4. teini vaihe meillä menossa ja
on tämä rasittavaa. Pahin vaihe lapsen iässä (mielestäni), yövalvomiset vauvan anssa ei ole mitään verrattuna valvomiseen huolen taia. Vihaan tätä!!!!!!!!!
Kommentit (10)
Yksikään ei ole teini-ikäinen mutta kaikki on yönsä hyvin nukkuneet.
Kaikkein raskainta on teinin kanssa. Pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet pitää paikkaansa.
Kaikkein raskainta on teinin kanssa. Pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet pitää paikkaansa.
Vauvan ainakin tietää, että missä se on, kenen kanssa ja mitä se tekee, vaikka yön huutaisikin. Teinistä ei aina voi olla ihan varma.
Vaikka teini olisi kotona omassa huoneessaan, mitä se siellä tekee. Ja samalla tavalla se huutaa yötä päivää kuin vauva, mutta vauva ei ole niin vihainen.
Kuinkas moni av-mamma tietää, missä teini oli viime yön ja mitä siellä teki? Täytyykin käydä tarkistamassa, onko meillä omassa sängyssään
Nytkin tilanne, että perheenä emme voi lähteä tänään mihinkään: teini murjottaa, kun ei päässyt illalla mihinkään, eikä hän sitä paitsi meidän kanssaan tulisikaan. Yksin häntä ei voi jättää kotiin kotiarestissa (älkää edes kysykö miski). Toisen aikuisen pitää siis olla lapsenvahtina kotona, ettei teini häivy omin luvin.
MInä lähden siis ulkoilemaan pienempien kanssa ja mies päivystää teiniä. HUOH!
tulossa teini-ikään eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Teinien "ongelmallisuus" on usein ihan sen syytä, että vanhemmat eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan eivätkä ota heihin mitään kontaktia. Luottamus ei pääse syntymään alunperinkään ja teini-ikässä sitä on vaikea ruveta rakentamaan. Koskaan ei ole öitä tarvinnut valvoa, vaan aina olen voinut luottaa, että nuoret tulevat silloin kun ovat luvanneet tulla.
Puhukaa lastenne kanssa, hyvät mammat!
Aina se ei liity luottamusen puutteeseen.
tulossa teini-ikään eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Teinien "ongelmallisuus" on usein ihan sen syytä, että vanhemmat eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan eivätkä ota heihin mitään kontaktia. Luottamus ei pääse syntymään alunperinkään ja teini-ikässä sitä on vaikea ruveta rakentamaan. Koskaan ei ole öitä tarvinnut valvoa, vaan aina olen voinut luottaa, että nuoret tulevat silloin kun ovat luvanneet tulla. Puhukaa lastenne kanssa, hyvät mammat!
Meillä saa olla eri mieltä ja saa ilmaista mielipiteensä, mutta toisaalta teini voi luottaa vanhempiinsa. Näiden sana pitää. Tuuliviirivanhempien lapset ovat teineinäkin hankalia.
tulossa teini-ikään eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Teinien "ongelmallisuus" on usein ihan sen syytä, että vanhemmat eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan eivätkä ota heihin mitään kontaktia. Luottamus ei pääse syntymään alunperinkään ja teini-ikässä sitä on vaikea ruveta rakentamaan. Koskaan ei ole öitä tarvinnut valvoa, vaan aina olen voinut luottaa, että nuoret tulevat silloin kun ovat luvanneet tulla.
Puhukaa lastenne kanssa, hyvät mammat!
Ongelmavanhemmat = ongelmalapset, roolit vaihtuvat ja luottamus puuttuu molemmin puolin!
on 7. teinivaihe ;)