Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana vko:lla 7+6. Miten voi olla vatsa jo pömpöllään?

Vierailija
19.05.2012 |

Siis oikeesti vatsa on pömppö ja housut kiristää. Ennestään mulla on kaksi lasta, mutta raskauksista on aikaa kymmenen vuotta.

Ikää mulla on 35 ja olen normaalivartaloinen. Vatsan pömpötyksen siis huomaa jo helposti. Ja en ole kyllä ruoalla voinut tällaista palloa saada näin nopeasti aikaiseksi.

Pelottaa, että kaikki ei ole ok.

Kyykistyminen ja kumartelu aiheuttavat voimakasta paineen tunnetta alavatsaan.

Muuten voin ihan hyvin, mutta pelottaa vaan, kun on yksi keskenmeno ollut viime syksynä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan "raskaus" edennyt vuodelle noin 10+😉

Vierailija
22/23 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus mutta sanottakoon nyt etää alkion koko noilla viikoilla on 4-8 millimetriin, joten mitään "pömpötystä" ei mitenkään voi aiheuttaa.

Vatsan turpoamisen syy voi olla  suolistokaasu joka selittäisi paineen tunteen kyykistyessä. Kaasun kertymiseen voi sitten olla montakin syytä joten aiheellista tarkistaa ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha aloitus mutta sanottakoon nyt etää alkion koko noilla viikoilla on 4-8 millimetriin, joten mitään "pömpötystä" ei mitenkään voi aiheuttaa.

Vatsan turpoamisen syy voi olla  suolistokaasu joka selittäisi paineen tunteen kyykistyessä. Kaasun kertymiseen voi sitten olla montakin syytä joten aiheellista tarkistaa ruokavalio.

Jostain syystä se suolistokaasu kertyy just silloin alkuraskaudesta vaikka ennen sitä ei mitään vastaavaa olisi ollut? Minulla oli kans vatsa tosi turvoksissa alkuraskaudessa, varsinkin toisen lapsen kohdalla, ja tavalliset housut alkoi ahdistaa nopeasti. Jotain nestettä kai vaan keräytyi sinne vatsaan tai sit vaan ilmaa, en tiedä, mutta oli se aika epämukavan pinkeän tuntuinenkin, pienikin puristus koski. Se turvotus helpotti sitten raskauden edetessä ja kun se vauva alkoi oikeasti kasvattaa mahaa niin tunne oli ihan erilainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi