Äitiyslomasta ja kesälomasta
Tuli vaan tällanen mieleen jo näinkin aikasessa vaiheessa, kun pomo otti asian puheeksi... Siis noita ensikesän kesälomia käski alkaa miettimään, missä järjestyksessä kukin pitää. En ole kuitenkaan vielä pomolle kertonut raskaudesta, koska se on vasta niin alussa...
Jos kaikki menee niin kuin pitääkin, olisin jäämässä toukokuun lopulla äippälomalle. Tuli tässä kuitenkin mieleen, että mitäs olette mieltä, kannattasko tuo kesäloma pitää ennen äippälomaa vai säästää äippäloloman loppuun? Tosin mä olen vähän aatellu, etten enää menis vahaan työhöni takaisin ja toiseksi tuo kesäloma tuossa ennen äippäloman alkua olis varmaan paikallaan, sillä olen sellaisessa työssä, missä en pysty edes äippälomaan asti kuitenkaan olemaan ison vatsani kanssa. Entäs, miten tuo kesäloma vaikuttaa sitten äippärahaan, jos sen pitää ennen?
Kommentit (2)
Mikäli et pysty olemaan töissä äitiyslomaan saakka, niin saat varmasti sairauslomaa... mitä siihen lomiansa tuhlaamaan =)
Mikäli et palaa samaan töihin äitiyslomaltasi, niin saat lomakorvauksen pitämättömästä lomasta. Mikäli palaatkin samaan firmaan, niin voit pitää kesälomasi äitiyslomasi jatkoksi.
loma meneen " hukkaan" jos et kuitenkaan pysty olemaan töissä äloman alkuun, ainahan voi jäädä saikulle, mieluummin kuin kuluttaa kesälomia.