Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten osaatte olla juhlissa ahmimatta herkkuja?

Vierailija
19.05.2012 |

Miten osaatte syödä ja juoda "muiden tahtiin"?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa syödä, tietenkin toiset huomioiden, niin paljon kuin hyvältä tuntuu ja sitä, mitä huvittaa.

Voileipä kakku on sellainen herkku, että kun sitä harvoin saa, sitä tulee syödyksi muutamia lautasellisia juhlasessioiden aikana. En niistä täytekakuista niin välitä, vaikka hyviä nekin ovat, koska niitä saa muutenkin kotona ja muualla; ne ovat ikään kuin hieman arkisempia.

Mutta koska ainoat juhlat, joissa koskaan käyn, ovat sukulaisten, sisarusten, järkkäämiä, ei ole mitään tarvetta ylimääräiseen stressaamiseen ja paskantärkeään hienosteluun.

Vierailija
2/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä varsinkin vähän vieraammassa porukassa ajattelen vain itseäni, saatan syödä jonkun lajin loppuun enkä jätä muille! On kokemuksia köyhyydestä läpi elämän, joten syön kun saan.

t. akateeminen köyhä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Olen lihonut sairaalloisen lihavaksi nimenomaan herkuilla, vaan juhlissa näykin yhtä sun toista enkä ota kuin kerran kutakin tarjottua lajia.

Vierailija
4/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat.

Vierailija
5/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa, on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa, on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa...

Otan lautaselle samaan tahtiin kuin muutkin, mutta pienempiä annoksia ja sitten pyörittelen niitä lautasella ikuisuuden.

Vierailija
6/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perso makealle ja ahmin herkkuja kotona, mutta juhlissa vain maistan.

Mutta syytä en osaa kertoa, mulla ei vaan tee koskaan mieli herkkuja juhlissa.

Ne ei vaan maistu herkuilta siellä.

Vierailija
7/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa, on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa, on opeteltava rakastamaan muita asioita kuin ruokaa...

siitä boolistakin hakemassa koko ajan?

ap

Vierailija
8/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömättä likaa.

Joten haen hillitysti mutta monta krt

Vierailija
9/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimeltään käytöstavat.

Nimenomaan. Minusta olisi helvetin noloa jossain kyläpaikassa vetää hallitsemattomasti kaksin käsin kaikkia herkkuja.

Vierailija
10/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perso makealle ja ahmin herkkuja kotona, mutta juhlissa vain maistan.

Mutta syytä en osaa kertoa, mulla ei vaan tee koskaan mieli herkkuja juhlissa.

Ne ei vaan maistu herkuilta siellä.

Vierailija
11/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä boolistakin hakemassa koko ajan?

ap

Vierailija
12/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin syödä tukevan annoksen jotakin terveellistä ja täyttävää kuten kanasalaattia ennen kuin lähden. Kun olen kylläinen on helpompi olla ottamatta paljon mitään. Booliin en koske, koska olen luvannut itselleni että otan alkoholia seuraavan kerran juhannuksena. Mutta ei ei se helppoo ole kun on sellanen herkkuperse ja alkokin maistuu. Huoh.

Vierailija
13/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan muita, eli syön samaan tahtiin kuin muut. Jos syö nopeammin, niin sitten odottaa tyhjän lautasen kanssa sitä, että muutkin ovat syöneet.

Vierailija
14/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niitä saa syödä?

ulkomaalainen tuttuni ihmettelee suomalaista tapaa syödä kotona ennen juhlia, heillä taas ei syödä tarkoituksella mitään ennen...

Vierailija
15/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä juhlissa. Siksi en siis syö kotona. Sitä paitsi jos vielä vienkin jotain miksi en söisi ja joisi rahan edestä ja enemmänkin. Kun on kerran kutsuttukin.

ap

Vierailija
16/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo kotoa opittu tapa sekä itsekuri. Ja varmasti häpeäkin osaltaan. En kehtaisi mättää lautasta kukkuroilleen vaikka kuinka olisi hyvää ruokaa. Enkä edes sitä paitsi jaksaisi syödä niin paljoa.

Jos on paljon tarjottavaa niin joko jättää osan ottamatta tai sitten otta kaikkea vain pikkuriikkisen, siitäkin silti usein tulee lautanen ihan täyteen.

Ap:lla on ihan selkeästi alkoholi- ja syömisongelma ellei kertakaikkiaan pysty hillitsemään itseään. Hae apua! Kyllä aika moni meistä tykkää hyvästä ruuasta ja herkuista, mutta en tunne yhtään ihmistä joka ei pystyisi olemaan syömättä sitä ämpärikaupalla vaikka tarjolla olisi.

Vierailija
17/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ota viittä annosta enempää mitään alkoholipitoista, se on max. Itsehillintä, itsekuri, omien tuntemusten seuranta?

Vierailija
18/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin juhlissa syön. Emäntänä se on loukkaavaa, jos tarjottavat eivät maistu. Mutta tässä ketjussa puhuttiin ahmimisesta. Minusta ahmiminen ja santsaaminen ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
19/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaakaan!

Vierailija
20/28 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et hävettiäs ihan hulluna alkaa ahtaa kauheita määriä sitä evästä kitusiin siellä! Enkä kyllä muutenkaan harrasta mitään herkkujen ahmimista.