Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko koskaan juossut maratoonia tai tunnetko ketään maratoonaria?

Vierailija
21.05.2012 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut 8 kokopitkää maratonia.

Vierailija
2/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko kaverille nostaa hattua, on pari maratonia juossut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juossut kerran. Mitä ihmeen koko pitkää maratonia? Maraton on aina pitkä, puolikas on sitten puolimaraton jne...

Vierailija
4/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen useampia. Miksi niin? Puolikkaan olen juossut kerran.

Vierailija
5/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin! Ei ole mitään kokopitkiä maratoneja. Ihana, kun noin näppärästi näpäytit moista kerskujaa.

Vierailija
6/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä useamman kilpalisenssillä maratooneja juoksevan kestävyysjuoksijan.

Vierailija
7/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana jo 32 maratonia.

Vierailija
8/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkka av-mamma 4 Juuri noin! Ei ole mitään kokopitkiä maratoneja. Ihana, kun noin näppärästi näpäytit moista kerskujaa.

näin se palstan yhteishenki paranee!

Vierailija
9/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nyt. Kunhan uteliaisuuttani kysyin että mitä tarkoittaa hänen mielestä kokopitkä maraton kun on aika outo ilmaus...

Ihan sama kun joku sanois että on kilpaillut triathlonissa ja jopa juossut,uinut ja pyöräillyt siinä.... ;)

Vierailija
10/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nyt. Kunhan uteliaisuuttani kysyin että mitä tarkoittaa hänen mielestä kokopitkä maraton kun on aika outo ilmaus... Ihan sama kun joku sanois että on kilpaillut triathlonissa ja jopa juossut,uinut ja pyöräillyt siinä.... ;)

Vierailija
11/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan sen takia koska olin harjoitellut puolimaratoonia varten, ja luin foorumeista että kuka tahansa voi juosta maratoonin läpi.

Kamala virhe, vähän yli puolivälissä rupesi polkiin särkee ja se oli täyttä kidutusta.

Olin ihan poikki ja lähes kipee seuraavan viikon.

Juoksukuntoni oikeastaan laski

Seuraavaa varten treenasin ja juoksin sen samaan hitaaseeen vauhtiin, mutta en ollut loukkaantunut tai liian poikki, toivuin aika hyvin.

Kolmannen juoksin juuri viime syksinä. Harjoittelu oli mukavampaa, mutta vauhtini ei mitenkään parantunut. Päivä ennen maraa olin paniikissa, ja luin Jeff Gallowayn kirjoja ja päätin pitää kävely paussit 10 minuutin välein.

Aika parani sen 15 minuuttia, mihin olin ihan tyytyväinen.

Nyt olen päättänyt juosta lyhyempiä matkoja jonkin verran kunnes saan enemmän nopeutta.

Treenijuoksuihin menee todella paljon aikaa jos et ole nopea. Ajattele itse kuinka kauan noin 30km harjoittelu juoksuun menee aikaa? Minulla siihen meni noin 4 tuntia, ja sitten olet vielä väsynyt loppu päivän. Ja viikolla on saatava aikaa juosta jne

Vierailija
12/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksi maratoneja vielä siinä 70v iässä. Nyt muutama vuosi sitten joutui jäämään kokonaan kotiin miehensä tueksi :/

Vierailija
13/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenijuoksuihin menee todella paljon aikaa jos et ole nopea. Ajattele itse kuinka kauan noin 30km harjoittelu juoksuun menee aikaa? Minulla siihen meni noin 4 tuntia, ja sitten olet vielä väsynyt loppu päivän. Ja viikolla on saatava aikaa juosta jne

Yli kolmen tunnin lenkkejä ei kannata tehdä maratonillekaan harjoitellessa, koska niistä toipumiseen menee liian pitkä aika. (Näin sanotaan esim. Harri Hännisen kirjoittamassa maratonoppaassa.) Mutta jos 30 km:n juoksemiseen menee tosiaan 4 tuntia (nopeus siis 7,5 km/h), kannattaa varmasti ensin kehittää omaa nopeutta lyhyemmillä matkoilla ja palata vasta sitten maratonille.

En ole vielä itse juossut maratonia, kaksi puolimaratonia kylläkin. Mutta olen lukenut aika paljonkin erilaisia maratonohjelmia ja -oppaita. Viikon aikana pitäisi juosta kaksi noin tunnin lenkkiä ja viikonloppuna yksi pitempi (1,5-2,5 h). Sen verran se kyllä vaatii aikaa. Toki enemmänkin sitten, jos tähtää tosi hyvään aikaan, eikä pelkkä läpijuokseminen riitä.

Vierailija
14/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mutta tunnen 2

Vierailija
15/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolmen tunnin lenkkejä ei kannata tehdä maratonillekaan harjoitellessa, koska niistä toipumiseen menee liian pitkä aika. (Näin sanotaan esim. Harri Hännisen kirjoittamassa maratonoppaassa.) Mutta jos 30 km:n juoksemiseen menee tosiaan 4 tuntia (nopeus siis 7,5 km/h), kannattaa varmasti ensin kehittää omaa nopeutta lyhyemmillä matkoilla ja palata vasta sitten maratonille. En ole vielä itse juossut maratonia, kaksi puolimaratonia kylläkin. Mutta olen lukenut aika paljonkin erilaisia maratonohjelmia ja -oppaita. Viikon aikana pitäisi juosta kaksi noin tunnin lenkkiä ja viikonloppuna yksi pitempi (1,5-2,5 h). Sen verran se kyllä vaatii aikaa. Toki enemmänkin sitten, jos tähtää tosi hyvään aikaan, eikä pelkkä läpijuokseminen riitä.

Itse vannon Hal Higdonin nimiin. Oma pisin lenkkini on 32km ja se juostaan nopeudella Maraton tavoitenopeus + 40 sekuntia. Omassa tapauksessani siis noin 6,5min/km tällä lenkillä. Aikaa menee yli 3h. Tokihan näitä lenkkejä on harjoittelun aikana (16-18 viikkoa) vain muutama mutta silti. Esim. tällä hetkellä viikon lenkkini ovat HCM:ää varten seuraavanlaiset: 7km, 11km, 7km, 16km, 26km. Hyvin olen tällä samaisella ohjelmalla harjoitellut jo neljään aikaisempaan maratoniin. Ennätykseni parin vuoden takaa on 3h 38min.

Vierailija
16/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenur maraton oppaista että kehitetään peruskuntoa, vauhtia ja vain muutama pitkä lenkki riittää. Itse treenasin vuoden maratonille ja vain kuukautta ennen sitä juoksin kerran 20 km ,muuten vedin 7 km, 10 km ja 15 km vuoden aikana.

Aikani oli 4.30 ja olin ekakertalaiseks ihan tyytyväinen, siis eli ilman kummempaa treenaamista .

Joten joskus vielä lähden uudestaan niin treenaan kunnolla, mutta kyllä sen läpi pääsee ilman pitkiä lenkkejäkään...

Vierailija
17/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaapas huviksenne "kokomaraton". Jopa löytyy urheilulehdistä liuta linkkejä, joissa puhutaan nimenomaan kokomaratonista, puolimaratonista ja jopa 1/4-maratonista.

Ai niin - vain av-mammoilla on oikea totuus hallussaan...

Vierailija
18/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkka av-mamma 4 Juuri noin! Ei ole mitään kokopitkiä maratoneja. Ihana, kun noin näppärästi näpäytit moista kerskujaa.

näin se palstan yhteishenki paranee!

Samat sanat! Kiitokset hyvän yhteishengen säilyttämisestä!

Vierailija
19/36 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useitakin, oma mieskin juossut sen muutamaan kertaan. Itse en ole juossut koska inhoan juoksemista. Olen kyllä ollut useammassa zumba-marathonissa, käykä ne? =)

Vierailija
20/36 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas tykkään liikunnasta monipuolisesti enkä pidä maratonia itseisarvoisena tavoitteena. Mutta tietysti ymmärrän, miten hieno juttu se on niille, joiden tavoite se on. Ehkä vaan itseä mietityttää, että mitä enemmän ja intensiivisemmin treenaa, rasitusvammariski kasvaa eikä halua lähteä sellaisiin liikunta-annoksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän