Pärjäisittekö elämässä ilman autoa?
Itse pärjäsin hyvin vielä silloin kun olin sinkku, mutta nykyään ei kyllä tulisi kuuloonkaan.
Kommentit (24)
Julkinen liikenne toimii hyvin (ja taksillakn voi mennä jos niikseen tulee). Niin ja meillä on keskustaan matkaa 20 kilsaa, lähimpään kauppaankin 7km.
(monta kertaa viikossa) venyisivät kyllä jopa seitsemään tuntiin, kun linja-autoja meille kulkee niin harvakseltaan.
kyllä, mutta mökille meno ja siellä olo olisi hankalaa, taksimatkoja (pitkiä) pitäisi tehdä liikaa, kun mökille ei julkiset kulje eikä kauppojakaan likellä ole. ja mökillä viihdytään :)
Paradoksaalisesti olemme kyllä miettineet auton ostoa nyt kun olemme muuttamassa vielä entistä kattavamman julkisen liikenteen kaupunkiin. Tarpeet kuitenkin muuttuvat.
koko ajan, ikinä ei ole autoa ollut eikä vieläkään ole tarvetta. Kortti kyllä löytyy ja ikää 33v.
Lapsia on, eikä kauppoja ole kauhean lähellä, mutta se on vain järjestelykysymys. Auto on turha kapistus meille, emme jaksaisi maksaa jostakin mitä ilmankin tulee toimeen.
Aika kalliiksi tulisi esim. pakata koko viiden hengen perhe aina bussiin kun mummolaan lähdettäisiin. Tuskin tulisi enää kerran viikossa nähtyä kun asuvat eri paikkakunnalla.
Ja kesällä ruokaostokset pitäisi varmasti hakea lähikaupasta että olisi edes jonkinlainen toivo saada ne kotiin ennen kuin menevät pilalle. Ruokalasku kasvaisi paljon.
Ja en halua edes ajatella kuinka paljon lomabudjettiin tarvisi lisää rahaa jos tulevan kesän reissut pitäisi junalla tehdä.
Työ- ja koulumatkat toki onnistuisi ilman autoa.
Minulla ei edes ole ajokorttia. =) Joten meidän perheessä on yksi auto.
Meillä elämä ei ole sidottu autoon. Kolmen lapsen harrastukset löytyvät kävely-, polkupyörä- tai bussimatkan päästä. Asutaan keskustassa.
nyt kahden lapsen äitinä on auto todella tarpeen. Työmatkani on vain reilut 20km, mutta julkinen liikenne ei suju hyvin, parilla bussilla pääsisi, mutta aikaa menisi toista tuntia. Lapsen harrastus myös samaisen 20 km:n päässä, joten auto on todella tarpeen.
Ei uskoisi, mutta ruokien ostaminen lähikaupasta tulee halvemmaksi kuin isoista marketeista
kyllä se elämän tekisi tosi vaieaksi. Meillä ei kulje julkisia juurikaan. Voimme käyttää inva-taksia, mutta vain tietyn alueen sisällä.
mutta silloin ei paljon kylässä ystävillä käytäis. Eikä mun hermo kestäisi busseja odotella ja miettiä mahtuuko rattailla kyytiin seuraavan tunnin aikana vai ei. Niihin kun ei kaksia rattaita enempää oteta kyytiin. Kolmen lapsen kanssa on niin paljon helpompi kulkea omalla autolla.
ei ole ajokorttia. Asun pyöräilymatkan päässä Helsingin keskustasta. Eli kuljen joko pyörällä tai julkisilla. Tällä sijainnilla autosta ei ole iloa.
Pitäisi muuttaa ja vaihtaa ammattia.
Meillä on perheessä kaksi autoa. Molemmilla siis omat.
Molemmilla myös liikkuva työ osittain.
3v. Silloin oli muutettava jossain vaiheessa kauemmaksi kaupungin keskustasta jolloin ei enää voinut luottaa julkisiin kulkuvälineisiin. Lisäksi tarvitsen autoa nykyisessä työssäni viikoittain.
Perheessämme on miehen ja minun lisäksi kaksi alle kouluikäistä lasta. Minä käyn töissä viereisesä kaupungissa, mies on koti-isä.
Käymme kaupassa kävellen, bussilla tai pyörillä. Varsinkin nyt, kun on kesä, on pyörä todella kätevä kulkuväline lyhyillä matkoilla. Jos mielimme Mummolaan, vuokraamme auton ja jos taas joudumme lähtemään esim. sairaalaan, otamme taksin.
Pärjäämme oikein hyvin ilman autoa.. tai no, ilman _omaa_ autoa.
Joskus harvoin, kun autoa tarvitsen, voin hyvin lainata tai vuokrata sellaisen.
Täällä haja-asutusalueella ei pääsisi töihin, ei kauppaan eikä oikein mihinkään muualle kuin naapuriin.