Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko pyytää että juhlissa saisi katsoa tänään jääkiekkoa?

Vierailija
19.05.2012 |

Lähisukulaiseni lapsi täyttää vuoden ja juhlat vietetään tänään pahimmilleen kiekkopelin aikaan.

Samainen perhe piti kyllä hieman pahana kun jätin aikoinani ristiäisetkin väliin kun oli joka vuotset jokkiskisat samana päivänä.

Nyt ajattelin mennä juhliin, mutta voisinkohan katsoa jääkiekkoa siellä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut: juhlat ovat siksi, että ihmiset tapaavat toisiaan ja voivat keskustella keskenään ja vaihtaa kuulumisia. Se ei onnistu jos tv huutaa kaiken päälle ja muutama tyyppi istuu tuijottamassa sitä eikä näe eikä kuule muuta.

Ah, mä niin näen sieluni silmin ne juhlat: Äitimamma hormooneissaan vaatii, että vieraat leikkivät nicopetterin kanssa puuautoilla ja sitten kaikki väkinäisesti hymistellen koko ajan miettivät että miksi tulivat ja mitenkähän peli etenee, niistä juhliinlähtöä edeltävistä perheriidoista puhumattakaan. Kun ainakaan kovin moni mies tuskin vapaaehtoisesti tällaisena päivänä lähtee mihinkään yksivuotissynttäreille.

Erittäin hyvä provo muuten, ap, onnittelut. Vaikka kirjoitustyylistä päätellen taisitkin käydä itse muutaman kerran väittämässä itsellesi vastaan, että ketju ottaisi tuulta alleen.

Vierailija
2/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa nyt kuitenkin.. Juhlissa voi kysyä katsoisiko kukaan muu peliä. On sen verran jännittävästä pelistä kyse, että varmaan joku muukin sen haluaisi nähdä. Tällöin olisi ok, silloin ei jos olisit ainoa joka nököttäisi television ääressä. Olen itse ollut ristiäisissä, joissa katsottiin Suomen peliä, koska pappikin oli kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä ollessa ei katsota televisiota, saati sitten synttäreillä. Mutta on meilläkin appi, joka silti omin lupineen menisi laittamaan television päälle. Niin että jos sinulla on pokkaa, etkä pientä sosiaalista paheksuntaa pelkää, niin onhan se mahdollista.

Vierailija
4/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet ollenkaan, kun ei synttärit kiinnosta? Omaatuntoasiko helpotat, kun olet ns paikalla? Kaikki eivät edes pidä jääkiekosta, miksi kaikkia pitäisi rankaista sillä älämölöllä, kun joku haluaa tv:n auki. Meiltä saisit lähteä, jos kiekko on noin tärkeää. Jos olisimme vieraana jossain ja joku muu vieras haluaisi katsoa kaukalosoopaa, lähtisimme pois.

Vierailija
5/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet ollenkaan, kun ei synttärit kiinnosta? Omaatuntoasiko helpotat, kun olet ns paikalla? Kaikki eivät edes pidä jääkiekosta, miksi kaikkia pitäisi rankaista sillä älämölöllä, kun joku haluaa tv:n auki. Meiltä saisit lähteä, jos kiekko on noin tärkeää. Jos olisimme vieraana jossain ja joku muu vieras haluaisi katsoa kaukalosoopaa, lähtisimme pois.

Hyvä että teistäkin pääsisi eroon!

Vierailija
6/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti isäntäväki ei ole urheiluhulluja.

Missä siellä on telkkari? Eli kuinka keskeisen roolin telkka ja peli saavat juhlissa jos telkka avataa?

Vierailija
7/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka keskeisen roolin telkka ja peli saavat juhlissa jos telkka avataa?

Mutta hei oikeesti, paljonko se 1-vuotias välittää, jos samalla katsotaan matsia!

Vierailija
8/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tällainen kerrasta poikki-peli on sellainen, jota pitäisi antaa katsoa. Vaikka itse en urheilua katsokaan, niin ymmärrän sen tärkeyden.

Mutta sitä en tiedä, voitko pyytää, että saisit katsoa..

Älä mene synttäreille. Tai sano, että tulette tuomaan lahjan nopeasti aikaisemmin, koska haluat katsoa pelin. Siinähän isäntäväki sitten päättää, saako peliä katsoa vai ei.

Vierailija
9/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylään on tulossa pari vanhempien lapsiperhetuttua ja telkkari on keskellä olohuonetta, asunto on kolmio. Eli ei kai sitten ole järkevää huudattaa telkkaria samaan aikaan kuin on lapsiakin talossa. Naapuriin kuulemma voi mennä katsomaan.

Tuskin he ovat tienneet että Suomi pelaa kyseisenä päivänä kun kutsu on tullut kuukausi sitten.

ap

Vierailija
10/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minusta voi ilmoittaa ettei vaikka edes tule sinä päivänä. Jos on jo ristiäset jättänyt väliin niin tuskin ne synttärit enää tuntuu missään.

Eli kuinka keskeisen roolin telkka ja peli saavat juhlissa jos telkka avataa?

Mutta hei oikeesti, paljonko se 1-vuotias välittää, jos samalla katsotaan matsia!

Vierailija
11/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sukulaiset halusivat joskus lapsen synttäreillä katsoa hiihtoa.

EI siellä isäntä ja emäntä kuitenkaan ennätä kaikkien kanssa syvävuodatuksia käymään, joten ihan hyvin voit.

Tuskin sitä aiot niin huudattaa, että ei kukaan kuule mitään muuta puhetta.

Vierailija
12/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallentava systeemi kotona, niin ei tarvitse loukata isäntäväkeä pakkomielteillään. Ei minulle tulisi mieleenkään sanoa isäntäväelle, että en voi tulla kylään tai minun on pakko katsoa telkkaria, kun tulee joku minun mieleiseni ohjelma.

En ymmärrä miksi joku urheilu olisi parempi syy käyttäytyä huonosti.

Vierailija
13/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. kerrostaloissa ei ole epäselvää milloin suomi tekee maalin, vaikkei peliä itse katsoisikaan. Eikä ne selostajatkaan mitään hiljaisia ole. Ainakaan Antsa. Mutta jos naapuriin voi mennä katsomaan niin silloin ei kai ole mitään ongelmaa asiassa.

kun sukulaiset halusivat joskus lapsen synttäreillä katsoa hiihtoa.

EI siellä isäntä ja emäntä kuitenkaan ennätä kaikkien kanssa syvävuodatuksia käymään, joten ihan hyvin voit.

Tuskin sitä aiot niin huudattaa, että ei kukaan kuule mitään muuta puhetta.

Vierailija
14/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotona on kaksi telkkaria, joten yläkerran makkarissakatsottu urheilu ei haitannut mitenkään. En pistänyt pahaksi, vaikken itse urheilua seuraa. Pappikin(nainen) kävi kysymässä välillä pelitilannetta :)

Luonnollisesti kasteen aikana telkkari oli kiinni.

Jos minä järjestäisin tänään lasten synttärit, en pahastuisi, jos vieraat haluais katsoa lätkää. Kyseon tärkeäsä pelistä, vaikkei lätkä nyt niin hiveästi minua kiinnost muuten.

Jos jotakuta haittaa lätkän katsominen, voi mennä vaikka ulos leikkimään.

Vierailija
15/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytön 8v synttärit viimevuonna pelien aikaan ja ei meillä näistä tiedetty kun kukaan ei urheilua seuraa. No, vieraat olivat omatoimisesti avanneet telkkarin ja seurasivat peliä. Minusta se oli tosi noloa ja etenkin kävi tyttöä sääliksi. Olis tahtonut olla omissa juhlissaan se prinsessa vaan jäi kakkoseksi jääkiekolle. :( Tästälähtien pelkät kaverisynttärit. Meillä ei enää pidetä juhlia sukulaisille.

Vierailija
16/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetä lahja sinne ja jää kotiin:=)

Outoa porukkaa sukulaisesi:D

Vierailija
17/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka järjestätte juhlia niin, että peli menee samaan aikaan: Jääkiekon mm-kisat ovat kerran vuodessa, yleensä huhtikuun loppupuolella alkavat ja kestävät kaksi viikkoa (no tänä vuonna alkoivat vasta toukokuun puolella). Otteluohjelma on selvillä jo kuukausitolkulla ennen kisoja, joten jos on ihan pakko järjestää kisojen aikana juhlat, niin katsokaa sieltä ohjelmasta mihin kellonaikaan ei tule pelejä. Vaikka ei ole tiedossa pelaako Suomi viimeisillä päivillä, monet haluaa kyllä katsoa muitakin pelejä. Tänään olisi voinut järjestää juhlat aamupäivällä niin että loppuvat kahteen mennessä, ja samoin huomenna on aamupäivä täysin vapaa.

Vierailija
18/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi KAIKKIEN pitäisi olla kiinnostunut jääkiekosta tai urheilusta ylipäätään.

Jos tahdot katsoa kilpailuja niin katso sitten ja mene juhliin vasta sen jälkeen. Ja kuten tuolla selvisikin, että asunto ei ole iso ja jos siellä on muutama lapsi ja esim. noin 10 aikuista ja keskellä asuntoa pauhaava telkkari...niin no ajatelkaa itse, jos osaatte. Ja mikäs siinä jo naapurit ovat sinunkin tuttuja tai heille on ok että peliä voi siellä käydä seuraamassa niin onhan sinua ja muitakin urheiluhulluja ajteltu.

Vierailija
19/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin järjestän silloin kun minulle sopii. Kolmivuorotyöläisenä olen viikonloput usein töissä. Miksi minun pitäisi alkaa jotain urheiluohjelmaa katsomaan sen vuoksi että sinä pääset juhliin myös. Toisekseen, oletan että 1-vuotias nukkuu päiväunet aamupäivällä.

Teille, jotka järjestätte juhlia niin, että peli menee samaan aikaan: Jääkiekon mm-kisat ovat kerran vuodessa, yleensä huhtikuun loppupuolella alkavat ja kestävät kaksi viikkoa (no tänä vuonna alkoivat vasta toukokuun puolella). Otteluohjelma on selvillä jo kuukausitolkulla ennen kisoja, joten jos on ihan pakko järjestää kisojen aikana juhlat, niin katsokaa sieltä ohjelmasta mihin kellonaikaan ei tule pelejä. Vaikka ei ole tiedossa pelaako Suomi viimeisillä päivillä, monet haluaa kyllä katsoa muitakin pelejä. Tänään olisi voinut järjestää juhlat aamupäivällä niin että loppuvat kahteen mennessä, ja samoin huomenna on aamupäivä täysin vapaa.

Vierailija
20/56 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin jouduimme järjestämään juhlat jääkiekkopelin aikaan, mikä johtui siitä, että kertakaikkiaan muuta sopivaa ajankohtaa ei ollut! Tai meille olisi yksi muukin ajankohta käynyt, mutta oli useita vieraita, joille taas ei. Tuleeko sinulle mieleen, että ihmisillä voi olla muutakin elämää ja menoja? Jopa jääkiekkokisojen aikaan.

Menisitkö itse aamupäivälle jonnekin synttäreille? Et varmaan. Tai sitten tulisit itkemään tänne av:lle kun tuli niin epäsopivaan aikaan synttärikutsu.