Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko koulun ilmoittaa lapsen poissaoloista vanhemmalle?

Vierailija
21.05.2012 |

Lapseni on alakoulussa erityisluokalla. Nyt on muutaman kerran käynyt niin, että olen saanut jälkikäteen lapselta tietää ettei olekaan ollut koulussa tai on ns. lintsannut joltain tunnilta kesken päivän! Ja minulle ei ole koululta ilmoitettu sanallakaan!

Miten tää asia oikeasti pitäis mennä? Mitäs jos lapselle vaikka koulumatkalla (kotoa kouluun) tapahtuu jotain, eikä koulu ilmoita tai kysele perään poissaolosta? Lapsi sitten lojuu jossain ojanpohjalla niin kauan, että mä alan iltapäivällä ihmettelemään missä on? Muutenkaan koululta ei tule minkäänlaista infoa siitä, miten lapsen koulunkäynti sujuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavallsielta ekaluokan opelta kysyin kerran asiaa (ja hän kysyi rehtorilta) ja niin se menee, että opettaja laittaa poissaolot wilmaan sitten kun kerkiää. Mutta kyllä varmaan fiksu opettaja huolehti asian vanhemman tietoon aika pian, jos lapsi lintsaa.

Meillä opettaja kyllä sanoi, että voi olla, että jos sellaisen perheen lapsi, josta aina ilmoitetaan sairaspoissaolot ajoissa eikä lapsi myöhästele, puuttuisi aamulla koulusta, niin ehkä hän käytännössä soittaisi vanhemmille ekalla välkällä, jos ehtisi. Mutta siihen ei ole velvoitetta eikä aina mahdollisuutta.

Vierailija
2/2 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kokemusta erityisluokista, mutta ihan näin maalaisjärjellä ajatellen sanoisin, että kyllä koulun pitäisi ilmoittaa poissaolosta vanhemmalle. Jos alakoululainen on sairaana niin eikös silloin huoltaja ilmoita poissaolosta, joten nämä ovat ihan selkeästi luvattomia poissaoloja. Ottaisin yhteyttä kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla