Apuja, pliis! Voiko mies laittaa tällaisen paidan
mustien puvunhousujen/suorien housujen kanssa juhliin?? Kyseessä sukulaisen 50-v juhlat pienessä piirissä.
http://www.ellos.fi/d/Ylaosat-Paitapuserot/Somewhere/_/N-1z141pnZ1z13yl…
Pitääkö puvunhousujen kanssa olla aina pitkähihainen paita? Ja solmio?
Kommentit (20)
farkkujen tai suorien puuvillahousujen tms. kanssa.
Puvunhousujen kanssa aina se pitkähihainen kauluspaita ja kraka (vaikka sitten jättäisi sen takin pois).
Joo, oma suku on täysiä juntteja jotka pamauttivat omiin häihini farkuissa mutta suurin piirteinen käry vaate-etiketistä kuitenkin on =)
on todellinen Junttien Juntti, eli siinä mielessä olen ilmeisesti oikeilla jäljillä..
Ja meidän perheessä/suvussa ei ole niin nuukaa tuon pukeutumisen suhteen, rennot kesäjuhlat siis tiedossa.
Lähinnä mietinkin, olisiko ihan kamalaa ja jopa loukkaavaa päivänsankaria kohtaan pukeutua tuollaiseen lyhythihaiseen paitaan ilman solmiota..
Mieheltä löytyy ennestään mustat housut, pitkähihaisia yksivärisiä paitoja (valkoisia ja vaaleansininen) ja aika hillittyjä solmioita, mutta ei puvuntakkia.
Olisiko sittenkin fiksumpaa laittaa pitkähih. kauluspaita ja solmio..?
Minkähän väriset puuvillahousut tuohon paitaan sitten kävisi..?
edelleen ap
voisi laittaa niiden mustien housujen kanssa..?
http://www.ellos.fi/d/Ylaosat-Paitapuserot/Daxon/_/N-1z141pnZ1z13ylsZ1z…
ap
suorien puvunhousujen kanssa sopii vain pitkähihainen kauluspaita, solmio ja puvuntakki, jonka voi toki jossain vaiheessa riisua pois.
Lyhythihaisen ja rennon kauluspaidan kanssa laittaisin farkut, siistit puuvillahousut tms.
Se että sekoittaa puvunhousut ja rennon yläosan, on musta hassun näköistä. Tosin sit niinpäin saa rennon kokonaisuuden, että laittaa esim. farlut ja kauluspaidan ja pikkutakin, tai farkut, pitkähihaisen kauluspaidan ja solmion.
mutta tärkeintä tietysti että itse viihtyy vaatteissaan!
suorien puvunhousujen kanssa sopii vain pitkähihainen kauluspaita, solmio ja puvuntakki, jonka voi toki jossain vaiheessa riisua pois.
Lyhythihaisen ja rennon kauluspaidan kanssa laittaisin farkut, siistit puuvillahousut tms.
Se että sekoittaa puvunhousut ja rennon yläosan, on musta hassun näköistä. Tosin sit niinpäin saa rennon kokonaisuuden, että laittaa esim. farlut ja kauluspaidan ja pikkutakin, tai farkut, pitkähihaisen kauluspaidan ja solmion.
mutta tärkeintä tietysti että itse viihtyy vaatteissaan!
Meillä mies ei ole koskaan käyttänyt lyhyt hihaista kauluspaitaa, yhdessä ollaan oltu 20 vuotta. Jotenkin se vaan ei näytä hyvältä....mieluummin siistejä t-paitoja, ja juhliin AINA pitkähihainen kauluspaita.
miehet jotka käyttää pukua paljon ja usein.
Kesäkuumalla kun juhlat on alussa hienot ja lopussa voi relata käyttää useat tuntemani miehet lyhythihaista paitaa. Alussa kraka kaulassa ja puvuntakki päällä. Loppuillasta lähtee takki ja kraka.
Mutta ap:n paitaan ja juhliin sopii paremmin puuvillahousut
miehet jotka käyttää pukua paljon ja usein.
Kesäkuumalla kun juhlat on alussa hienot ja lopussa voi relata käyttää useat tuntemani miehet lyhythihaista paitaa. Alussa kraka kaulassa ja puvuntakki päällä. Loppuillasta lähtee takki ja kraka.
Mutta ap:n paitaan ja juhliin sopii paremmin puuvillahousut
käyttää aina juhlissa pitkähihaista kauluspaitaa. Juuri asiasta juteltiin, ja hänen kantansa on ettei sitä vaan näytä "juhlavalta", jos on lyhyet hihat. Oma mielipiteeni on, että ne pitkät hihat voi aina kääriä, kun tulee kuuma. Ja se ainakin minusta on extremely sexy ; o)
Silläkin on merkitystä, että mitä kutsussa lukee, mutta jos täällä kyselet, että käykö tällainen tai tollainen, niin ilmeisesti ei ole mitään rajoituksia.
Jos juhlat on kotona, niin tuo eka käy oikein mainiosti. Jälkimmäistä en valitsisi pyöreitä täyttävän juhliin. Koska kyse ei ole mitkään häät, niin ei ole mielestäni edes mikään etikettivirhe mennä ilman pitkähihaista kauluspaitaa.
Tietty kokonaisuuteen vaikuttaa myös miehen muu habitus ja se, että missä nuo juhlat ovat. Jos ovat jossain vuokratussa kartanossa tai hienossa ravintolassa, niin minä laittaisin pitkähihaisen, jos taas kotona järjestetyt, niin ihan hyvin tuo pellaivainen lyhythihainen menee.
Mies on ilmeisesti ihan aikuinen ja oikeustoimikelpoinen, joten anna hänen päättää itse, että mitä pukee.
ne pitkät hihat voi aina kääriä, kun tulee kuuma. Ja se ainakin minusta on extremely sexy ; o)
Mies on kyllä olevinaan "aikuinen ja oikeustoimikelpoinen", mutta niin paljoa en häneen luota, että antaisin itse valita vaatteensa juhliin, valitettavasti ;) Tällöin päällä olisivat varmaankin ne "farkut ja koliiizipaita", kuten hän juuri itse ehdotti :(
Tilasin nyt tuon pellavapaidan kuitenkin. Ostan siihen vielä puuvillahousut. Mutta harmaan vai beigen sävyiset (harmaan paidan kanssa)..?
Tai sitten se perinteinen mustat housut, vaaleansininen pitkähihainen ja kraka.. Ajattelin vaan, että näin keskellä kesää vois pukeutua jotenkin rennomminkin.
Ja paikka on sellainen vuokrattu tila, tarkemmin en vielä tiedä, muttei mikään kartano kuitenkaan.
Oikeastaan en niinkään kysele sen rentouden kannalta, vaan sen, että mitkä ylä-ja alaosa sopivat keskenään, eivätkä ole ihan outo tai peräti etiketinvastainen yhdistelmä..
miehellä tulee olla pitkähihainen kauluspaita ja kraka. Paidan hihat sitten kääritään. Etiketin mukaan siis näin. Ei lyhythihaista.
ja vielä ohiksena että häissä miesväki saa ottaa puvuntakin ja krakan pois sitten kun sulhanenkin on ottanut.
tulee mieleen tämä:
Hyvin näkyy tyyli esim. kohdassa 0.40->
laulua 1.45.
Jos tiedät etukäteen, että suvun juhlissa ei ole muutenkaan tapana pukeutua hirveän muodollisesti.
Ja ei solmiota lyhythihaisen kanssa.
ja mustat suorat housut. Tai sitten jo kaapista löytyvä pitkähihainen kauluspaita ja ne mustat housut. Eikä ole pakko olla karkaa. Te varmaan tunnette juhlien järjestäjän, ja jos kyseessä pienen piirin rennot sukulaisjuhlat, niin ei hän varmaan odota mieheltäni pukua, jos miehesi ei ole sitä tyyppiä.
Itse pidän kauluspaita ja kravatti yhdistelmää ilman takkia (puvuntakki/irtotakki miksi kukin kutsuukaan) jotenkin "junttina" ja esim oma mieheni jättää mielellään krakan pois, jos mahdollista, mutta pukee hyvinkin suorat housut ja pikkutakki yhdistelmän. Töissä hänellä on aina puku tai suorat prässihousut pikkutakin kanssa ja tietenkin yleensä se kraka kaulassa.
Ton harmaan pellavapaidan kanssa voisi sopia tummansiniset puuvillahousut, mutta jos miehelläsi ei niille muuta käyttöä, niin miksi ostaa, jos mustat siistit housut jo on.
Herrasmies ei juhli koskaan paitahihasillaan!
http://pukeudu.fi/pukeutuminen/paidat.html
Rullaa sivua alaspäin ja lue etenkin sitaatti: "Heinäkuinen kesähääsesonki..."
Herrasmies ei juhli koskaan paitahihasillaan! <a href="http://pukeudu.fi/pukeutuminen/paidat.html" alt="http://pukeudu.fi/pukeutuminen/paidat.html">http://pukeudu.fi/pukeutuminen/paidat.html</a> Rullaa sivua alaspäin ja lue etenkin sitaatti: "Heinäkuinen kesähääsesonki..."
Tämän kun luki, niin tulee vaan tunne, josko sittenkin se lyhythihainen paita ja puuvillahousut.. Menee jo liian hienoksi meidän piireihin nuo smokki, kalvosinnappi- jutut.. Ehkä joidenkin puolituttujen häihin, mutta näissä kemuissa nyt on paikalla vaan kaikkein tutuimmat ihmiset.
Jotenkin ei sitä puvuntakkia nyt jaksaisi lähteä ostamaan ja sovittelemaan..
Vai pitäiskö sittenkin.. Jos yrittäisi etsiä noihin entisiin housuihin mätsäävän takin. Vai saako lämpöhalvauksen heinäkuun alun juhlissa, jos on pitkähih. paita ja takki vielä päällä :o
hyvin parempiinkin juhliin ja tässä on vielä paitaan sopiva cappikin.
http://rlv.zcache.com/who_farted_hat-p148694798743197908zvecz_400.jpg
Varsinkin kesäkuumalla voi aivan hyvin laittaa lyhythihaisen paidan puvunhousujen kanssa. Solmiokin on minusta turhaa jäykistelyä tuollaisessa tilanteessa.
Itse en siis tunne etikettiä, muistelen vain miten on toimittu sukujuhlissa joissa itse olen ollut mukana..