En voi lakata ajattelemasta sitä kuollutta pientä tyttöä!
Ja etenkin sitä, mitä olen täältä saanut lukea. Isä tuomittu insestistä ja silti lastensuojelu on päättänyt jättää tytön isän armoille?
Miten tämä voi olla mahdollista?
Voi sitä lapsiparkaa, koko muu maailma on hänelle anteeksipyynnön velkaa, kun ei auttanut ajoissa:(
Kommentit (3)
Ja etenkin sitä, mitä olen täältä saanut lukea. Isä tuomittu insestistä ja silti lastensuojelu on päättänyt jättää tytön isän armoille?
Miten tämä voi olla mahdollista?
Voi sitä lapsiparkaa, koko muu maailma on hänelle anteeksipyynnön velkaa, kun ei auttanut ajoissa:(
Mihin perustat tuon, että isä olisi tuomittu insestistä, ei nimittäin pidä paikkaansa.
Ja etenkin sitä, mitä olen täältä saanut lukea. Isä tuomittu insestistä ja silti lastensuojelu on päättänyt jättää tytön isän armoille? Miten tämä voi olla mahdollista? Voi sitä lapsiparkaa, koko muu maailma on hänelle anteeksipyynnön velkaa, kun ei auttanut ajoissa:(
Mihin perustat tuon, että isä olisi tuomittu insestistä, ei nimittäin pidä paikkaansa.
mutta lapsi ei voinut hyvin isän kodissa..luulenpa hyvinkin, että siellä olikin paha äitipuoli kihlatun ominaisuudessa, joka teki tytön elämästä helvetin. Tämä pieni tyttörukka joutui ojasta allikkoon.
Ei voi olla ajattelematta, että nyt kyllä sossut ovat katsoneet läpi sormiensa kun kerran lapsesta on eri tahoilta tehty ilmoituksia..naapurit, opettaja ja äiti..ei voi olla sattumaa, että samasta tytöstä tulee näin paljon ilmoituksia.
Enkä jaksa oikein tajuta, että tytön olemuksessa ei olisi näkynyt hälyyttäviä merkkejä, koska noin pienissä se kyllä näkyy.
Vaikka perhetapaamisessa oltaisiin niin mielin kielin niin kyllä ammattilaisten pitäisi 'lukea' pienten lasten silmistä hätä..jos näin ei käy..kukaan ei heitä auta niin kuin tässäkin nyt kävi.
Lähinnä olen huolissani juuri näistä pienistä raukoista, jotka eivät voi puollustaa itseään. Murosikäiset osaavat jo puhua pahoinpitelyistä ja eivät siedä kaikkea mutta nämä pienet ovat ihan meidän muiden aikuisten varassa.
Tämä tapaus on herättänyt myös minut ja haluan tehdä jotain auttaakseni näitä lapsia.
Mielenkiintoista, että tuosta vanhempien oikeudesta olla teholla tuli adressi heti tänne palstalle.
Kun otin puheeksi adressin tämän tytön tapauksesta niin tuli vain epäileviä vastauksia..
Mietin sitä äsken ja tulin seuraavaan johtopäätökseen:
Oikeutta olla teholla lastensa vieressä AJETAAN VANHEMPIEN OIKEUTTA johonkin.
8-vuotiaan tytön adressissa AJETAAN LASTEN OIKEUKSIA paremmaksi vanhempien sijaan..
Näin se vaan menee.. ..kyllä aikuiset aina ajavat omia asioitaan yhtään väheksymättä tätä tehohoitoasiaa, joka myös on tärkeä.
Halusin vain tällä esimerkillä tuoda esille sen, että miten helposti se lasten oikeus hukkuu sinne aikuisten oikeuksien alle.
Juuri tämä on pielessä meidän lastensuojelussa tällä hetkellä. itse lapsi unohtuu kaiken riitelyn ja selittelyn keskellä.
Teemme nyt jotain. Katso tästä oleva ketju ja mieti mitä konkreettista asian eteen voisi tehdä. Näitä hakattuja ja karmivalla tavalla kohdeltuja lapsia on kymmeniätuhansia Suomessa.
Nyt toimiin! Sureminen ei auta, itsekin voin todella pahoin, melkein oksennan mutta yritän nyt todellakin alkaa tehdä jotain tälle asialle. Ei voi olla niin, että insestistä tuomitulla isällä on lapsi huostassa. Vaikka äiti olisi mikä alkkis tahansa, ei se tarkoita että "pienempi" paha valitaan. Joku koti olisi voinut huolehtia tytöstä. Voi jeesus miten kauhealta tuntuu. Mutta olen vakaasti päättänyt tehdä jotain näiden lasten eteen ja aloitan sen nyt.
Anna siis sinäkin vinkkisi miten toimia ennaltaehkäisevästi ja myös siten, että sossu, opettajat ja muut lapsen kanssa tekemisissä olleet saisivat asiasta virkavirhemerkinnän.