Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä näistä ulkomaanmatkoista?

Vierailija
18.05.2012 |

Mieheni teki perheensä kanssa seuraavat ulkomaanmatkat lapsena:

-kaksi viikkoa Floridassa Disney Worldissä

-Tanskan legolandia

-Euro Disney

-päiväretki lappiin joulupukin maahan

Muuten perhe matkaili sitten kotimaassa. Omasta mielestä aika outoa, koska me matkusteltiin paikoissa, jossa oli kulttuuria kuten Rooma, Ateena, Pariisi tms, sekä muutama rantaloma.

Aika lailla lastenehdoilla menivät. Mutta perhe ei kyllä ole kovin kultturelli.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin vain ihmettelen, miksi vanhemmat eivät halunneet nähdä mitään kulttuuria. Minä ainakin haluan nähdä paikkoja enkä kiertää joitain muovisia lastenpuistoja koko loman ajan.

me käytiin Tukholmassa kuninkaanlinnassa ja hauskaa oli. Oletko miehellesi kateellinen kun hänen perheessään on eletty lapsien ehdoilla? Minusta perhelomalla pitääkin tehdä niin.

Joo-o, maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... =D

Vierailija
22/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää miten joku jaksaa kaksi viikkoa jotain disney puistoa. Mutta ihan jees kun vievät lapsemme sinne, koska mua ei kiinnosta.

jotenkin vain ihmettelen, miksi vanhemmat eivät halunneet nähdä mitään kulttuuria. Minä ainakin haluan nähdä paikkoja enkä kiertää joitain muovisia lastenpuistoja koko loman ajan.

me käytiin Tukholmassa kuninkaanlinnassa ja hauskaa oli. Oletko miehellesi kateellinen kun hänen perheessään on eletty lapsien ehdoilla? Minusta perhelomalla pitääkin tehdä niin.

Joo-o, maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap varma, että appi ja anoppi eivät olleet käyneet kulttuurikohteissa aiemmin, ennen lapsia?

Meillä aikuiset tykkää huvipuistoista. Ajatteles, me käytiin häämatkalla kahdessa eri huvipuistossa --- apua miten sivistymättömiä moukkia. Ja ei, en ole käynyt "historiallisissa kohteissa" juurikaan, koska mua ne ei kiinnosta. Espanjassa käytiin just Carthagenassa, koska mies tykkää kaikkeen sotaan liittyvästä historiasta, mutta eipä siitä juuri mitään käteen jäänyt. Eremitasissa olen käynyt ja muissa museoissa, koska ne mua kiinnostaa, mutta esimerkiksi Etelä-Euroopan hienot kirkot ei saisi mua innostumaan, koska niiden hienot kullanhohtoiset sisustukset ja maalaukset on musta ahdistavia ja saan vaan pahan olon siellä... Mutta sitten taas minä ja mun lapset harrastetaan kulttuuria esim. teatterin, baletin ja kirjallisuuden muodossa...

Kaikki kun on niin erilaisia ja nauttii erilaisista asioista. Se ei kuitenkaan tee ap susta parempia kuin ne sun appivanhemmat.

Vierailija
24/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yhdysvallat on maana varsin nuori. Toki intiaaneja on ollut kauemmin, mutta eurooppalaiset olleet vasta n. 500vuotta, ja tuona aikana se alkuperäinen kulttuuri on pitkälti tuhottu.

Vertailun vuoksi, Egyptin pyramidit ovat n. 5000vuotta vanhoja, Rooman Colosseum on sekin n. parituhatta vuotta sitten rakennettu.

Toki joka paikassa on sitä kulttuuria, mutta Yhdysvalloissa iso osa on ns. isoja ostareita ja muuta. Kyllä, nähtävääkin riittää paljon, mutta sellaista vanhaa ei ole vert. Euroopassa ja esim. Egyptissä. Jos kävelee vaikka ihan Tallinnassa/Tukholmassa ja näkee vanhoja rakennuksia niin voi antaa mielikuvituksen lentää ja "sukeltaa" vanhaan aikaan. Miettiä millaista elämä olis silloin jne. vastaavaa ei koe Yhdysvalloissa.

Vierailija
25/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ei parempaa niin ainakin sivistyneemmän :)

Välillä on vaikea uskoa, että heidän poikansa on niin sivistynyt ja seuraa maailman menoa, kun katselee vanhempien menoa. Anoppi juuri haaveili, että haluaa disney-puiston teekuppeihin lapsemme kanssa.

Oletko ap varma, että appi ja anoppi eivät olleet käyneet kulttuurikohteissa aiemmin, ennen lapsia?

Meillä aikuiset tykkää huvipuistoista. Ajatteles, me käytiin häämatkalla kahdessa eri huvipuistossa --- apua miten sivistymättömiä moukkia. Ja ei, en ole käynyt "historiallisissa kohteissa" juurikaan, koska mua ne ei kiinnosta. Espanjassa käytiin just Carthagenassa, koska mies tykkää kaikkeen sotaan liittyvästä historiasta, mutta eipä siitä juuri mitään käteen jäänyt. Eremitasissa olen käynyt ja muissa museoissa, koska ne mua kiinnostaa, mutta esimerkiksi Etelä-Euroopan hienot kirkot ei saisi mua innostumaan, koska niiden hienot kullanhohtoiset sisustukset ja maalaukset on musta ahdistavia ja saan vaan pahan olon siellä... Mutta sitten taas minä ja mun lapset harrastetaan kulttuuria esim. teatterin, baletin ja kirjallisuuden muodossa...

Kaikki kun on niin erilaisia ja nauttii erilaisista asioista. Se ei kuitenkaan tee ap susta parempia kuin ne sun appivanhemmat.

Vierailija
26/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille mieluisia paikkoja.Ja miehesi lapsuudenperhe lienee ollut suht varakas.

Eipä tuosta tule muuta mieleen.

Vierailija
27/27 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et noiden matkakohteiden perusteella kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä