Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suu limottuu paksuun limaan yhdestä tietystä hammastahnasta?

Vierailija
21.05.2012 |

aquafresh whitening--- sillä kun pesen hampaat, ja vaikka kuinka huuhdon, niin suussani on pitkin päivää paksuja limavanoja,kun esim. puhun,niin huulien väliin jää sellaista sitkeää limaa, joka venyy ja paukkuu.

mitähän hemmetin myrkkyä siinä tahnassa oikein on??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ORA-B Pro-Expert hammastahnasta itsellä just samanlaiset oireet. En osta enää jatkossa...

Vierailija
2/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Sellasia hyytelöpötköjä muodostuu esim posken ja alahampaiden ikenen väliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä niitä valkaisevia jotka on jättävinään hampaiden päälle sen sävykalvon niin tadah; hampaasi ovat heti valkoisemmat?

Ei muuten kannata käyttää mitään tahnoja joissa luvataan valkaisua. Ovat liian karkeita kiilteelle ja tekevät hidasta ja huomaamatonta tuhoa (eivätkä edes käytännössä valkaise). Jos hampaat tuntuvat liian tummilta niin suuhygienisti auttaa.

Vierailija
4/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyseessä on se, että hammastahna ärsyttää limakalvoja ja irrottaa niitä. Eli ne klöntit on irronnutta limakalvoa. Ei kannattane käyttää tahnoja jotka tekee tota.

Vierailija
5/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gsgsdg kirjoitti:

ORA-B Pro-Expert hammastahnasta itsellä just samanlaiset oireet. En osta enää jatkossa...

Täällä sama. Suu alkoi tuntuun ihmeellisen tahmaselta ja huulista sai jatkuvasti olla hankaamassa sellaista ihme töhnää. Ja hammaslääkäri vielä suositteli sitä mulle kun niin moni on siitä tykänny. Mitä oon ihmisten kanssa jutellu, aika moni on sen oralin tuubin heittänyt mäkeen ensimmäisten käyttökertojen jälkeen.

Vierailija
6/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limanen limottuu vieläkin limasemmaksi...

Vierailija
7/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö valkaisevia tahnoja, täysiä turhakemyrkkypaskoja. Eivät auta mitään niihin teidän juustonkeltaisiin hampaisiinne. Menkää kerralla hammaslääkärille hampaiden valkaisuun ja pitäkää sitä valkaisua yllä jos nyt välttämättä haluatte hampaanne vaaleammiksi. Siitäkään ei kyllä ilman kemikaaleja selviä, mutta pidemmässä juoksussa järkevämpää kun miettii tuloksia kertahoidonkin jälkeen.

Vierailija
8/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gsgsdg kirjoitti:

Täällä sama. Suu alkoi tuntuun ihmeellisen tahmaselta ja huulista sai jatkuvasti olla hankaamassa sellaista ihme töhnää. Ja hammaslääkäri vielä suositteli sitä mulle kun niin moni on siitä tykänny. Mitä oon ihmisten kanssa jutellu, aika moni on sen oralin tuubin heittänyt mäkeen ensimmäisten käyttökertojen jälkeen.

Hammaslääkärin suositteluihin vaikuttaa enemmän sopimukset yritysten kanssa kuin mystiset tutkimukset siitä mikä on ihmisistä kivin hammastahna. Oral-B:n tahnoja tyrkytetään usein odotusauloissakin mainostuubeissa.  Hammastahnayhtiöt yleensä salaavat oleellisia tietoja (kuten RDA-arvot), joten edes hammaslääkäreillä ei ole tietoa sanoa varmaksi mikä tahna on hyvää ja mikä ei.

Vierailija
9/15 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut, että se on suun ihon pintaa, mikä irtoaa. Jotkut hammastahnat tekee tota. Tuskin on kauhean terveellistä. Liian tujuja aineita sisältää.

Vierailija
10/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut täysin saman asian, ja joka kerta on ollut suuhygienistin suosittelemia hammastahnoja jotka tekee tätä (kaikki Oral b, -ja Sensodyne- hammastahnat).

Koostumus kyllä tuntuukin siltä että voisko olla tuota irtoavaa limakalvoa, hyi että! Vaihtuu kyllä hammastahna ja vilkkaasti takasin Colgateen.

Vierailija
11/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli joku muu nahkainen tahmatuubi mieleen...

Vierailija
12/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mullekin Sensodynea suositeltu hammaslääkärissä, mutta vihloville hampaille tarkoitetusta Elmexistä en luovu. En muista mikä ongelma oli tuon Sensodyne pro emaljin kanssa, jotenkin se ärsytti suuta kuitenkin. Elmex ei aiheuta aftoja, ei muutenkaan ärsytä ja auttaa hyvin vihlontaan joten sillä mennään.

Vierailija
13/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tekee Listerine suuvesi

Vierailija
14/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensodyne hammastahnaa olen käyttänyt jo vuosia. Ei ole tullut mitään "limaa" suuhun.

Vierailija
15/15 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Oral-B hammastahnat tekee mulle samaa, myös sensitive. Aamulla saa suusta kaivaa limariekaleita 😶 Sensodynea ja Elmexiä käytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi