MIKSI suomalaisnaiset kulkevat ei-minkään-tyylisissä vaatteissa? Selvästikin näkee, että
vaatteet ovat heille vain lämmikettä tai "pakko", kun ei alastikaan voi kulkea.
Miksi ette korosta pukeutumisella persoonallisuuttanne, naiset?
Kommentit (79)
Aika moni suomalainen on suht vaatimaton, "tavallinen", räiskymätön. Eikö siis olisi loogista että vaatemakumme menee yksiin sen kanssa? :)
Aika moni suomalainen on suht vaatimaton, "tavallinen", räiskymätön. Eikö siis olisi loogista että vaatemakumme menee yksiin sen kanssa? :)
Itsekin olen ihan tavallinen tavisperheenäiti. Ostan yleensä klassisia, yksinkertaisia vaatteita, jotka pysyvät muodissa ja kestävät siisteinä pitkään. Saavat sitten maksaakin enemmän. Syitä tyylivalintaan on useita, pienet lapset ja jatkuva kiire, inhoan shoppailua, ahdas asunto ja pieni vaatekaappi, ajattelen ekologisesti ja siksi "persoonallinen" tyyli, joka vaatii jatkuvaa kuluttamista on persoonani vastainen.
Eikö teitä todellakaan kiinnosta vaatteet YHTÄÄN? Ettekö edes selaile muotilehtiä ja ihastu johonkin vaatteeseen/leikkaukseen/ uuteen ideaan/värisommittelluun yms?
naisellisesti voi pukeutua ilman että näyttää naapurikansalaiselta. Eli on kyllä olemassa ihan klassinenkin naisellinen pukeutumistyyli.
Eli ei minimekkoja tai räikeitä vaatteita tarvitse käyttää näyttääkkseen naiselta. Ihan selkeitä kivoja tyköistuvia naisellisia vaatteita on olemassa. Eikä niitä tarvitse etsiä erikoisliikkeistä. Ihan näistä vakioketjujen liikkeistä löytää. Paljon on erikoista (en laittaisi päälle) luomusta rekeissä, mutta kun kiertää vaikka silloin tällöin ruokakauppareissulla niin kyllä aina jotain löytää. Ja kun ostaa mustaa, valkoista, ym. perusvärejä joita piristää jollain huivilla tai korulla niin ei tarvitse sitä rahaa niin järkyttäviä summia käyttää. Näin vaatteita voi helposti yhdistelläkin keskenään eikä tunnu siltä että ei ole koskaan sopivia tai riittävästi vaatteita.
Kyllä mulle tulisi masentunut ja ankea fiilis jos kävelisin joku kollegepuku päällä päivästä toiseen..haluan vain tuntea itseni naiselliseksi.piste.
Oletteko todella niin on-off ihmisiä, ettette pysty ajattelemaan useampia asioita yhtä aikaa?
Minä kyllä ehdin ajatella pukeutumistakin, vaikka tärkeämpiä asioita ovat mm. perhe, työ ja harrastukset.
Ajattelen kyllä todellakin useampia asioita, mutta vaatteissa riittää että ovat yhteyteen sopivat, siistit, silitetyt ja puhtaat. Koruja en käytä, meikkinä on kestopigmentointi, kestoväri ripsissä ja vähän ihoon väriä.
Kaksi lasta, oma firma, taloremppa, miehellä matkatyö, toisella lapsella pitkäaikaissairaus, äiti sairaalassa jne. jne.
kun ei osta mitään telttoja eikä rytkyjä niin varma on, että aina on päällä jotain kivaa. Ja kun verkkarit on urheilukaapissa niin ei niitäkään laita päälle kuin vain urheilemaan mennessä. Eli ei tarvitse kuluttaa aikaa miettimiseen..mitä laittais päälle.
Kyllä musta on ihan turha tehdä tästä vaateasiastakin niin ylivoimaisen vaikeaa. Selityksiä, selityksiä..noku ja mutku. Selityksiä löytyy. Sitten ihmetellään täällä palstalla kun mies ei enää kiinnostu eikä itseäkään seksi innosta. No ei kai jos kaikki on vaan IHAN SAMA!
Jos mun mies kävelis aina joku harmaa kaapu päällä niin kyllä mun innostus laantuisi.
en hänen vaatteidensa. Enkä ole edes säkkiverkkaritantta.
Jos mun mies kävelis aina joku harmaa kaapu päällä niin kyllä mun innostus laantuisi.
että mun mies on puhdas ja raikas eikä housut lökötä. Ja että vaatteet on siistit. Rakastaisin miestäni kyllä yhtä paljon missä tahansa asusteessa mutta rupeaisin kyllä varmaankin ostelemaan hänelle siistejä vaatteita pikkuhiljaa jos hän kävelisi aina jotkut vanhat kulahtaneet verkkarit päällä eikä itse ymmärtäisi vaatteiden päälle yhtikäs mitään.
Musta on ihanaa että mieheni ymmärtää myös huolehtia kunnostaan. On miehekäs ja suht timmissä kunnossa eikä mikään löysä vätys. Olen itsekin ahkera ja touhukas. En jaksaisi katsoa laiskaa löysää, lihaksetonta miestä.
Näin erilaisia me ihmiset ollaan. Tää varmaan kuulostaa jonkun mielestä pinnalliselta mutta so what. Itse viihdyn tällaisena. Hyvä että jokainen viihtyy omana itsenään. Makuasioista ei voi kiistellä!
ensin tulee lämmin koti, hoidetut lapset, siisti koti, ystävyyssuhteiden hoito, harrastukset
Viimeisenä vasta ulkonäkö. En todellakaan halua tuhlata päivästäni yli 30 min ulkonäköön.
Koska kyllä kai sinä luet itsesi myös suomalaisnaisiin?
Tänään kaupassa katselin että onpa hyvännäköisiä urheiluvaatteita ja iso osa maksoi yli sata euroa/setti.
Olen vaatefriikki ja panostan sekä omiini että lasten vaatteisiin ja ei todellakaan lähdeta kaupungille missään collegepuvussa (ei meillä edes ole sellaisia, mutta kyllä nyt kesälämpillä vaikka mekko riittää ja varmuudeksi vaikka neuletakki tai nätti huppari mukaan. Siis miksi ihmeessä pitäisi olla takki???????
Itse panostan pukeutumiseen ja käytän silloin tällöin jopa koko vapaapäivän kaupungilla shoppailuun ja ystävien tapaamiseen. Sitten jaksaa taas kotona hämmentää puurokattilaa.
Töissä pukeuden business-tyyliin ja iltamenoissa yleensä kauniisti leikattuihin mekkoihin. Olen kenkäfriikki, joten kenkiin kiinnitän erityisen paljon huomiota.
Etsin vaikka koko päivän, jotta löydän juuri minun kropalleni sopivan asun. Sitten käytänkin sitä pitkään. Vaatteeni eivät ole kertakäyttöisiä. Ne ovat myös yhdisteltävissä toisiinsa.
Lapsia on kolme ja neljäs tulossa, käyn töissä, tykkään laittaa ruoat alusta asti itse, lapset harrastavat paljon ja kuskaan heitä iltaisin, mutta silti haluan ja jaksan panostaa myös itseeni. Se vaan antaa minulle lisää virtaa.
sen takia puhutaan verkkareista että monesti näitä villeimpiä yhdistelmiä näkee juuri verkkareiden kanssa. Siis nahkakengät, tennissukat ja verkkahousut. (miehillä ja miksei joillain naisillakin) Tai verkkahousut mihin on tungettu kauluspaita jne. Eihän se mun päivääni pilaa, mutta ihmetyttää joskus vaan.
Tai usein näkee jollain ison löysän t-paidan ja jotkut verkkarit. Ehkä siksi verkkarit ovat kirosana. Asialliset siistit kunnolliset urheiluvaatteet ovat asia erikseen. Ja kai niillä voi ruoka kaupassakin käydä..mutta verkkareilla ja verkkareilla on eroa. Onko persty pilalle vai hyvin hoidettu. Myönnetään..verkkarit ovat varmaan hemmetin mukavat päällä ja sittenhän kaikki tietää että koti ja lapset on hoidettu hyvin kun äiti näyttää "ei miltään".
Mulla on myöskin koti ja koko perhe hyvin huollettu, itseni mukaan lukien. Omien vaatteiden huolto ja ostelu tapahtuu siinä samalla kun lastenkin. Eikä ole edes vaikeeta. Pystyn kyllä tekemään monia asioita yhtaikaa!
esim. nuoret suomalaiset (varsinkin isommista kaupungeista kotoisin olevat) pukeutuvat tosi trendikkäästi ja hyvin. Välillä tulee itsellekin vähän mammamainen olo heitä katsellessaan, ja asun sentään yhdessä "muodin mekoista", seuraan muotia ja olen vasta 30 vuotias.:(
Kuitenkin kun ikä tosiaan menee tuon kolmenkympin yli, niin jotain kummaa tapahtuu suomalaisille, ja yhtäkkiä "ei enää keretä" käymään vaateostoksilla, tai pitämään huolta ulkonäöstä. Lapsia on ihan turha käyttää tekosyynä, on niitä lapsia muuallakin päin maailmaa. Monessa maassa vieläpä on tilanne, että lapset on kotona koko ajan koska päivähoito maksaa aivan liikaa, eikä ole mahdollista kaikille.
Ja tuosta priorisoinnista. Minne teidän listalla sijoittuu tämä netissä roikkuminen? Varmasti tälläkin välillä olisi ainakin naamansa saanut kuntoon, ja ehkä kipassu kauppaan katsomaan onko mitään uutta vaatetta ilmestynyt...
munkin mielestä sitä omaa naamaa ehtii laitta ihan hyvin sillä aikaa kun esim. lapset nukkuu tai kun perunat kiehuu ja ruoka on uunissa..jne. Ei kukaan kuitenkaan koko ajan siivoa niin että kaikki aika menisi siihen.
Ja kyllä ne lapset voi 10 min yksinkin leikkiä..äiti voi samalla jutella lapsille kun pistää puuterit ja meikit sohvalla. Kyllä lapsenkin täytyy tottua siihen että äiti voi olla hetken puhelimessa, vessassa, meikata naamaansa tms.
Sen lisäksi, että ne ovat makuni mukaisia, tykkään siitä että niitä voi käyttää liki paikassa kuin paikassa (juhlavaatteet on erikseen, nekin suht ajatonta ja selkeätä tyyliä). Lisäksi plussaa on että eivät mene nopeasti pois muodista. Mulla on muutamia ns. muotivaatteita ja lisäksi niitä ajattomia selkeitä perusvaatteita. Aika monella muulla näkyy olevan sama homma ja siinä säästää rahaa ja aikaa jne. Lisäksi vaatteet on mukavat ja itse en todellakaan tahdo herättää huomiota vaatteillani. Mielestäni perusvaatteet myös korostaa persoonaani, joka ei ole räiskyvä tai muutenkaan äärimmäisyyksiin taipuvainen.