen arvoista? Kun mä ajattelen, että vois olla työpaikassa jossa ihan todella viihtyy. Kukin tietysti just niin kuin parhaaksi näkee.
Aloittajan kysymykseen vastaan: lähihoitaja.
Siivous on yksitoikkoista, epätyydyttävää ja saa minut vihaiseksi. Stripparina olisin työtön.
Ehdottomasti siivooja! Olen korkeakoulussa aivan eri alalla mutta ah miten rakastan siivoamista! Harmi että on niin kehnot palkat!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2012 klo 18:16"]
Siivooja ei ole tekemisissä eritteiden kanssa? No kyllä koulussa esim. kun tulee eritteitä niin paikalle kutsutaan siivooja.
alastomia, kurttuisia vartaloita. Siivooja saa erillisen korvauksen, jos joutuu lattialta pesemään vaikkapa oksennusta.
Ei pidä paikkansa, pykälä on poistettu jo TES:istä.
t. Siivooja
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 06:36"]
[/quote]
Tätä mä en just ymmärrä hoitoalan työpaikkaansa kyllästyneissä. Säästöistä huolimatta työpaikkoja riittää. Silti, niihin mahtaviin lomiin ja palkkaan vedoten, roikutaan työpaikalla jota vihataan. Onko se ihan todella sen arvoista? Kun mä ajattelen, että vois olla työpaikassa jossa ihan todella viihtyy. Kukin tietysti just niin kuin parhaaksi näkee.
Aloittajan kysymykseen vastaan: lähihoitaja.
Siivous on yksitoikkoista, epätyydyttävää ja saa minut vihaiseksi. Stripparina olisin työtön.
[/quote]
No mä en suoraan sanoen keksi mihin tästä vaihtaisin, hoitoalalla kun mikään ei oikein kiinnosta, ja palkkakin on noussut vuosien varrella tässä työssä ok-lukemiin ja tosiaan työkaverit auttavat jaksamaan. Pelkään että jos vaihdan, joudunkin ojasta allikkoon. Eikä työpaikassa muuten mitään vikaa, tuntuu vaan että en saa enää mitään uutta irti, joka päivä sitä samaa, ja hoitotyössä on se huono puoli ettei pääse pakenemaan oman pään sisään oikein missään kohtaa. Haluaisin heittää vaan kuulokkeet korville, musiikkia soimaan ja uppoutua työn ohella omiin ajatuksiini sen sijaan, että pohtisin onko Hilma-Maaritilla nyt kakka tullut ja mites onko Pekka-Olavi nyt ottanut aamulääkkeensä.
Olisin näistä vaihtoehdoista mieluiten siivooja. Kaikki ovat huonosti arvostettuja ammatteja, mistä seuraa, että ihmiset suhtautuvat nuivasti ja jopa erittäin törkeästi, mutta siivoja joutuu törkimysten kanssa vähiten suoraan tekemisiin.
Toimistosiivoojana voisi olla paras.
Terv. akat. nainen
Strippari. Lapsuuteni unelma-ammatti.
Strippari, mutta realistisesti ajateltuna lähihoitaja. Kerran jopa ihan tosissaan suunnittelin vanhustyötä ammatikseni.
No mä olen jo lähihoitaja, mutta voisin alkaa mieluummin strippariksi, jos kroppa olisi parempi. Ainakin palkka olisi parempi ja työ helpompaa.
Myös siivojan työ tuntuu pikkaisen houkuttelevammalta kuin nykyinen lähihoitajan työni. Ainakaan siivoojana ei tarvitse olla ihmishengistä vastuussa, joten työ olis siinä mielessä varmaan aika paljon stressittömämpää
Lähihoitajan työssä pahinta on työn raskaus ja vaativuus verrattuna palkkaan. Palkkapäivänä tekisi mieli itkeä. Parasta ehkä se, etä tietää tekevänsä tärkeääå ja merkityksellistä työtä, tuntee olonsa tärkeäksi..,. kutsumushan tämä on, mutta kyllä palkassakin pitäisi näkyä työn vaativuus :/
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:42"]
Ehdottomasti siivooja! Olen korkeakoulussa aivan eri alalla mutta ah miten rakastan siivoamista! Harmi että on niin kehnot palkat!
[/quote]
Minkälaiset palkat siivoojalla? Itse olen lähihoitaja, mutta uskon että siivojana saisin saman palkan helpommalla... Ja kyllä, olen ihan tosissani. Haluan vaihtaa alaa, en enää jaksa tehdä näin vaativaa työtä näin pienellä palkalla, pää hajoaa...
Itse arvostan siivoojan ja lähihoitajan ammatteja suunnattomasti. Molempia olen myös tehnyt. Hoitotyö on henkisesti vaativampaa mutta myös antoisampaa. Ehkä itse valitsisin kuitenkin siivoojan työn, niin jäisi energiaa harrastuksillekin jotka ovat aika vaativia.