G: Osallistuuko lapsesi tänä vuonna koulun kevätretkelle/leirikouluun? Paljonko olet maksanut
retkestä ihan rahana? Entä osallitunut muuhun rahankeräykseen?
Kommentit (13)
Maksettiin 25 euroa.
Mä en asu Suomessa. Täällä taidetaan yleensä vaan maksaa. Ei siis ole mitään rahankeräysprojekteja, vaan vanhemmat maksaa.
Tänä keväänä luokkaretki Särkänniemeen 31 euroa ja ensi keväänä leirikoulu 120-130 euroa.Ei mitään pakkomyymistä, vain selvää rahaa.
Maksoimme vain viisi euroa, jolla rahoitettiin yhdessä opas luokkaretkelle.
kevätretken Koivuniemen Herraan (ei asuta ko paikkakunnalla), kaksi kakkua leivoin vanhempainyhdistyksen myyjäisiin. Tosin myyjäistuloilla käytiin myös laskettelemassa talvella. Muita maksuja ei kerätty.
retkestä ihan rahana? Entä osallitunut muuhun rahankeräykseen?
Emme ole maksaneet mitään eikä taatusti osallistuta rahankeruuseen millään muotoa.
Suoraan en rahaa antanut, mutta osallistuin aktiivisesti rahan hankintaan ja olin luokan yhteysvanhempi.
Ovat käyneet parikin kertaa retkillä. Emme ole maksaneet mitään eikä taatusti osallistuta rahankeruuseen millään muotoa.
Ymmärtänet hyvin ettei tässä maailmassa ole ilmaisia retkiä!
aika minulle myös rahaa.
Jos lapsi itse haluaa myydä jotain niin ok, mutta ei ole vanhempien vastuulla alkaa kaupittelemaan jotain sukkia ja karkkeja.
retket ovat aina ilmaisia, jos jotain retkiä on, toki ne maksamme, mutta vain oman lapsemme kohdalta tietenkin.
Jos joku vanhempi halua leipoa ja myydä niin siitä vaan, mulla ei ole aikaa siihen.
Opettakaa lapsillenne että he keräävät sitä rahaa, oppivat samalla että raha ei kasva puussa.
Myyjäistuotoilla rahoitetaan luokkaretket. Joskus voi joutua maksamaan vähän ylimääräistäkin. En sitten tiedä kuinka paljon kuudennen luokan leirikoulu tulee maksamaan, mutta olen valmis maksamaan ihan niin paljon kuin tarvii, koska leirikoulut ovat mielestäni niin kivoja juttuja.
veivät meidän kukkarosta tänä vuonna 90€+47€. Tämän lisäksi olemme osallistuneet kahden discon järjestämiseen ja siellä valvontaan ja hommasimme toiseen discoon popcorn koneen ja myimme siis poppareita.
Jotain pientä leipomista olen tehnyt kerran ja kerran vienyt luokan kirpputorille myytävää.