Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko nukkua vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa työmatkalla hotellissa?

Vierailija
19.05.2012 |

Meiltä lähtee firmasta iso porukka työmatkalle ulkomaille. Meitä ei ole tasaparia mies-mies ja nais-nais kahden hengen huoneisiin ja ne ovat ainoat valittavissa olevat.

Pomo oli laittanut minut ja hyvän työkaverini, miespuolisen, saman huoneeseen. Kaksi kingsize-vuodetta erikseen, mutta samassa huoneessa. Minusta äärimmäisen noloa ja kiusallista, mutta pomo ajatteli, että ok. Kun siis olemme hyviä kavereita. Mies on lapseni kummi ja minä miehen lapsen kummi, ollaan todella hyviä tuttavia. SILTI!

Pomo sanoi, että yksittäiset yhden hengen huoneet maksaisivat yhtä paljon kuin kahden hengen huoneet. Vaatisitteko kuitenkin yhden hengen huoneet vai tyytyisittekö tähän?

Itse todellisuudessa olisin paljon mieluummin miespuolisen työkaverini huonekaverina kuin kenenkään naispuolisen työkaverin, mutta jotenkin tämä järjestely tökkii.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alallani työparit ovat usein mies ja nainen, ja ihan tavallisilla ulkomaan työkeikoilla nukutaan useinkin samassa huoneessa. Ei, ei ole tehnyt mieli.

Vierailija
22/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hyvän ystävämiehen kuin yhdentekevän työkaverinaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap.llä on selväsiti jotain mielessään;?

mutta silti tuntuu todella härskiltä pomolta vain lykätä meidät keskenään samaan huoneeseen.

Minulle tämä järjestely käy, jos on pakko. Mutta paljon mieluummin oma huone!!

ap

Vierailija
24/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa huoneessa, missään nimessä. Vaikka kuinka oltaisiin hyviä ystäviä.

Vaatisin sinunan oman huoneen, ei ole sinun "syysi" ettei teillä ollut tasapareja samaa sukupuolta.

Vierailija
25/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi olemaan vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa samassa huoneessa, missään nimessä. Vaikka kuinka oltaisiin hyviä ystäviä.

Vaatisin sinunan oman huoneen, ei ole sinun "syysi" ettei teillä ollut tasapareja samaa sukupuolta.

koska käyttäydymme työpaikkal kuin veli ja sisko. Mutta yöpyminen on minusta todella sopimatonta määrätä ilman meidän suostumista. Vieras mies on vieras mies, vaikka olisi kuinka läheinen. En millään haluaisi nukkua tuon miehen kanssa samassa huoneessa!

ap

Vierailija
26/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pomo ei voi vaatia että mies ja nainen jakavat hotellihuoneen. Ja tuskin se huoneiden hinta nyt niin iso osuus on koko matkabudjetissa.

Vierailija
27/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuisin. Paljon mieluummin itselle läheisten ja tosi tuttujen miespuolisten työkavereiden kuin vieraampien naispuolisten työkavereiden kanssa. Toki noiden naistenkin kanssa mieluummin kuin vieraampien miesten. Pitäisin silti outona sitä, että olisi pakko.

Meillä ei ole pakko, mutta joskus silti todetaan, että otetaan ennemmin yhteinen huone kuin tuhlataan rahoja kahteen tai pahimmassa tapauksessa mennään eri hotelleihin.

Vaikka suostuisinkin pakon edessä kerran jakamaan huoneen, haluaisin kyllä jutella pomon kanssa siitä, että ei ole reilua pakottaa, koska se ei ole kaikille kotona ok tai tunnu kivalta hillua vähemmissä vaatteissa vieraiden aikana.

Vierailija
28/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäydyt, pomo melko varman löytää jonkun toisen mies-naisparin, jota ei haittaa jakaa huone. Vaihtoehtona sinulla on siis joko hyväksyä pomon järjestely tai nukkua jonkun naisen kanssa samassa huoneessa. Älä odota saavasi omaa huonetta. Tee päätös jatkotoimenpiteistä tältä pohjalta. Helpointa voisi olla puhua tämä työkaverin kanssa, että noloa mutta koetetaan selvitä.

Vierailija
29/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla mies ja nainen eivät jaa samaa huonetta!

Sitäpaitsi, missäs pomosi aikoo nukkua, omassa huoneessaan? Jos näin on, pomo saa nukkua alaisensa kanssa miehet keskenään ja sinä menet pomon yhden hengen huoneeseen!

Vierailija
30/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena hömöyttäni jopa ehdotin tuollaista järjestelyä. Muut olivat niin järkyttyneitä että nyt tajuan että se on sopimatonta. En siis nukkuisi mihen kanssa hotellissa, vaikka itse en näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
31/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan jonkun perhetutun miehen kanssa, äärimmäisen noloa ja kiusallista. Mitä tykkäisit jos miehes ilmottais työmatkalla majoittuvansa jonkun naikkosen huoneeseen? Itse en pitäisi.

Jos pulju on niin surkeassa jamassa ettei ole varaa pariin yhden hengen huoneeseen, niin kannattaa jättää ihan kokonaan tollaset pelleily työmatkat tekemättä ja miettiä työpaikan vaihtoa.

Vierailija
32/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan vaikka itse erotuksen tarvittaessa.

Vierailija
33/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo ole mikään yleinen käytäntö. Mä en ole koskaan jakanut huonetta työmatkoilla, vaan normaali käytäntö on tosiaan se oma huone. Ja työuraa mulla on kohta 20 vuotta, monta firmaa ja satoja työmatkoja.

Vierailija
34/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty jos tunnet vetoa kyseiseen mieheen, niin paskempi juttu. Sillon ymmärrän tunteesi

Vierailija
35/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisi jakamaan huonetta, en edes samaa sukupuolta olevan kaverin kanssa. Eikä ole tarvinnutkaan.

Työkavereita olen kutsunut kotiinikin ja hyvissä väleissä ollaan, mutta en jakaisi hotellihuonetta. Erotuksen maksaisin vaikka itse, mutta onneksi meillä on oletuksena, että jokaisella on oma huone.

Vierailija
36/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. jos mies alkais vaatia eri huonetta).

Ja ämä varmasti vaikuttaisi myös ystävyyssuhteeseen. Olettaisin hänen olevan kiinostunut minusta seksuaalisesti. Jote pikku hiljaa ystävyyssuhde hiipuisi todellakin.

mutta muussa tapauksessa en nää mitään syytä miksi ystäät eivät voisi nukkua samassa huoneessa

Vierailija
37/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. jos mies alkais vaatia eri huonetta).

Ja ämä varmasti vaikuttaisi myös ystävyyssuhteeseen. Olettaisin hänen olevan kiinostunut minusta seksuaalisesti. Jote pikku hiljaa ystävyyssuhde hiipuisi todellakin.

mutta muussa tapauksessa en nää mitään syytä miksi ystäät eivät voisi nukkua samassa huoneessa

Minä ajattelisin unihäiriöitä. Olen viimeksi viisi vuotta sitten yöpynyt samassa huoneessa parhaiden ystävieni kanssa. Oli aika helvettiä, kun valmiiksi olin kuolemanväsynyt enkä nukkunut hetkeäkään koko yönä. Kiva sitten, kun ei voi edes nousta sängystä puuhailemaan mitään sellaista, jolla voisi saada unen päästä kiinni. Hotelliyöpymiset ovat muutenkin vaikeita, en esim. oman miehenkään kanssa niitä kaipaa, kun valvoja häiritsee sitä ketä nukuttaisi. Yksin työmatkat vielä menevät, vaikken muista koskaan nukkuneeni kahden tunnin pätkää yhteensä.

Vierailija
38/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatia, ja on noloa, en haluaisi työmatkalla samaan huoneeseen miespuolisten perhesystävieni kanssa, eikä tämä johdu seksuaalisesta kiinnostuksesta, tietenkään, miten se voisi, vaan ihan siitä, että tuo ei mielestäni ole sopivaa.

Eikä työnantaja voi toimia noin.

Vierailija
39/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Majoitus on sitten kahden hengen huoneissa, koska majoitus yhden hengen huoneissa tulisi liian kalliiksi. Ja päivärahoja ei sitten tästä anota. Ja jos tämä järjestely ei käy, ainakan voimme jättää matkan tekemättäkin..."

Vierailija
40/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Majoitus on sitten kahden hengen huoneissa, koska majoitus yhden hengen huoneissa tulisi liian kalliiksi. Ja päivärahoja ei sitten tästä anota. Ja jos tämä järjestely ei käy, ainakan voimme jättää matkan tekemättäkin..."

Tuo kuulostaa huvi- tai virkistysmatkalta, ei työmatkalta. Näissä tapauksissa mielestäni voidaan asiasta yhdessä sopia, koska matka on täysin vapaaehtoinen. Valtiolla työskentelin itse vielä muutama vuosi sitten ja päivärahat, ylityöt ja muut korvaukset maksettiin säntillisemmin kuin missään yksityisessä firmassa.

Työmatkalla en ikinä jakaisi huonetta kenenkään kanssa, en miehen enkä naisen.