Miten ihmeessä määritellä kivuton/kivulia supistus?!
RV 17+ ja riesana jokapäiväiset, lähes jokatuntiset supistukset.
Miten osaan sanoa, että nämä ovat vielä ns. kivuttomia supistuksia?
En kyllä näitä kivuttomiksi sanoisi, koska tuntuvat todella epämiellyttäviltä, en viitsi samaan aikaan esim. puhua, mutta toisaalta eivät ole lähelläkään synnytyskipua (kokemuksia tosin vain syöksysynnytyksen supistuksista eli sellaisista turboista, joita tulee parin minsan välein ja avaavat paikat hetkessä).
Kävin neuvolalääkärillä 14+ viikolla ja silloin kaikki ok, supistelut oli alkanut viikko aikaisemmin. Koska kannattaisi ottaa uudestaan yhteyttä tarkastukseen? Muuten olen menossa vasta tav. neuvolakäynnille rv 20 jälkeen, jolloin katotaan vasta seuraava aika lääkärille. En ihan odottaisi sinne...
Ärsyttää, kun ei tiedä, miten paljon saa liikkua ja heilua...
Hissukseen olen jo nyt yrittänyt ottaa ja hermoille välillä käy...
tossa rv 20 tienoilla..Just vähän tolta sun supistuksilta kuullosti..Oli kipeitä muttei kumminkaan ollut.Saikulle jouduin kumminkin jäämään rv 21.ja siitä lähtien olen saikulla ollut.Viime yönä sitten teki pohjat.Supistuksia tuli 7h:ta 5min ja olivat jo paljon kipeempiä.Tänään oli sit lääkäri.Kohdunsuu oli lyhentynyt 2cm(ollut 4cm) ja vauva painautunut ihan alas.Mulla ne ns.harj.supistukset eivät olleet tehneet mitään siitä viikosta 21-aina tähän päivään saakka tänään siis 33+3 Itse kun jouduin saikulle niin mulla oli kontrolli käyntejä lääkärillä kahden viikonvälein.Eka kerralla tieten tutkittiin ettei mitään tulehduksia ollut jne. Mulla kans eka synnytys oli todella nopea ja vauva syntyi tasan 36 joten lääkäri ei halunnut ottaa mitään riskiä sillä saikulle ja kontrolli käynnit.Juoda pitää paljon ja makoilla(mieluiten jalat hieman ylhäällä).Itte oon kyllä ottanut varovaisesti ainku kun roppa on antanut merkkiä supisteluista. Olipa sekavaa tekstiä ;)
lyhyesti...sinuna kävisin näyttää lääkärillä missä mennään,stressikin aiheuttaa lisää supistuksia.
lettis 73