Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI minusta ei tule puistomammaa?

Vierailija
21.11.2005 |

Olen enemmän tai vähemmän säännöllisesti yrittänyt käydä lähialueen puistossa poikani kanssa. Nyt on tullut kuitenkin totaalinen kyllästyminen.

Lapsi (2.5v) on touhukkaampi kotipihalla, puistossa vaan seisoskelee tai hiukan käppäilee. Lähipuistossa ei ole oikein samanikäisiä ja jos joskus on, ei yhteisleikkiä kunnolla synny. Jokainen puuhaa jotain omiaan. Tuntuu että lapsi viihtyy pihassamme paljon paremmin.

Toinen asia miksi en jaksaisi sinne mennä on se, että jäädyn siellä itsekin pystyyn. Omalla pihalla voi paremmin keksiä tekemistä itsekin. Tunnen lähes kaikki lähialueen mammat, mutta en vain viihdy siinä laumassa kuin kerran kaksi, ja sitten jo riittääkin. Samat naamat, samat jutut. Lisäksi osa heistä arvostelee toisten lasten pukeutumista, onko liian vähän vai liikaa päällä jne.

Mä en vain jaksa mammailua. Pitäisi aina tehdä joka päivä jotain helkkarin samaa. Ei kiitos.

En sulaudu puistoilijoiden massaan, en nyt, enkä ikinä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipuiston mammapiirissä...Näytän vielä ikäistäni nuoremmalta ja olen habitukseltani ja pukeutumiseltani hieman erilainen kuin nämä reilusti yli kolmekymppiset elitistimammat. Minua kyräiltiin, eikä lähestymis-/jutteluyrityksiini koskaan oikein reagoitu. Luultiin yleensä lapseni hoitajaksi ja kun tuli ilmi, että olin " ihan oikea" äiti, kohoteltiin kulmia (luultiin todella nuoreksi synnyttäjäksi, vaikka olin kyllä yli 20-vuotias lapsen saadessani)...Jonkun aikaa puistossa yksin mammapiiriä seurattuani päätin jäädä omalle pihalle, jossa lapsikin tuntui viihtyvän hyvin. Minulla kuitenkin on aina ollut lapsellisia kavereita, joita tapasimme tiuhaan myös kotonaoloaikanani. Lisäksi lapsi aloitti päivähoidon jo hieman alle kolmevuotiaana ja hänellä on siitä asti ollut laaja kaveripiiri tarhan kautta (jännää muuten, etteivät nämä töissä käyvät tarhalasten äidit karsasta minua ollenkaan, vaikka ovat samaa ikä ja sosiaaliluokkaa kuin ne puistossa seisoskelleet). Mielestäni lapsesi sosiaalistuminen EI TODELLAKAAN katso sitä, seisoskeletteko puistossa, jossa kumpikaan ei viihdy. Ja täytyy sen kotonaoloajan olla äidillekin mielekästä. Koittaisin kuitenkin jonkinlaista kaveritoimintaa järjestää lapsille jo ennen neljää ikävuotta. Kerho? Ystäväperheiden lapset? Perhekahvilat? Joku harrastus, jossa käydään lasten kanssa? Kyllä oman ja lähipiirini kokemuksen mukaan lapsille näyttää jo siinä 3 ikävuoden paikkeilla olevan kaveriseura erittäin mieluisaa ja tärkeää.

Vierailija
2/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsista viihtyy puistossa suhteellisen hyvin. Seuraa hänellä ei kuitenkaan siellä ole, koska muut lapset puistossa ovat pari vuotta vanhempia, kuin vanhempi lapsistani. He eivät huoli " vauvoja" leikkeihinsä. Käymmekin siis lähinnä liukumäessä laskemassa.

Käyn lasten kanssa kaksi kertaa viikossa harrastuksissa ja lisäksi meillä on ystäviä, joiden lasten kanssa tapaamme viikottain, muuta lapsiseuraa pienillämme ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on, ja leikkipuistoja, mutta juuri ketään ei niillä koskaan tapaa. Isompia lapsia vain, tai joku käy pyrähtämässä ja sitten pikku-Aadan pitääkin jo lähteä syömään. Ei meidän päivärytmikään mikään poikkeuksellinen ole, kun käydään puistossa aamupäivällä ennen lounasta ja päiväunia. En sitten tiedä, missä muut pienet lapset äiteineen ovat, ehkä kerhoissa. Siis pienen lapsen sosiaalista elämää puistossakäynti ei mitenkään edistä, ainakaan täällä. Käydään kuitenkin, kun taapero tykkää keinua ja kiipeillä. Eipä ole pelkoa, että joutuisi kommunikoimaan niiden kamalien vaippajuttuäitien kanssa. ;)

Vierailija
4/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei nimittäin leikkipuistoissa ketään ole. Omat lapset saavat keskenään leikkiä. Lapsiperheitä tiedän täällä päin olevan paljon, mutta jos kadulla vaikka kävelee, ketään ei kuitenkaan näe.

Perhekerhoista lapset varmaan tykkäisivät, mutta minulla on epämukava olo, koska kukaan ei tule omatoimisesti juttelemaan, vaan olen saanut olla aina jutun aloittaja. Kaikki muut kun ovat toisensa ennestään tunteneet.

Vierailija
5/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nuorekas ja useimmat luulevat minua lasteni hoitajaksi ;)

Meidän asukaspuistossa käy just näitä hienostomammoja,enkä ole

koskaan tuntenut kuuluvani joukkoon.Juoruavat keskenään ja

vertailevat haalareita.Ei voi vähempää kiinnostaa!!!!!!! Onneksi

vanhin lapseni on eskarissa,keskimmäinen kerhossa ja vauvan

kanssa ei tarvitse puistoilla (6kk).Vanhemmat lapset viihtyvät

jo keskenään omalla pihalla (5v ja 6v),luojan kiitos :)

Vierailija
6/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua ikinä kuulua puiston lihavien, rumien ja kirppisverkkareihin pukeutuvien kotimammojen joukkoon, ja tuskin minua sinne huolittaisikaan. Juoruaminen ja kaiken mahdollisen kauhistelu on niin kaukana minulle ominaisesta käytöksestä kuin mikään voi olla, enkä todella kovin pitkään siedä tyhmiä ihmisiä, joten se siitä puistoporukassa notkumisesta.

Voi kun joku omasta ystäväpiiristä asuisi samalla alueella ja saisi vielä lapsenkin samaan aikaan. Voisi käydä niissä puistoissa yhdessä ja olla välittämättä kyräilevästä, penkeillä röhnöttävästä akkalaumasta.

Vierailija
7/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hienostomamma enkä kovin rikas, mutta olen korkeasti kouluttautunut ja hyvin toimeentuleva, enkä todella sopeudu porukkaan, jossa suurin osa on koko aikuisikänsä kotona pysytelleitä kolmevitosia naisia. Minä en tiedä mitä viimeisimmässä seiskassa luki, enkä ota tosissani sellaisia juttuja, jotka näille tädeille ovat koko elämä (Ridge Suomessa jne). Välillä todella toivoisin, että meidänkin puistoon pölähtäisi joku hienostomamma, etenkin jos hienosto tarkoittaa muutakin kuin miehen rahoilla ostettua Gantin haalaria lapsella. Tai edes joku, joka osaa puhua muustakin kuin lihapullista ja siitä kenen kanssa perhekerhon vetäjän mies kerran nähtiin autossa ajamassa Siwalle päin.

Vierailija
8/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa käyvät ovat sitä ns. white trash porukkaa

Vierailija
9/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme alueella jossa todellakin suurinosa on melko hyvätuloisia.

Puistossa nämä äidit ovat keskenään.Eron huomaa selkeästi kun olen

käynyt muissa asukaspuistoissa,siellä oli tavallisempaa/nuorekkaampaa

porukkaa.Meilläpäin akateemisia,35v (ja siitä ylöspäin),ensimmäisen

lapsen saaneita hienostomammoja ;)

Vierailija
10/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen 25 enkä 35, mutta akateeminen kyllä, joten ajatusmaailmat saattaisivat edes joiltain osin kohdata.

Vierailija
11/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kurjaa mennä puistoon jossa katsotaan nenänvartta

pitkin.Tosin ei minua kiinnosta sellaisetkaan äidit jotka vertailevat

pilttien hintoja (pitkään kotona olleita,homssuiset verkkariäidit).

Olisko jotain siltä väliltä....?! ;)

Vierailija
12/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi julistat sitä täällä? Ketä kiinnostaa?

Vierailija
13/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 21-vuotias, käytiin puistossa mut, ei muo huolittu oikein mukaan. Kuopuksen saadessani oli 28-vuotias ja, sama juttu. Aika pienet piirit tuntuu olevan näillä puistomammoilla, ei niitten piireihin niin vaan tuppaudutakkaan. Ehkä vikaa minussakin, taisin jäädä aina jalkoihin jos puistossa oli enemmän mammoja. Olisi vaan ehkä pitäny olla suunapäänä enemmän. En tosin kyllä koe jääneeni mistään paitsi, vaikka porukkaan en mukaan mahtunutkaan.

Vierailija
14/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en vaan jaksa niitä puistojuttuja, en iänikuista jauhamista lapsista äitien kanssa, enkä varsinkaan sitä, että vertaillaan koko ajan mitä meidän piltti jo osaa ja eikö teillä vieläkään..

Myös mammakerhot kierrän kaukaa ja kiireellä.

Vierailija
15/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan puistoja ja mammakerhoja. Esikoisen kanssa ei käyty oikein koskaan. Sitte, kun piti hoitoon mennä, niin se oli puoli vuotta huutoa, ja toiset lapset alkoivat jo kiusata. Lapsen takia niissä mammakerhoissa kuitenkin käydään...

Vierailija
16/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään viihtynyt puistoissa ja perhekerhoissa kovin hyvin, mutta lasten vuoksi kävin niissä melko säännöllisesti.

Useiden äitien puheenaiheet eivät vaan olleet kiinnostavia ja spontaaneita. Kunkin koulutukset ja työtehtävät, tittelit ja talonrakennukset eivät jaksaneet todellisuudessa kiinnostaa. Monet olivat omituisen sulkeutuneita ja katselivat toisiaan nenänvartta pitkin. Jotenkin ennakkoluuloisia. Siellä kuitenkin kävimme erilaiset äidit. Lapset saivat seuraa toisistaan ja ihan sulassa sovussa olimme, erilaisuudestamme huolimatta. Kyllä siellä yksi parempi ystävyyssuhdekin alkoi.

Mikän pakko ei noissa paikoissa ole käydä. Ehkä ilmapiirikin puistoissa ja kerhoissa paranee kun sopeutumattomat pysyvät poissa omissa oloissaan.

Vierailija
17/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsesi meni hoitoon? Meillä on kyllä sisaruksia omastakin takaa, joten ainoa lapsi ei ole. Ajattelin että voisi mennä kerhoihin tuossa 4-vuotiaana.

ap.

Vierailija
18/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias on jo liian vanha sopeutumaan isompaan ryhmään

Vierailija
19/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan lapselle riittää oma perhe 5-vuotiaaksi asti, silloin alkaa tarvita kavereita

varmasti lapsesi ajautuu sosiaaliseen kontaktiin sitä ennen, älä huoli

nauti elämästä, älä suorita sitä

kotipiha on paras.

Vierailija
20/35 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.