Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa, töissä vain keski-ikäisiä :(

Vierailija
22.05.2012 |

Mulla ei ole yhtään nuoria työkavereita, ärsyttää kun tuntuu, että ainoa odotettava työpäivässä on kotiinlähtö! Tykkään kyllä työstäni, mutta olisi kiva, jos saisi vaihtaa jatuksia siellä nuortenkin kanssa, keski-ikäisillä on kuitenkin oman ikäistensä jutut.. Miten saisin piristystä päivään??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet ja ilmeisesti myös työkaverisi ovat noin rajoittuneita, minusta on ihanaa että työkavereissa on monen ikäisiä, ei vain saman ikäisiä kuin minä.

Vierailija
2/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse keski-ikäinen ja hyvin tuntuvat nuoremmat kollegat seurassani viihtyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei viihdy keski-ikäisten kanssa tai että jotenkin vieroksuisi heitä vaan hän kaipaisi nimenomaan kaikenikäisiä työyhteisöön (sekä oman ikäisiään että näitä keski-ikäisiä).

Ymmärrän tämän itse hyvin, sillä myös meillä kaikki minua lukuunottamatta olivat vielä vuosi sitten keski-ikäisiä. Työkavereilla oli siten milloin murheita lastensa sijoittumisesta työelämään tai mummiksi tulemisen odottamista, kun itse taas olen hieman vajaa 30v ja perhettä perustellut ja omaa taloa rakennettu, niin vaikka asioista juteltiin, niin on se eri keskustella sellaisen kanssa, jolla samat asiat ovat ajankohtaisia. Ja lisäksi kun näillä keski-ikäisillä, samassa työssä pitkään olleilla on tietyt "lempi" aiheet, joista motkotella työssä...toki ymmärrän senkin, mutta itse ei vielä jaksa noihin kiinnittää huomiota, niin sujuvasti aina kuunnellut kommentoimatta mitään:)

Vierailija
4/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo keski-ikäiset tuntuvat puhuvan aika paljon omasta pihanhoidostaan yms muusta, josta minulla ei ole sanottavaa, kun en sitä pihaakaan omista.. Lisäksi aika paljon selitetään omista perhejutuista.. Mulla kun ei ole sitäkään niin vaikeaa keksiä niin paljoa yhteistä. Entisessä työpaikassani vietin jopa joskus vapaa-aikaa silloisten keski-ikäisten kanssa, he olivat jotenkin nuorekkaampia!

T: ap

Vierailija
5/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 5 juuri tuota tarkoitin :) Ihan kiva, että on kaiken ikäisiä, mutta kuitenkin itse kuuntelen eri musiikkia ja katson eri ohjelmia yms. kuin nuo vanhemmat! Olisi kiva jos pomo ottaisi rekrypäätöksissä huomioon sen, että on kaiken ikäistä porukkaa!

Vierailija
6/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäiset?

Vierailija
7/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni he ovat yli 40v..

Vierailija
8/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

trendikästä porukkaa noiden booooring mummojen sijaan, siis omg!!1!

nro 5 juuri tuota tarkoitin :) Ihan kiva, että on kaiken ikäisiä, mutta kuitenkin itse kuuntelen eri musiikkia ja katson eri ohjelmia yms. kuin nuo vanhemmat! Olisi kiva jos pomo ottaisi rekrypäätöksissä huomioon sen, että on kaiken ikäistä porukkaa!

Vierailija
9/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi nyt mitään sille, että sä et oikein tajua lukemaasi.. Mun mielestä ihan firman jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että niitten kokeneempien lisäksi on myös uutta verta oppimassa alaa. Kun kuitenkin ne vanhemmat joskus eläköityvät! Jotta nämä nuoret sitten paremmin viihtyisivät työpaikassa, voisi esimies miettiä ikäjakaumaa ja sitä, miten se vaikuttaa työyhteisön dynamiikkaan.

Vierailija
10/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua minulle ajankohtaisista asioista, kuten asunnonostosta, opiskeluun ja urakehitykseen liittyvistä jutuista ja vaikka nyt sitten ihan viikonlopunviettojutuistakin. Keski-ikäiset kun eivät ihan samoissa paikoissa käy kuin nuoremmat. Tai nuo tuolla eivät taida käydä missään. Niin ja erilaisista harrastuksista olisi kiva puhua. Meidän töissä nuo vanhemmat naiset eivät taida oikein harrastaa kuin niitä kodin parissa tapahtuvia juttuja... Tarvitsisin siis joko oikeita nuoria tai nuorekkaampia keski-ikäisiä :D

Vierailija
11/14 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä moni firma on jo nurin.

Vierailija
12/14 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työkavereista parikymppisiä ja heillä ihan erilainen elämäntilanne ja "intressit" kuin itselläni. Olen vähän yli 30 v. ja perheellinen. Työkaverit "bileiässä" ja kotia vasta rakentamassa. Ja sitten on muutama eläköitymässä oleva joiden jutut taas sen tyyppisiäkin. Ikämuutos tapahtunut nopealla aikavälillä ja nyt minusta tuntuu, etten kuulu oikein mihinkään ryhmään töissä.

Vierailija
13/14 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mitään isoa massaa rekrytään kerralla ainakaan mihinkään asiantuntijaorganisaatioon, ja käytännössä on ihan pirun vaikea ohittaa todellista kokemusta ja pätevyyttä ainakaan mihinkään avainhenkilöpaikkoihin. Mutta tokihan junnutason pestejä aina on, joista on aloitettava, jolloin ikäjakauma väkisin tasoittuu useimmissa paikoissa. Tuo sun visiosi on vaan niin naiivi ja nuoruuden koppavuus just sitä itteään.

en voi nyt mitään sille, että sä et oikein tajua lukemaasi.. Mun mielestä ihan firman jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että niitten kokeneempien lisäksi on myös uutta verta oppimassa alaa. Kun kuitenkin ne vanhemmat joskus eläköityvät! Jotta nämä nuoret sitten paremmin viihtyisivät työpaikassa, voisi esimies miettiä ikäjakaumaa ja sitä, miten se vaikuttaa työyhteisön dynamiikkaan.

Vierailija
14/14 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mitään isoa massaa rekrytään kerralla ainakaan mihinkään asiantuntijaorganisaatioon, ja käytännössä on ihan pirun vaikea ohittaa todellista kokemusta ja pätevyyttä ainakaan mihinkään avainhenkilöpaikkoihin. Mutta tokihan junnutason pestejä aina on, joista on aloitettava, jolloin ikäjakauma väkisin tasoittuu useimmissa paikoissa. Tuo sun visiosi on vaan niin naiivi ja nuoruuden koppavuus just sitä itteään.

en tarkoittanutkaan, että kaikki olisivat niitä huippuasiantuntijoita, vaan juuri tuota, että olisi niitä nuorempien tehtäviä ja niitä kokeneempien tehtäviä. Kyllähän se kokeneempien hiljainen tieto pitäisi saada siirrettyä! En minä kaipaisi mitään kymmentä nuorempaa ympärilleni vaan ihan vaikka yksikin olisi tervetullut. Juuri firmaan palkattiin itseasiassa uusi alanvaihtaja harjoittelijaksi, hänkin keski-ikäinen. Tietysti on hyvä että heillekin tarjotaan paikkoja, en minä sitä, mutta itsekkäästi ajatellen mielummin olisin ottanut siihen jonkun nuoren harjoittelemaan. Olisi parantanuit huomattavasti motivaatiotani jatkaa ko. yrityksessä kauemmin. Nyt olo on sellainen, että voisi alkaa hakea uutta paikkaa, jossa olisi laajempi ikäskaala.