Millainen mies ei seuraa mitään urheilua? Tohvelisankariko?
Minä yhdistän urheilun seuraamisen miehekkyyteen...
Kommentit (29)
Se lätkää sohvalta seuraava kaljoitteleva ylipainoinen sohvaperuna. Murrrrr! Taivas varjele kun on märgänä jo ajatuksesta.
On minusta hyvinkin miehekäs silti. Ei tosin semmoinen perinteinen "suomi-äijätyyppi" mutta niin ulkoisesti kuin tavoiltaan hyvin miehinen. Minulle miehekkyyden ydinolemusta tosin onkin enemmän sellaiset ominaisuudet kuten luotettavuus, perheestä huolehtiminen, se että sana pitää, ettei kitise turhista vaan toimii jne.
jota ei kiinnosta ajantärväys televisiourheilun parissa.
seuraa kyllä sitä, mitä itse harrastaa (ennen juoksua, nykyään enduroa), mutta lähinnä lukemalla lehtiä, telkkaria ei katso juuri koskaan.
Se vaan ei ole penkkiurheilija, se tahtoo itse tehdä. Sitä paitsi se ei juo kaljaa (tai muutakaan alkoholia), jonka itse yhdistän penkkiurheiluun (vaikkei toki kaikki urheilua seuraavat sitä jatkuvasti tai liikaa harrasta).
jota kiinnostavat muut asiat. En oikein ymmärrä, miksi juuri urheilun seuraaminen tekee miehestä miehen. Mun nörttimies taas pelaa erilaisia pelejä, siinä on varmasti samoja sisältöjä kuin siinä urheilun seuraamisessa.
Kun mies lätkää seuratessaan nostaa sohvalla kankkua ja pieraisee niin että sohva tärähtää, jonka perään huutaa että "Nainen tuo yks kalja", niin silloin minä tunnen itseni naiseksi.
Sanomattakin on selvää että mies saa myöhemmin illalla kunnon "kyydit".
_Urheilu_ on miehekästä
mä olen monesti miettinyt sitä exän intoa, "jee, kyllä me suomalaiset ollaan hyviä ja voitetaan", kun itse ei osaa tasan luistella tai mitään muutakaan, eikä voimat plösöllä riitä 10 kg painoa nostaa.
Nykyinen ei katso urheilua, tai ehkä joku motogp sitä kiinnostaa, mikäli sitä urheiluksi voi sanoa. Ja sen se kyllä myös katsoo, että ei se tohvelin alla ole.
mun mies ei seuraa mitään urheilua. Enkä kyllä sanoisi häntä tohvelisankariksikaan, harrastaa moottoripyöräilyä ja harrasteautojen rassausta. Urheilu ei vain häntä kiinnosta, niinkun ei minuakaan. En tajua miten jotkut naiset voi sietää tuntitolkulla päivässä sohvalla makaavia penkkiurheilijoita?
Kun mies lätkää seuratessaan nostaa sohvalla kankkua ja pieraisee niin että sohva tärähtää, jonka perään huutaa että "Nainen tuo yks kalja", niin silloin minä tunnen itseni naiseksi.
Sanomattakin on selvää että mies saa myöhemmin illalla kunnon "kyydit".
mutta lapset on opetettu hyvin passaamaan meitä vanhempia! Ne kyllä tuo! =)
_Urheilu_ on miehekästä
todella, että urheilemme, emmekä vain harrasta liikuntaa ja kuntoile. Sen verran paljon ja määrätietoista urheilumme on ja kisoihin tähtäävää. Muutaman kerran vuodessa testaammekin kuntoamme kilpailemalla.
Mutta kumpikaan emme seuraa urheilua. Vuonna -95 seurasin itse sen yhden kisan, missä suomi voitti.
innostui jääkiekosta tänä vuonna. ;-D Suomi on kuulemma paras.
Millainen mies ei seuraa mitään urheilua? Tohvelisankariko? Minä yhdistän urheilun seuraamisen miehekkyyteen...
intoaa urheilust aja seuraa sitä, esim. lätkää ja formloita. Ovatko he sitten miehekkäitä?
Logiikallasi nainen,joka ei seuraa urheilua, on hyvin naisellinen.
eilein nyt poikkeuksellisesti katsottiin yhdessä vähän aikaa suomen peliä. Muuten mieheni ei juurikaan katsele töllöstä urheilua.
Mutta miehekäs kyllä on :) onneksi muulla tavalla kuin sohvalla röhnöttämällä. Itse urheilee paljon ja kilpaileekin eräässä urheilulajissa. tekee paljon käsillään, on rakentanut talon ja tallin...melko miehekästä minusta.
Vedän kyllä kättä lippaan ja kunnioitan suuresti tuollaisia hyvin osaavia ja kyvykkäitä miehiä. Muita näyttöjä ei enää tarvita.
Voi sitten näyttää taloa ja sanoa "Tein tämän itse, mitä itse olet tehnyt viime aikoina" -> Katsonu lätkää / jalkapalloa / formuloita / mäkihyppyä sohvalla maaten ei tässä seurassa ole kovin "miehekästä".
eilein nyt poikkeuksellisesti katsottiin yhdessä vähän aikaa suomen peliä. Muuten mieheni ei juurikaan katsele töllöstä urheilua.
Mutta miehekäs kyllä on :) onneksi muulla tavalla kuin sohvalla röhnöttämällä. Itse urheilee paljon ja kilpaileekin eräässä urheilulajissa. tekee paljon käsillään, on rakentanut talon ja tallin...melko miehekästä minusta.
eikä seuraa mitään urheilua. sitä vaan ei kiinnosta. eikä se itsekään urheile, että meneekö tämä sitten käsikädessä... en tiä.
Sama kuin kysyisi, että millainen mies ei harrasta sumopainia... Taitaa olla niissä urheilua seuraamattomissa miehissä aikalailla laidasta laitaan miehiä ;P
Seurasi jääkiekkoa ja autourheilua ennen aktiivisesti ja osallistui itse myös autourheiluun aikanaan mutta nykyinen avopuoliso inhoaa urheilua niin myös exäni inhoaa nykyään urheilua.
Musiikkimaku muuten on myös uudistunut uuden naisen myötä :)
Ex on kyllä aina ollut sellainen toisten ajatusten myötäilijä ettei tämä nyt mikään yllättävä asia ollut.
Itse seurain pikkupoikana tyypillisiä suomalaislajeja kuten mäkiyppyä, hiihtoa, lätkää, yleisurheilun kestävyyslajeja, mutta kyllästyin siihen kun Suomen kilpakumppanit olivat aina vaan Neuvostoliitto ja itäblokki ja Ruotsi ja Norja. Jossain vaiheessa teini-ikää aloin seurata formula ykkösiä, tennistä, alppihihtoa, jalkapalloa, ts suuren maailman lajeja joissa suomalaiset loistivat poissaolollaan. Nyt kun suomalaisia on alkanut näkyä niissäkin niin ei jaksea mikään urheilun seuraaminen kiinnostaa.
Kuten oma mieheni. Nyt on (ihme kyllä) katsonut MM-lätkää.