Olenko ainut äiti, joka inhoaa
leikkipuistoissa notkumista? Ihan karseaa... Onneksi käyn töissä ja enää noihin tarvitsee harvoin mennä. Kärsin niistä jo äitiyslomalla ja hoitovapaallakin.
Tänään menin kun kakarat kiipeili seinille. Juokset siellä hyperaktiivisen lapsen perässä laidasta toiseen (portit ei pitele ja järvi vieressä). Jos pysyy aloillaan jossain telineessä niin istut ja möllötät, tunnista toiseen.
Ja jos kuuntelet muita ämmiä niin ei se kovin hääppöistä ajatustenvaihtoa ole.
Olen siis kamala äiti, inhoan leikkipuistoja ja inhoan olla siellä. Olen lasteni kanssa mieluummin jossain muualla.
Kommentit (49)
lapset olivat kotihoidossa, käytiin paljon puistoissa ja perhekerhoissa ja avoimessa päiväkodissa yms.
Ihmettelen, että missä on ne soseista puhuvat ja kakan koostumuksesta jauhavat äidit. Minä en ihan tosi koko 8 vuoden aikana ole kuullut yhtään sose-tai kakkakeskustelua.
Kaikkea muuta mukavaa on tullut juteltua ja jopa ystäviäkin tuli, joiden kanssa on pidetty vielä vuosienkin päästä yhteyksiä.
Kyylään päältä koko ajan, mutta en höngi niskaan. Kotona meillä on joki takapihalla ja paljon stressaavampaa ulkoilua, lapset 1v ja 2v. Pakko joka päivä viedä hiekkikselle, jos ei halua menettää järkeään kaaoksessa.
En rakasta hiekkistä ja leikkipuistoa, mutta vihaan sitä vähemmän kuin totaalisen pyörremyrskyn kohdannutta kotia.
Mä odotan esikoistani ja ahdistaa jo ennakkoon ajatus leikkipuistoista. Haluan että me muutettais täältä kaupungin keskustasta vähän luonnonläheisempään paikkaan niin pääsis sitten ulkoilemaan muuallekin kuin leikkipuistoon. Pidän siis ulkoilusta, mutta en leikkipuistoista.
Mitä sinä siellä puskassa meinaat alle 3-4v lapsen kanssa tehdä? Menee aikaa, ennenkuin lapsi alkaa ihmetellä kukkia ja muurahaisia, eikä vain kaahota reikä päässä tai istu jäykistyneenä aloilleen.
Olen vain viikonloppuäitipuoli, mutta nekin kerrat ovat enemmän tai vähemmän tuskaa. Nyt viime kerroilla on aurinko paistanut mukavasti, niin on ollut ihan siedettävää. Viileämmällä ilmalla oli kamalaa seisoskella siellä tylsistymässä. Onneksi on sentään aina miehestä seuraa, mutta silti. Lapsetkin ovat vielä sen verran pieniä, että tarvitsevat apua keinumisessa jne. Ei voi siis edes syventyä lukemaan vaikka lehteä.
Mä taas viihdyin oikeinkin hyvin puistossa kun olin kotona lasten kanssa. Meidän lähipuistossa käy tosi paljon mukavaa fiksua porukkaa. Siellä aina tapasi tuttuja ilman että piti erikseen sopia. Nyt kun oon töissä ei kyllä enää kaipaa sitä sosiaalista puolta ja kieltämättä se hiekkalaatikon reunalla istuminen on äärettömän tylsää. Mieluummin nyt ulkoillaan esim metsässä.
Mä odotan esikoistani ja ahdistaa jo ennakkoon ajatus leikkipuistoista. Haluan että me muutettais täältä kaupungin keskustasta vähän luonnonläheisempään paikkaan niin pääsis sitten ulkoilemaan muuallekin kuin leikkipuistoon. Pidän siis ulkoilusta, mutta en leikkipuistoista.
Mitä sinä siellä puskassa meinaat alle 3-4v lapsen kanssa tehdä? Menee aikaa, ennenkuin lapsi alkaa ihmetellä kukkia ja muurahaisia, eikä vain kaahota reikä päässä tai istu jäykistyneenä aloilleen.
Meidän muksu ainakin on ihmetellyt niitä kukkia, muurahaisia ja muita elikoita ynnä kasveja ihan siitä asti kun on omin jaloin meidän ulkoilureissuilla taaperellut. Tällä hetkellä parivuotias. Uskoakseni ei ole mitenkään epätavallista.
parempi kuin se puiston mammarinki. Trust me, ette ole yhtään parempia eikä teidän ajatukset ole yhtään laadukkaampia. En kuulu mihinkään mammarinkiin mutta tiedostan tosiasiat.
Herkästi vain vaistoan ihmisistä olenko niiden kanssa samalla aaltopituudella.
ihan samoja naisia ne on, joita voit tavata opiskelu- ja työkuvioissakin, tai vaikka jonkin harrastuksen parissa. Meidänkin puistossamme on istunut samalla laatikonreunalla naista (ja miestä!) monelta eri alalta, ja jutut liikkuneet laidasta laitaan. Eniten varmaan puhutaan lomailusta ja matkustelusta, ja tietysti päiväkotitilanteesta ja muista lasten asioista - ehkei paljonkaan politiikasta tosiaan, paitsi oman asuinalueen asioista. Kakasta olen harvemmin kuullut juteltavan. Usein myös valitellaan porukalla sitä, jos puistossa on huono sää ja tylsää kököttää... Ihmettelen kyllä, jos joku minuun kauhean negatiivisesti suhtautuu siksi, että olen lasteni kanssa leikkipuistossa. Outoa.
Olen nyt vuoden käynyt hgin keskustassa n.5 eri puistossa ja yhdessä perhekerhossa säännöllisesti, enkä ole yhteenkään kakkakeskusteluun joutunut, vaikka muiden äitien kans tulee puhuttua.