Perheenperustaminen miehen kanssa joka viikot eri paikkakunnalla?
Kokemuksia??
Meillä tälläinen pattitilanne. Yritämme lasta, ja mies joutuu asumaan työn vuoksi toisella paikkakunnalla viikot.
Kommentit (5)
Yksinhuoltajaksi jäät.
Meillä myös mies oli viikot muualla työnsä vuoksi. Minä yksin lasten kanssa, kolme alle kouluikäistä. Rankkaa oli.
Meillä ei ole tällä hetkellä muuta vaihtoehtoa kuin mennä tämän tilanteen mukaan.
Toivon mukaan tulevaisuudessa mies on lyhyempiä pätkiä töissä, ja pääsee viikollakin kotiin.
Ap
Olisit käytännössä yksinhuoltaja kaikki viikot.
Mutta jos jaksat niin mikäs siinä.
Pakkohan se olisi jaksaa, jos ikinä lapsia haluan. Ei ole muita vaihtoehtoja.
Saisin seuraa (ja varmaan apuakin) molemmilta mummoilta, jotka asuvat kolmen kilometrin päässä kodistamme.
Ap
Me ollaan työn vuoksi asuttu erillään välillä. Joskus on mennyt useakin viikko, ettei olla nähty. En ehkä pienen vauvan kanssa lähtisi tuohon, mutta meillä lapsi on jo isompi. Tokihan olen pyörittänyt arkea sitten vähän yksin.
Mutta nämä ovat aina väliaikaisia tilanteita, siksi sen kestää. Tai kun ainakin haluaa uskoa sen olevan väliaikaista. Meillä on se tilanne, että miehen on vaikeampi työllistyä omalla alallaan kuin minun. Joten miehen työn perässä mennään, heti kun vakituista työtä saa. Siihen asti mies tekee pätkiä siellä täällä omalla alallaan, eikä ole ideaa koko perheellä muuttaa aina puolen vuoden välein...
Ehkä jos omalle kohdalle sattuisi, niin miettisin onko turvaverkkoa auttamassa jos mies on viikot poissa. Se olisi kamalaa kaikille, jos äiti uupuisi vauvan kanssa ja mies tulisi aina pariksi päiväksi kerrallaan keskelle sitä helvettiä.
Olisit käytännössä yksinhuoltaja kaikki viikot.
Mutta jos jaksat niin mikäs siinä.