Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaisiko sinua jos miehesi olisi viikonlopun poissa loppuraskaudesta?

Vierailija
19.05.2012 |

Miehelläni olisi työmatka 38/39 raskausviikon taitteessa. Reissu kestäisi pe-su.

En oikein tiedä miten suhtautua. Periaatteessa mulle ihan ok, huolettaa kuitenkin oma jaksaminen lasten kanssa kun tämän raskauden kanssa on aika paljon ollut kaikenlaista vaivaa. Sekä mitäs jos vauva sittenkin syntyisi jo, vaikka vanhemmat lapset ovatkin syntyneet vasta lasketun ajan jälkeen...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se pitää päättää? Onko asia edes miehesi päätäntävallassa? Onko ymmärtäväinen pomo? Saisitko sä apua mistään siksi ajaksi?

Mun miehen työ on päivystysluonteista, ei tosin tarvi olla pois päiviä mutta useita tunteja saattaa mennä ja voi joutua kauaksikin. Mun oli pakko hyväksyä se että se työkeikka saattaa tulla vaikka laskettuna päivänä, sitten piti vaan toivoa että ehtii paikalle. Sen verran on miehen kanssa molempien odotusten aikana sovittu että n. rv 36 eteenpäin pysyttelee ajokunnossa.

Vierailija
2/10 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin juuri samoilla viikoilla. Matka kesti 4 päivää.

Vähänhän se jännitti, mutta pakko miehen oli matkalle lähteä (oli iso kansainvälinen juttu, johon piti osallistua). Odotin silloin toista lastamme. Ensimmäinen oli mennyt yliaikaiseksi.

Meillä oli sitten sellainen järjestely, että olimme sopineet, että anoppi tulee meille, jos tulee hätä. Anoppi asui 1,5 tunnin matkan päässä. Lisäksi oli sovittu, että voin jättää vanhemman lapsen hetkeksi naapureille hoitoon (odottamaan anoppia), jos oikein kiire tulisi.

No, kaikki meni hienosti. Olo oli kyllä raskas, mutta en tehnyt mitään muuta kuin pakolliset jutut. Pötköteltiin esikoisen kanssa sohvalla, otettiin rennosti. Anoppia ei tarvittu - kuopus syntyi viikoilla 41+6...

Minua rauhoitti kummasti se, että oli olemassa se suunnitelma B (eli anoppi), jos jotain tulisi. Toki mietitytti se, että mitäs jos mies ei ehdikään synnytykseen. Siihenkin olin vielä miettinyt ratkaisua eli olin katsonut, milloin miehen matkakohteesta tulee lentokoneita minäkin päivänä - olisi ehtinyt sitten edes johonkin vaiheeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy varmaan tehdä varasuunnitelmat, jos käy liian raskaaksi tai synnytys alkaa. ap

Vierailija
4/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite odotin neljättä noilla vkoilla, ku mies oli kavereiden kanssa huvitteluvkonlopun pois kotoa, yli 300km päässä.. Ei mulla ollu mitää ongelmaa asian suhteen, oma asennekin vaikuttaa paljon.. ei miehen kaveritkaan meinanneet tajuta, että oon noilla vkolla päästäny miehen reissuun.. tyttö synty käynnistettyna rv42

Vierailija
5/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tuossa vaiheessa viikon työreissussa. Oltiin ystäväperheen kanssa sovittu varalle hätäjärjestely.

Olisi ollut hassua miehen olla pois tärkeältä työmatkalta kun kolmas vaavi sitten syntyi tasan viikoilla 42.

Vierailija
6/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aivan hyvin syntyä jo tuolloin. Esim minulla eka lapsi syntyi rv 39+6 ja toinen rv 39+2. Toki lapsi voi syntyä vaikka jo ennen miehesi matkaa.

Tee järjestelyjä, minne voit jättää esikoisen (vai oliko lapsia useampia) hoitoon, jos synnytys käynnistyy. Voisiko joku tulla auttamaan sinua lasten kanssa miehesi matkan aikana?

Toki parempi olisi, että jos ei ole ihan välttämätöntä lähteä, niin mies jäisi kotiin.

Vierailija
7/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini oli rv35. Tietenkin synnyin sillä aikaa. silloin ei ollut edes kännyköitä tai skypejä, ulkomaanpuhelutkin oli vähän niin ja näin.

Vierailija
8/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vaikka viikolla 30, pitää vaan varautua.

Kun äitini oli rv35. Tietenkin synnyin sillä aikaa. silloin ei ollut edes kännyköitä tai skypejä, ulkomaanpuhelutkin oli vähän niin ja näin.

Vierailija
9/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ukko on ollut koko raskauden ajan armeijassa ja pääsee sieltä pois 20 päivää ennen la ja sen jälkeen alkaa heti työt. En oikein ole ymmärtänyt mitä minun olisi pitänyt miehessäni erikseen kaivata raskauden suhteen, muuta kuin että yksin on tylsä olla ja ikävä iskee. Jos tässä jotain pahaa iskisi, niin soittaisin ambulanssin jos itse en olisi ajokunnossa. Synnyttämäänkin olen ajatellut yksin mennä, kyllä sitä nainen pärjää oikeasti ilman miestä hetken jos toisenkin. Ymmärrän kuinka ihanaa se tuki ja turva olisi, mutta enemmän turvaa koen saavani esim. Sairaanhoitoalan ammattilaisista. Oma äitini on ilmoittanut käytöstään loppuraskauden aikana, anoppi ja omat isovanhemmat asuvat viiden minuutin päässä ja miehen paras kaveri luvannut lähteä avuksi kaikkeen mitä tarvii, myös mieskin siis, joten tukiverkko kuitenkin kunnossa jos joku sitä miettii :) mutta jos ukko ei nyt heti ensimmäisenä päivänä pääsisi lastaan katsomaan töiden vuoksi niin enemmän se sitä miestä harmittaisi, kun minua, töille vaan ei voi mitään jos haluaa perheensä elättää ja edetä urallaan.

Vierailija
10/10 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ollut loppuraskaudet vaikeita selkäkipujen ja alhaisen verenpaineen aiheuttamien huimauskohtausten takia.

Ensimmäiseltä oli työmatkalla ja siellähän se sitten syntyi, kolmea viikkoa etuajassa.

Toisen lapsemme osalta mies tajusi pysyä kotona synnytykseen asti!