Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidetäänö aikuista naista lihavana jos painoindeksi hipoo 25:ttä?

Vierailija
21.05.2012 |

Teiniä varmaan pidetään mutta jos on muodokas 40+ nainen?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko ainakin tokaisi että sinäkö muka ylipainoinen kun painoindeksin mukaanhan sitä olen lievästi. Meinas että en ole.

Vierailija
22/41 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tietysti kokonaan kropan mallista, lihasmassasta ja muusta. Kaverillani oli teininä bmi 25 mutta oli timmi kuin mikä! Toisaalta todella siroluisella ihmisellä bmi 25 saattaa näyttää aika pahalta. Yleensä bmi 30 eteenpäin pidän ihmisiä ylipainoisina/lihavina. Vaikka en kyllä hirveesti muiden painoindeksejä mieti :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriasia on sitten miltä itsestä tuntuu ja peilistä näyttää, mutta lihava tai edes pyöreä ei ole tuolla indeksillä!

Vierailija
24/41 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoindeksi on nyt n. 21. Jos painoa tulisi 12 kg lisää, olisi indeksi 25. Ja tuntisin kyllä itseni ihan jättiläiseksi. Varmasti näyttäisin pahalta ja olo olisi tukala. Mutta kai se vaikuttaa minkälaiseen painoon on tottunut ja missä olo on hyvä.

Vierailija
25/41 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli bmi 23-24 ja vyötärö silti 72cm ja lantio 94cm. ikää 33.v. Monella kevyemmälläkin näyttää olevan jopa usein isommat mitat. Oon kai sit erikoinen perusihmiseen verrattuna.

Vierailija
26/41 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän itseääni pullerona, niin varmasti muutkin, paitsi ne, jotka oikeasti ovat läskejä.

Vierailija
27/41 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun BMI on 25 mutta on sitä lihastaki reilusti. Herrajumala säikähin kun kävin ensimmäistä kertaa vuosiin puntarilla ja laskin BMIn. Mut salia on tullu harrastettua enemmän ja vähemmän ahkerasti että eipä vaivannut kauaa. :) 

Vierailija
28/41 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavana pidä BMI 25:ttä kuin mielisairaat. Pyöreänä voi pitää, jos nainen on vartalotyypiltään omena eli mahaa voi jo vähän olla tuossa BMI:ssä. Jos taas on pyöreäpeppuista tyyppiä, vyötärö on tuolla BMI:llä kapea ja vatsa litteä eli näyttää tosi hyvältä. Tietysti sekin vaikuttaa, onko paino rasvaa vai lihasta, mutta taviksella varmaan molempia.

Kropan mallilta suora, eli kapea lantio mutta pyöreähkö peppu, suhteessa ei hirveän kapea vyötärö ja pienet B rinnat, mahaa ei ole - kiitos ruokavalion ja treenin. Siro rakenteeltani. Lihasta yli 40% viimeisimmän mittauksen mukaan...

En ole muodokas enkä pyöreä.

Vierailija
29/41 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten mä joudun hoitamaan ne teidän anorektiset kersanne kun olette pilanneet ne jo varhaisteini-iässä niin että joutuvat osastohoitoon.

Jei, jatkakaa vaan. Riittääpä mulla työt :)

Vierailija
30/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti riippuu ihan siitä missä muodossa ne kilot on... =)

Ainakin tän sivun mukaan alle 25 on vielä ihan normaali paino: http://www.laskepainoindeksi.fi

Itsellä kans lähellä 25 painoindeksi, ikää 28v ja ei näy vatsamakkarat, salitreenin takia lihastakin tullut jonkin verran joten aika yksilöllistä taitaa olla...

Vierailija
31/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, mitä niitä normaalipainon rajoja tuijottelemaan, av-raatihan sen aina parhaiten tietää, onko joku läski. Yleensä jos sitä edes tarvitsee kysyä niin varmasti on läski. winkwink

Vierailija
32/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi on 24,7 enkä ole lihava. Silti kehonkoostumusmittauksen mukaan läski, 8 kiloa pitää laihduttaa!  LIhasmassaa on hyvin mutta ei riittävästi 1,5 vuoden salitreenin jälkeenkään...

Oma mieli ja kroppa sanoo että 4 kiloa pois niin vaatteet istuu paremmin. Uskon siihen.

Vierailija
33/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Eikös toi oo ihan normaalipaino?

Vierailija
34/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä muka tulkittavissa erilailla? Painoindeksin mukaan 25 on ihan selvästi 'lievästi ylipainoinen'. 

Vierailija
35/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on BMI 24,1 ja olen läski. Minulla ei ole juurikaan rintoja, vain tyhjiksi imetetyt pussit. Vartalon mittasuhteet ovat siksi aivan epäsuhtaiset ja näytän tankilta, kun ylävartalo on pieni ja lantio pyöreä. Jos laittaisin kookkaat silikonirinnat, olisin upean kurvikas ilmestys.

Vierailija
36/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm pitkä ja painan 59-60 kiloa. Jos painoindeksi olisi 25, minun pitäisi olla sen 12-13 kiloa painavampi, jolloin kyllä todellakin olisin pahasti ylipainoinen. Painoin 71 kun olin viimeisilläni raskaana ja vaikea kuvitella että kaikki se paino voisi jotenkin kauniisti ja sopusuhtaisesti jakautua.

Tietysti lihakset painavat, mutta epäilenpä että voisin kasvattaa lihastakaan yli kymmenen kiloa näyttämättä itäsaksalaiselta kuulantyöntäjältä. 

Ja ikää on 37 vuotta ja saman verran olen suunnilleen painanut koko aikuisikäni. Ruumiinrakenne on omasta mielestäni sellainen terveen urheilullinen, enemmän X kuin ihan pajunvitsa.

Vierailija
37/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä. Yli 45-vuotiaista on niin iso osa oikeasti ylipainoisia, että jos painoindeksi on 25, pidetään hoikkana ja huomautellaan laihuudesta. Kokemusta on!

Vierailija
38/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut BMI 32:sta BMI 26,4:ään, ja olen nyt todella hoikka. Rintani ovat edelleen isot ja lantio leveä, mutta vatsa on litteä ja sääret hoikat ja pitkät. Olen tosin vain 164 cm pitkä, joten en tiedä miten vaikuttaa tuohon lukemaan.

Itse olen kuitenkin tyytyväinen, joten mitä väliä! :)

Vierailija
39/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen äitini on mitoiltaan noin 70kg/167cm eli bmi 25 ja kyllä hän on ulkonäöltään selvästi enemmän pyöreä tai tukeva kuin normaali. Vaatekoko on jotain 42 tai L/XL. Joku nuori ihminen voi noilla mitoilla näyttää vielä melko normaalilta, mutta kyllä keski-ikäisillä on jo lähes poikkeuksetta sen verran löysä kehonkoostumus, ettei varsinkaan ilman vaatteita enää näytä normaalipainoiselta, vaikka liikuntaa harrastaisikin.

Vierailija
40/41 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin laskenut painoindeksiä, pituus n. 168 ja paino 75 kiloa, elämäniloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän