Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: kamalinta lapsen kohtelua mitä olet nähnyt?

Vierailija
21.05.2012 |

Itse olen nähnyt kaupassa, miten isä nakkasi pienen lapsen kovakouraisesti ostoskärryihin istumaan ja kiroili päälle, kun lapsi vähän itki. Noloa vanhemmiltakin tuolla tavalla huutaa lapselle julkisella paikalla. :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiaalle: "mikä sua nyt saatana vituttaa"

Vierailija
2/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni laittoi yksivuotiastaan nukkumaan ollessaan meillä yökylässä. Lapsi oli kaikesta niin innoissaan, ettei malttanut pysyä äidin vieressä, vaan hyöri ympäriinsä. Äiti sitten nipisti lasta niin kovaa, että lapsi alkoi lohduttomasti itkeä ja pyrki äidin syliin hakemaan lohtua. Sillä tämä nuori äiti sitten lapsensa nukutti.

Työkaverini poltti tupakkaa koko raskausaikansa, kun se oli kuulemma ainoa keino hillitä hänen stressiään. Samaa stressiä piti sitten hallita synnytyksen jälkeen lähtemällä vähintään kerran viikossa baariin ja laittamalla lapsi yökylään ihan kenelle tahansa, kuka suostui ottamaan.

Leikkipuistoissa olen nähnyt salaa äitien nipistelevän ja läpsivän lapsiaan, kiroilevan ja puhuvan näille todella rumasti. Silloinkin, kun lapsi on hädintuskin vuoden ikäinen.

Joo, ikää mulla on jo 40+ ja työskentelen sosiaalialalla. Kaikenlaista kamaluutta tulee nähtyä, mutta useimmiten se onkin juuri äiti, joka kohtelee lasta kovakouraisimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekin lapsena kokenut...

Tämä ehkä ei ole pahimmasta päästä mutta on jäänyt lähtemättömästi mieleen:

Erään rautatieaseman tunnelia nousi pieni seurue, elämää nähneen näköinen mies, 7-8-vuotias tyttö ja joku kolmas henkilö.

Tyttö koetti raahata polkupyöräänsä rappusia ylös ja jäi koko ajan jälkeen.

Mies ärähti tytölle:"Saatanan huora, koita nyt saada se pyöräs liikkumaan!"

Ei voi ymmärtää...

Vierailija
4/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- prismassa isä tukisti lasta

- citymarketissa 100 kg äiti lyttäsi 50 kg murkkupojan juustolasikaapin seinään, niin että tömähti

- naapurin rouva löi 6 vuotiasta kotonaan-näin ikkunasta, kun ohi kävelin ja lapsi kirkui

- naapurin lapsi pakkasessa märissä vaatteissa eikä isä avannut ovea tunteihin -ls-ilmoituksen teki toinen naapuri

- tuntematon rouva uhkasi jättää 2 vuotiaan 30 asteen pakkaseenbussipysäkillä, jos ei ole itkemättä---

jne

t. lastentarhanopettaja hoitovapaalla nähnyt

Vierailija
5/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun 6vko vanhalle vauvalle annettiin kiinteitä.

Minulle on annettu kiinteitä kun oli 6 viikkoa, itseasiassa kaikille annettiin silloin. Myös jotkut keskoset saavat kiinteämpää ruokaa jo tuon ikäisinä. Että ihan normaalia.

Vierailija
6/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään hirveyksiä olen nähnyt, en nyt muista yhtäkään. Mut pääsiäisenä olin huoltsikalla vanhempieni kanssa, jossa näin että äiti nostaa itkevää lasta syliinsä ja sanoo, että lopeta se itku. Sitten yhtäkkiä lapsi oli siinä kivilattialla polvillaan ja itkee tosi kovasti. Äiti huutaa siinä vieressä, että joojoo, oothan sä väsynyt, mutta tosi epäkohteliasta (ja käytti just tätä sanaa) kiukutella äidille tuolla lailla!

Isäni meni puhumaan naisen kanssa jotain ja äiti ja lapsi lähtivät huoltoasemalta. Isäni kertoi, että kun lapsi ei ollut totellut äitiään ja pystynyt lopettamaan sitä itkuaan, niin äiti oli tiputtanut tuon lapsen sylistään siihen laattakivilattialle, ihan tarkoituksella siis satuttanut. Isäni oli käynyt sanomassa hänelle, ettei kolemvuotias, väsynyt lapsi voi hillitä itkuaan ja että on liikaa vaadittu tuollainen "reippaus". Oli sanonut muutakin, ihan asiallisesti lapsen tahallisesta satuttamisesta, ja siitä toi nainen veti herneet ja lähti sieltä.

Vierailija
7/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraa ulkoiluttaessani kun 3-4-vuotias lapsi seisoi noin 100 metrin päässä äidistään (tai oletin että oli äiti, en tunne joten en tiedä varmasti). Lapsi kieltäytyi kävelemästä, ja äidillä alkoi yhä pahemmin mennä hermo. Ensin hän huusi kiroillen ja todella tylysti ja uhkaili tytärtä selkäsaunalla. Tyttö alkoi itkeä eikä vieläkään tullut. Äiti tuli todella kiukkuisesti hakemaan tyttöä ja löi tätä useaan kertaan. Huusin tässä vaiheessa että minä muuten soitan poliisit jos tuo lapsen pahoinpitely jatkuu. Se huusi minulla että saatanan ämmä älä puutu toisten asioihin mutta lopetti onneksi lapsen lyömisen ja lähti jatkamaan matkaa, itkevä tyttö mukanaan.

Tuli vaan niin surullinen olo, että saakohan lapsiparka useinkin tuollaista kohtelua kotonaan :( Että entä jos se sen takia vältteli alunperinkin äidin mukana kotiin menoa kun huomasi että äiti on vihainen ja voi tulla taas selkään? Sekä äiti ja lapsi olivat erittäin siististi pukeutuneita ja asuvat ns. hyvällä alueella Helsingissä, mutta näköjään kaikenlaista sattuu muissakin kuin jossain narkki/alkoholiperheissä.

Vierailija
8/11 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin: pieni lapsi huterin askelin juoksee syntymäpäivillä hoitajansa syliin, ohi oman äitinsä, kaaduttuaan ja loukattuaan polvensa.

Hädän koittaessa äiti oli kuin yksi vieraista tälle pienokaiselle. Se on jäänyt mieleen. Omat lapset eivät koskaan menisi hoitajan luoi jos oma äiti on paikalla, vaikka meillä on ollut aivan ihania lämpimiä hoitajia.

Vierailija
9/11 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istanbulin lentokentällä kun jonotettiin check inniin, oli toiselle tiskille jonottamssa about 30-vuotias nainen alle vuoden ikäisen vauvan kanssa. Vauva itki ja nainen hakkasi ja raivosi jotain (en edes tiedä mitä kieltä). Jonotettiin monta tuntia, ja koko sen ajan nainen hakkasi vauvaa ja vauva huusi, mies oli vieressä, ja välillä hieroi naisen kättä kun se ilmeisesti kipeytyi lyömisestä. Lentokentällä tuhansia ihmisia, kukaan ei näytt'nyt kiinnittävän mitään huomioo. Mä en päässyt tunkemaan omasta jonosta naisen luokse, ja jäi tosi paha mieli.

Etelä-Afrikassa pienet, reilusti alle kouluikäiset lapset yöllä kaduilla myymässä huumeita ja karkkia. Naiset, joilla selässä vauva umpikännissä kaduilla kaatuilemassa. Autoilijat, jotka ajavat lasten(KIN) päälle täysin surutta jos eivät ehdi pois alta, lapsi jää kadulle kitumaan ja kukaan ei kiinnitä huomiota, joskus äitinsä sitten löytää elävänä tai kuolleena, jos elävänä, ei ole rahaa lääkäriin, ja näitä rampoja on sitten kadut täynnä. Busseissa strippaavat ja asiakkaita houkuttelevat 5-vuotiaat tytöt, jotka yrittävät saada miehiä ostamaan seksiä, jotta isä ei hakkaa kotona kun tyttö tulee takaisin ilman rahaa... Onhan näitä

Suomessa pahin tapaus, jonka tiedän, on kun vastaanotolleni tuli 5kk vauva pää halki. Isän selitys oli, että vauva oli noussut sitteristä itse seisomaan ja hypännyt siitä pää edellä seinään (kaikki jotka tietävät millainen 5kk vauva on, osaa kuvitella kuinka uskottavaa tämä on lääkärille), jälki oli todella paha, ja myöhemmin kuulin hoitoa jatkaneelta taholta, että vauva oli vammautunut pysyvästi.

Vierailija
10/11 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla kulki äiti tyttärensä ja koiran kanssa ja tytär pyysi jotain äidiltään ja äiti vastasi että sitten ei saa unilelua sitten tyttö itki ja äiti huusi "pidä se pääs kiinni!" se oli enemmän muutenkin kiinnostunut koirasta kuin tytöstä ja mä aattelin että jos ei nykyinen perheväkivaltakoti niin todennäköisesti tuleva ja jos perheessä jossa on koira puhutaan lapsille aina huonosti ja kohdellaan lapsia huonosti niin koira saattaa ottaa siitä mallia ja purra lasta

Vierailija
11/11 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala mitä juttuja. Ihan sairasta,oksennan.

Itse en ole kohdannut mitään pahoja, mutta isäni oli kerran kaupassa nähnyt n.3 v tyttö oli kiukutellut äidilleen kaupan ovella. Äiti oli lopuksi tiuskaissut tytölle, että:"Ala tulla tai tapan sut huora!" Isäni oli seurannut heitä parkkipaikalle, katsonut rekkarin ja teki lastensuojeluilmoituksen. Ihan oikein.