Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paastoverensokeri labrakokeissa 6,5. Merkitseekö

Vierailija
22.05.2012 |

diabetestä? :( Koska selvästi kohollahan tuo on. Luultavasti kuitenkin rasitustestiin joudun.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus koe kertoo enemmän. Joillakin on korkea paastosokeri aamulla mutta sitten arvot laskee normaaliksi eikä nouse ruokailustakaan liiaksi. Itse olen menossa sokerirasitukseen, paastoarvo oli 6,1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastoarvon yläraja on 5,5 ja jos yksikin mitatuista arvoista on yli korkeimman sallitun viitearvon, tarkoittaa se diabetesta. Näin siis ainakin, jos kyse on raskausajan diabeteksesta.

Eli ihan sama, vaikka litkun jälkeiset arvot olisi normaalit, kun paastoarvo on liian korkea. Jopa pahempi näin päin.

Mutta, raskausajan diabetes ei ole maailmanloppu. Jos siis kyse siitä, eikä tyypin 2 diabeteksesta... eikä sekään ole maailmanloppu... :)

Vierailija
4/5 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla paastoarvo yli rajan eikä silti ole diabetesta. Ei-raskausaikana sokerirasituksessa ei edes mitata sitä arvoa yhden tunnin kohdalla vaan vain paastoarvo ja kahden tunnin arvo. Esim. kummisedälläni on niin, että paastoarvo on 7 mutta sokerirasituksessa kahden tunnin arvo normaali, eikä ole saanut diabetesdiagnoosia. Tiedän joitain muitakin joilla sama juttu.

- 2 -

paastoarvon yläraja on 5,5 ja jos yksikin

mitatuista arvoista on yli korkeimman sallitun viitearvon, tarkoittaa se diabetesta. Näin siis ainakin, jos kyse on raskausajan diabeteksesta.

Vierailija
5/5 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla paastoarvo yli rajan eikä silti ole diabetesta. Ei-raskausaikana sokerirasituksessa ei edes mitata sitä arvoa yhden tunnin kohdalla vaan vain paastoarvo ja kahden tunnin arvo. Esim. kummisedälläni on niin, että paastoarvo on 7 mutta sokerirasituksessa kahden tunnin arvo normaali, eikä ole saanut diabetesdiagnoosia. Tiedän joitain muitakin joilla sama juttu.

- 2 -

Diabeteshoitaja sanoi että ei mua kuitenkaan voi laskea diabeetikoksi, mutta mulla on kuulema iso riski sairastua diabetekseen. Meillä on sitä suvussakin, niin ykköstä kuin kakkosta.

Mitään lääkitystä mulla ei siis ole, mutta ohjeena olen saanut mittailla sokereita pari kertaa viikossa.

paastoarvon yläraja on 5,5 ja jos yksikin

mitatuista arvoista on yli korkeimman sallitun viitearvon, tarkoittaa se diabetesta. Näin siis ainakin, jos kyse on raskausajan diabeteksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan