Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten käy kun mies yksin ruokaostoksilla?

Vierailija
21.11.2005 |

tiedän toki että joissain perheissä mies huolehtii ostokset. Mutta entäs teillä joilla se päävastuu ostoksista on vaimoilla? Mitä huvittavaa/ ärsyttävää/katastrofaalista tapahtuu kun siippanne lähtee ostoksille?

Osaako laatia listan itse? Osaako lukea sinun kirjoittamaasi listaa? Vai tuleeko viikonlopun tarpeiksi sikspäkki ja salmiakkia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittaa aiheesta, vai?

Vierailija
2/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin osaa , paitsi hiljattain kun unohtui sitä sun tätä kun oli höpöttänyt puhelimessa koko ostosreissun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa vihannes, mitä kassista löytyy on HK:n sininen=)

Vierailija
4/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yksi esimerkki, joka kertoo kiteytettynä mieheni ostokäyttäytymisen ruokakaupassa;

Kaveri tuli meille kahville, pyysin miestä käymään kaupasta keksejä. Annoin rahat, koska miehellä ei käteistä ollut. Tuli takaisin sokerittoman keksipaketin kanssa, joka tietysti oli ollut kalliimpi kun osa niistä tuplapakkauksistakin...ja ei kyllä maistunutkaan kummoselta.

Kaverillani siis ei diabetes tms, että sokeria pitäisi välttää...(joo, tiedän, nykytiedon mukaan diabeetikotkin saavat syödä sokeria, älkää nyt siitä alkako;D)

Vierailija
5/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyysin Minigrip pusseja jotta voin pakastaa maitoa. Mies toi 2l minigrippejä.

Vierailija
6/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kallein mahdollinenhan se varmasti sit tulee mukaan vaikka samanveroinen tuote olsi vieressä puolet halvemmalla.Ei varmaan osaisi tuoda mitään järkevää.

Vierailija
7/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan usein mietitään yhdessä kotona mitä ostetaan ja laaditaan listaa. Tosin ei silloin, jos piipahdan lähikaupassa, mutta jos mennään autolla isompaan kauppaan, niin tehdään lista. Ärsyttävää on, jos jotain unohtuu.

Ja ap, mun mies kyllä osaa hyvin käydä ostoksilla, listan kanssa tai ilman. Usein tulee kyllä MYÖS se sikspäkki ja salmiakkia :) Mutta siis myös kaikki tarpeellinen.

T: 2

Vierailija
8/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on, että joskus mies innostuu ostamaan aina jotain tiettyä tuotetta - yleensä jotain tarpeetonta kuten vaikka tietynmerkkisiä muffinsseja, ja tuo niitä sitten aina. Ja mä saan muistuttaa miestä, että syö muffinssinsa ennen kuin menevät huonoiksi. Myös jos pyytää ostamaan vaikka hedelmiä tai muuta tuoretta, niitä saattaa tulla niin hirveä kasa, että ei millään ehditä syödä kaikkea ennen kuin nuupahtavat.

Sekin on ärsyttävää, että mies saattaa ostaa Euroshoppertuotteita vaikka olen kieltänyt, koska niissä on usein huono laatu.

Toisaalta on ihan kivakin, että mies tekee rohkeammin myös heräteostoksia. Itse olen mielikuvituksettomampi ja arempi kokeilemaan uutta. Miehen mennessä kauppaan on joskus kivakin jännittää, mitä hyvää kauppalistan ulkopuolelta saadaan.

Vierailija
9/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies hoitaa melkein aina kapuassa käynnit, muutenkin raha asiat. Olen ollut tyytyväinen. Vertailee hintoja ja laatua, kaloreita yms. Minulla ei ole kärsivällisyyttä hänen kanssa ostoksilla. Jos menen kauppaan niin ostan sitä mitä mielestäni tarvii, en jää hintoja niin katteleen.

Vierailija
10/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan käänteisesti...

Aina kun menen ostoksille mukaan, niin kärryyn kasaantuu tavattomasti kaikkea sellaista herkkua, jota ilman voisi olla. Monet ainekset jäävät käyttämättä ja niitä joutuu heittelemään pois. Kun olen kauppareissulla seurana, niin arkisten ruokaostosten loppusumma hipoo kevyesti satasta. Kun mies ostaa järkevästi sen mitä tarvitsee ja seuraa vähän tarjouksiakin, niin rahaa menee puolta vähemmän.

Kaupassakäynti harvakseltaan on sellaista extreme-elämysmatkailua. Se riistäytyy hiukan käsistä...

Täytyy tunnustaa, että miehen kauppalista on joskus yksipuolinen.

Vierailija
11/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn usein häneltä neuvoa viikon ruokalistaan ja ostan tähän liittyvät tarvikkeet, jotain saattaa unohtua..

Kun taas mies käy kaupassa häneltä ei unohdu mitään tärkeää, vaan osaa ostaa järkevästi ja tuo minulle ja tyttärelleni yleensä jotain ekstraakin. =)

Ihana mies! =)

Vierailija
12/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meitä on kuusi henkilöä perheessä)

Vierailija
13/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuleekin sitten kymmenisen litraa kerrallaan.

Appiukkoni taas on mitä mainioin kaupassa kävijä. Vaikka hänelle kirjoittaisi ostoslistan hän tuo kaupasta kermapurkin, HK:n sinisen lenkin ja pussillisen tomaattia. Eikä muuta.

Vierailija
14/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vieläpä kirjoitan sen listan suunnilleen siihen järjestykseen jossa ne tavarat aikanakin tavallisimmin kaupassa ovat.

Vierailija
15/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies lähti ostamaan, ajattelin että laitanpa lapulle pari muutakin juttua kun kerran kauppaan menee.Ihan semmosia tarpeettomia, karkkia jne.

Lapulle kirjoitin ensin: LEIPÄÄ. isoilla kirjaimilla ja alleviivasin vielä, sitten kirjoitin alle nää muut . mies tuli tunnin päästä kassi täynnä tavaraa. Mutta ilman leipää! noh, missäs leipä? ei kuulemma lukenu paperissa.Paperi esille ja mitäs tuossa ylhäällä lukee!!??!! aijaa...en mää sitä lukenu, mää luulin että se oli otsikko. niinku " osta" tai " kaupasta" tai jotain! Ja tiesi kyllä alunperin että leipää oli lähdössa hakemaan... No eipä mitään,en syöny leipää, vaan naureskellen karkkia.

Vierailija
16/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos hän on huomannut, että jugurtti on loppu niin hän ostaa jugurttia. Mutta jos maitoa on vielä (viimeinen purkki avattuna...) niin sitä ei osta. Jos sanon, että tuo x-merkkistä leipää ja jos juuri sitä leipää ei olekaan, niin ei tuo mitään.

Parasta on, että kirjoittaa hänelle täsmällisen kauppalistan ja sulkeisiin vielä, että jos ei ole Tuhti-sämpylöitä niin voi tuoda myös Muhkuja ;)

Vierailija
17/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 17

Vierailija
18/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja määristä ei kyllä ymmärrä yhtään mitään. Pitäisi kirjoittaa montako tomaattia ostaa tai mitä merkkiä jukurttia, kun ei vielä ole oppinut mistä lapset tykkää (9v ja 11v) ;)

Vierailija
19/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on äitiyslomalla ja laittaa ruoan, ja pysyy paremmin perillä keittiön kaappien sisällöstä, joten tietää, mitä tarvitaan.

Vierailija
20/25 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käy aina silloin tällöin kaupassa ja melko hyvin osaa ostaa tarvittavat, mutta välillä menee sekaisin jotkut merkit tms. Esim. jos haluan puolukka-vaniljajukurttia tuleekin puolukkajukurttia (ilmeisesti puolukka-vanilja on liian pitkä sana lukea)

tai sitten saattaa ostaa kalliimpaa merkkiä ja ihmettelee että eikös meillä aina tätä ole, no eipä ole kun itse ostan halvempaa

Ja usein ostaa jotain ylimääräistä " hyvää" minulle, ei siis välttämättä namia vaan jotain erikoisjuustoa tai lihaa josta tykkään. Mikäs siinä muuten mutta sitten saan syödä oikein urakalla että saan ne tavalliset ruuat syötyä plus nämä erikoisherkut joita ostaa vielä monen hengen satsin pelkästään minulle