Nainen vähän koulutettu/kouluttamaton ja mies korkeakoulutettu, voiko suhde onnistua?
Tiedätkö pariskuntia, joissa nainen suorittanut toisen asteen tutkinnon/tai vain peruskoulun ja mies maisteri? Voiko suhteesta tulla mitään?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tämä toimii vallan mainiosti niin kauan kun mies odottaa suhteesta ainoastaan seksiä ja palvelua.
Meinaatko, että nainen jolla ei ole korkeampaa koulutusta on tyhmä, eikä hänestä ole keskustelukumppaniksi? Ei näin välttämättä ole ollenkaan. Itselläni on pelkkä peruskoulukoulutus. Lukiokin jäi kesken, menin tehtaaseen töihin kun ei lukuhommat napannut. No, myöhemmin kävi muiden elämänhallinnan vaikeuksien myötä ilmi että mulla on ADHD, johon sain lääkityksen. En enää kouluihin lähtenyt, mutta aloin opetella koodausta, ja nykyään teen koodarina ihan samoja töitä kuin firman DI:t ja maisterit. Ja vapaa-ajallani tykkään lukea paljon ja laaja-alaisesti, myös muuta kuin viihdettä. Olen lukenut fyysikoiden kirjoittamia kirjoja ajan olemuksesta ja mustista aukoista, kirjoja evoluutiosta ja sukupuutoista, ilmastosta ja sen muutoksesta, filosofiaa. Mutta niin ilmeisesti minun kanssa ei voisi keskustella mistään koska ei ole mitään tutkintoa. Onneksi mieheni, joka on tietojenkäsittelytieteen maisteri, ei ajattele niin :D
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti mies on yhtä koulutettu tai korkeammin koulutettu kuin nainen. Tämä näkyy ihan tilastoissa.
Itse tiedän pariskunnan, jossa nainen oli suorittanut vain talouskoulun eli ei varsinaisesti edes toista astetta ja mies oli professori. Olivat olleet yhdessä vuosikymmeniä.
Nykyään ei enää yleistä, että olisi tuollainen pari. Professorimies valitsee yleensä koulutetun naisen. Talouskoulu viittaa vanhoihin ihmisiin.
Meillä toimii. Miksi ei toimisi. Ei ole kukaan ikinä ainakaan ääneen ihmetellyt asiaa. Hänen työkaverit ja ystävätkin yliopiston käyneitä, perheessä tohtoreita eikä kukaan ole ikinä katsonut kieroon koska olen ammatikoulun käynyt duunari. Ihan normaaleita ihmisiä kaikki ollaan ja keskustellaan kaikenlaisista asioista. Tuntuu vaan hassulta että jollekin olisi ongelma vaikka ymmärrän että ihmisiä on erilaisia.
Tottakai meillä se palkoissa näkyy. Mies tienaa reilut 6000e ja itse parhaimmillaan 2300e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti mies on yhtä koulutettu tai korkeammin koulutettu kuin nainen. Tämä näkyy ihan tilastoissa.
Itse tiedän pariskunnan, jossa nainen oli suorittanut vain talouskoulun eli ei varsinaisesti edes toista astetta ja mies oli professori. Olivat olleet yhdessä vuosikymmeniä.Nykyään ei enää yleistä, että olisi tuollainen pari. Professorimies valitsee yleensä koulutetun naisen. Talouskoulu viittaa vanhoihin ihmisiin.
Niin, nykyisin ihmeteltäisiin ehkä enemmän, miksi professori olisi kouluttamattoman kanssa. Eli asenteet ovat osin kiristyneet.
Vierailija kirjoitti:
En tunne tuollaista pariskuntaa, enkä ketään joka olisi jättänyt koulun peruskouluun.
Olette ilmeisesti eri ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä voit rinnastaa kouluttamattoman ja ammattitutkinnon suorittaneen? Oletko tyhmä? Onko sinusta sama asia jos nainen on keittäjä, sähköasentaja, vaarallisten aineiden kuljettaja tai vain peruskoulun käynyt.
Siis olen tyhmä ja en rinnasta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin kannattaa ehkä henkisesti varautua on, että jotkut miehen kaverit tai heidän korkeakoulutetut puolisot saattaa ylenkatsoa sua tai jotenkin nolosti yrittää kommentoida sun koulutusta/ammattia. Mutta älä anna sen vaivata.
Tsemppiä uuteen suhteeseen!
Meidän tuttavapiirissä kaikille on kova pala, että mä olen VAIN kotiäiti enkä suunnittele paluuta töihin ( mulla on maisterin paperit).
Outo tuttavapiiri, jos heitä häiritsee se, oletko kotiäiti vai et. Eri asia jos ei ole pieniä lapsia ja laiskottelet tukien avulla, mutta jos siis hoidat lapsia, niin sehän on todella kovaa työtä ansiotyöhön verrattuna.
-Isä, jolla paljon lastenhoitokokemusta
Mikään ei voi onnistua. Ei edes vaikka rakkautta olisi molempiin suuntiin.