Jos haluatte laihtua
niin rullaluistelkaa! Kertakaikkiaan supertehokasta reisille ja perseelle. Siinä häviää myös vatsaakin!
Kerran päivässä vähintään 10 kilsaa – eli pari kertaa viikossa EI RIITÄ!!!!!
Kommentit (31)
pitää luistella aina kun mahdollista, miten vois ottaa 5v:n mukkaan? perkele, kun ei o lapsenlikkaa eikä miestä. Luisteleminen oli ennen mun intohimo!!
Afrikan-reissulla. 10 kiloa lähtee viikossa että hujahtaa! Been there, done that!
Meillä on 6-kuinen vauva jota pitää imettää parin-kolmen tunnin välein, ok-talon sisä- ja ulkotyöt, ruoanlaitto, pyykinpesu, siivous, ekaluokkalaisen kanssa pitää seurustella + tarkistella läksyt, kahden teinin asiat pitää hoitaa...
Se on kiva että joillain riittää aikaa harrastaa, mutta minulla ei.
Ja illalla kun olen kaikki päivän hommat tehnyt en todellakaan JAKSA lähteä enää lenkille tai salille tai rullaluistelemaan; )
T. Läski 4:n lapsen äiti
mä pysyisi edes pystyssä!
hengestäni pääsisin,jos tälläisenä 90 kiloisena rupeisin tuolla teutaroimaan niitten kanssa!
hengestäni pääsisin,jos tälläisenä 90 kiloisena rupeisin tuolla teutaroimaan niitten kanssa!
Lisäksi polvet olisivat pois sijoiltaan tuossa ensimmäisessä mutkassa. Ei olis kiva niitä paukutella paikoilleen tuolla tienvarrella.
Meillä on 6-kuinen vauva jota pitää imettää parin-kolmen tunnin välein, ok-talon sisä- ja ulkotyöt, ruoanlaitto, pyykinpesu, siivous, ekaluokkalaisen kanssa pitää seurustella + tarkistella läksyt, kahden teinin asiat pitää hoitaa... Se on kiva että joillain riittää aikaa harrastaa, mutta minulla ei. Ja illalla kun olen kaikki päivän hommat tehnyt en todellakaan JAKSA lähteä enää lenkille tai salille tai rullaluistelemaan; ) T. Läski 4:n lapsen äiti
Suurin osa noista on tekosyitä.. Vaikka et nyt just menis rullaluistelemaan niin sähn voit käydä sen vauvan kanssa vaikka juoksemassa kun laitat sen vaunuihin. Ei siellä omakotitalossa nyt sisä- ja ulkotöitä ole niin paljon ettet ehtisi tuntia päivässä liikkua ja harrastaa sillä välin kun muut lapset ovat koulussa. Ja tiedätkö mitä, liikunnasta just saa sitä energiaa että jaksaa tehdä muutakin.
Nimim. juuri salilta tullut
Kyllä pysyt, kun minäkin pysyin pari vuotta sitten 85-kiloisena! Laitat kaikki suojukset päälle ja menet aluksi ihan hiljaa, sitten 3. lenkkikerralla huomaat, että vauhtia alkaakin tulla mukavasti :)
Pidät kuitenkin aina kaikki suojukset päällä.
Ja sitten sen lisäksi menet pyörälenkille joka päivä.
Ja kaiken lisäksi armottomasta rääkistä tulee ihan sikahyvä olo henkisestikin! :)
ap
niin rullaluistelkaa! Kertakaikkiaan supertehokasta reisille ja perseelle. Siinä häviää myös vatsaakin!
esim. reipas kävely, on hyvä juttu, jos sitä tekee joka päivä yhtä kauan kuin 10 km rullaluistelu kestää.
hengestäni pääsisin,jos tälläisenä 90 kiloisena rupeisin tuolla teutaroimaan niitten kanssa!Lisäksi polvet olisivat pois sijoiltaan tuossa ensimmäisessä mutkassa. Ei olis kiva niitä paukutella paikoilleen tuolla tienvarrella.
Asenteesta se on kiinni!
mä en kyllä 100kilosena uskalla lähteä :) jalat ja kädet menee katki... mutta jos paino putoaa niin tuo on kyllä huippu laji
Mulla ei ole aikaa eikä kiinnosta urheilla, mutta niin vaan olen onnistunut ihan ruokavaliomuutoksilla laihduttamaa lasten jälkeen jääneet 25 ylimääräistä kiloa pois.
esim. reipas kävely, on hyvä juttu, jos sitä tekee joka päivä yhtä kauan kuin 10 km rullaluistelu kestää.
Toi ei pidä paikkaansa, koska kävely ei rassaa jalkoja, alaselkää ja reisiä yhtä paljon. Sun pitäs kävellä aika helkkarin pitkä matka, ainakin 100 km, jotta saisit samat tehot!
Tsorge :)
Liikunnan merkitys laihdutuksessa on 20%, ruokavalion 80%. Sitäpaitsi, liikunta tekee nälkäiseksi.
hengestäni pääsisin,jos tälläisenä 90 kiloisena rupeisin tuolla teutaroimaan niitten kanssa!Kyllä pysyt, kun minäkin pysyin pari vuotta sitten 85-kiloisena! Laitat kaikki suojukset päälle ja menet aluksi ihan hiljaa, sitten 3. lenkkikerralla huomaat, että vauhtia alkaakin tulla mukavasti :)
Pidät kuitenkin aina kaikki suojukset päällä.
Ja sitten sen lisäksi menet pyörälenkille joka päivä.
Ja kaiken lisäksi armottomasta rääkistä tulee ihan sikahyvä olo henkisestikin! :)
ap
kokeilin meinaa toissa vuonna luistelua,ja se kyllä päätty ikävästi,konttasin lähinnä nolona pois..
mutta ihanan kannustava olet kyllä!!
mä tiedän että mun pitäs liikkua,kolestroli arvot kirkuu,diabetes kolkuttaa ovella,verenpaine lääkitys päällä ja astma on paha. ja siltikin olen vaan tänäkin päivänä ähmällä syöny herkkuja ja maannu sohvalla! :/ mistähän sais jonkun piiskurin laittamaan tämän läskin liikkeelle??
kaikkeen tohon ja vielä kuntoiluunkin, käyn salilla,ratsastan ja pyöräilen reilu 20km lenkkejä.
Mulla kyllä on sellanen ihana mies ja isä täällä, että se tekee elämästä helpompaa.
Mun lapset on 12v,8v,1,5v ja 3kk.
T:4:n äiti myös.
Meillä on 6-kuinen vauva jota pitää imettää parin-kolmen tunnin välein, ok-talon sisä- ja ulkotyöt, ruoanlaitto, pyykinpesu, siivous, ekaluokkalaisen kanssa pitää seurustella + tarkistella läksyt, kahden teinin asiat pitää hoitaa...
Se on kiva että joillain riittää aikaa harrastaa, mutta minulla ei.
Ja illalla kun olen kaikki päivän hommat tehnyt en todellakaan JAKSA lähteä enää lenkille tai salille tai rullaluistelemaan; )
T. Läski 4:n lapsen äiti
Itse olin ennen samanlainen ja keksin vaikka mitä tekosyitä. Nyt liikunta on osa elämääni ja aikaa kyllä löytyy.
Minulla on vauva ja 3-vuotias. Niin ja se omakotitalokin kaikkine hommineen ;) Lenkkeilen lähes päivittäin niin, että vauva on vaunuissa ja isompi pyöräilee tai on seisomalaudan kyydissä. Mies tulee kotiin viiden aikaan ja lähdenkin pari kolme kertaa viikossa jumppiin (näistä kerroista yksi on yleensä viikonloppu). Lisäksi teen keikkaluontoista työtä joskus iltaisin ja viikonloppuisin ja kuljen työmatat pyöräillen.
Sinun tilanteesihan on vielä helpompi liikunnalle, kun sinulla on vain vauva päivisin hoidettavana, kun muut ovat koulussa! Vauvan päikkäriaika on oiva aika lenkkeilylle, mikäli vauva ei muutoin viihdy vaunuissa. Ja kannattaa varmaan valjastaa miestä ja teinejäkin ottamaan osaa kotitöistä. Tekosyitä todenteolla.
Liian monet läskit vain haluavat jotain muuta asiaa (siivousta, tv:n katselua, nukkumista) enemmän kuin liikuntaa.
Tässä pari vaihtoehtoa aiemmalle tekosyiden viljelijälle:
- herää sen verran aikaisemmin että voit käydä aamulenkillä ennen kuin kukaan muu herää
- lähde lenkille ekaluokkalaisen tai teinin (ja vaunujen kanssa). Kävellessä tulee seurustelut hoidettua ihan huomaamatta :)
Jos nämä ei käy, ihan varmasti keksit myös omaan tilaateeseesi sopivampia ratkaisuja jos OIKEASTI HALUAT.
Samaa mieltä olen myös siinä, että liikunta nimenomaan lisää JAKSAMISTA. Jos minä olen paria päivää kauemmin treenaamatta, olo on huomattavasti vetämättömämpi.
Mulla on muuten kolme lasta, ok-talo, mies yli puolet vuodesta pois kotoa ja olen hiljattain muuttanut ulkomaille (= ei lastenvahteja suvun puolesta). Silti ehdin liikkua 6-8 tuntia viikossa. Asia mistä itse tingin on ehkä siivoaminen, mutta olen mieluummin virkeä ja hoikka ei-niin-tip-top-kodissa kuin läski kiiltävän puhtaassa ympäristössä :)
Ja jep, rullaluistelu on ihanaa!!! Menisin tänäänkin, mutta kun tuolla sataa.. Pitää tyytyä juoksemaan.
Liian monet läskit vain haluavat jotain muuta asiaa (siivousta, tv:n katselua, nukkumista) enemmän kuin liikuntaa.
En pidä liikunnasta enkä kyllä todellakaan ikinä ala harrastaa sitä päivittäin ja paljon vain koska haluaisin olla laiha. Mieluummin olisin läski kuin tuhlaisin elämääni epämiellyttävään liikuntaan. Onneksi olen sohvaperunanakin hoikka, 165 cm / 53 kg ;)
Lähinnä mua häiritsee se epätasainen vauhti. Ylämäissä saa kunnon tehot ja persusta polttelee ihanasti, mutta alamäissä syke laskee alle sadan. Ei oo mun juttu, ei.
Mä rakastan juoksua ja pyöräilyä :)
idea mutta oon tosi huono luistelemaan. Oikeesti mietin että toi olis tosi hyvä kuntoilukeino, mutta oon naamallani yhtenään ja sitten jännitän nilkkoja. Silloin kun olin hoikempi harrastin sitä.