Kalliiksi tulee kummitytön rippijuhliin osallistuminen.
Itse sankarille kortti+kukka+lahja.
Meille vieraille: äidille vaatteet+kengät, lapsille: toiselle paita, toiselle paita+solmio+housut+vyö.
Näihin mennyt jo 300€.
Kommentit (54)
37, olet ihana, toivottavasit saat oman kummilapsen tms!
38, luet, miten haluat lukea, moni sanoo toisin, moni toisin, siksi en tykkää sunkaan tyylistä.
Joillakin on esteitä, sille emme voi mitään, ja ketä se ilahduttaa tietää, onko se este aito, keksitty vai suorastaan kosto? EVVK - niin sen pitää olla
..ainakin näin toivon. Toisinaan on oikeita esteitä, mutta ap:n aloituksessa on nimenomaan kyse siitä, ettei halua toisen juhliin, kun siihen menee rahaa.. Meneehän se toisillakin rahaa, kun tulevat ap:n juhliin (jos niillä joskus on niitä).
Mutta kukin tavallaan, me vastataan kutsuihin myönteisesti, jos ei ole ylitsepääsemätöntä estettä enkä muista kuin kerran tällaisen tilanteen, kun laskettuaika sattui juuri kaverin häiden aikoihin ja matkaa olisi ollut noin 700km, niin ei uskallettu lähteä autolla ajeleen (lentsikalla ei päässyt).
Muitta onpa meidänkin juhliin aina ollut hyvä osanotto, mm. häistä jäi 10 henkilöä 140 kutsutusta pois:)
t:38
Kenen äidille?
Itsestäsikö puhut?
Ei haittaa mua tuo raha.
kummilapsen rippijuhliin. Syynä se, että lapsen vanhemmat eivät antaneet hänelle lahjaa hänen valmistuttuaan yliopistosta! Oletko provo!
Mulle ei kukaan antanut lahjaa, kun valmistuin yliopistosta, paitsi vanhempani. En odottanut kummilapseni perheeltä lahjoja.
Sitä paitsi olet sen kummilapsen kummi. Vanhempien tekemiset eivät saa vaikuttaa.
Olet todella tyhmä (etkä taatusti yliopistosta valmistunut, tuskin edes ylioppilas) tai provo.
- siksi en mennyt veljen pojan rippijuhliin perheineni, koska en ole KUMMI
ja sit kertoo, et samaa on heilläin. elin tilanne ja asia kerrallaan.
btw, läksin lähesisäni 50v juhliin melko kauas, kun oli mun la... Mutta tiesin, että siinä lähellä on hyvä sairaala, eikä mitään ennakoivia fiiliksia ollut.
Kyllä jotkut sukujuhlat, häät, rippijuhlat tms tulee kalliiksi. Jos ajat yhden juhlan takia maan toiselle laidalle, maksat lahjan, hotellin, jotain juhlavaatetta, ravintolassa syötävä jos yövyt, bensat jne. Tonni on kohta pieni raha.. paitsi maksajalle.
Tosi surullista, että kummit jotka ovat lupautuneet osallistua kummilapsensa kristilliseen kasvatukseen, eivät sitten viitsi hänen yhteen tärkeimpään juhlaansa mennä?! Tätä olisi kannattanut harkita jo siinä vaiheessa kun kummiksi lupautui. Itselleni oli ainakin hyvin tärkeää, että omat kummini olivat paikalla.
Kyse on nyt siitä, että näistäkin juhlista on taas tehty rahastusjuhlat. Että sitä parempi kummi mitä enemmän rahaa syydät.
Eivät viitsi mennä juhlimaan toisen juhliin.
Eivät viitsi mennä juhlimaan toisen juhliin.
ja tahtoisin osallistua, mutta jos vaatimustaso on tuota luokkaa en yksinkertaisesti voisi mennä. 300e on aivan liikaa minulle. en söisi yli kuukauteen. onneksi yleensä tiedetään etukäteen ripit ja vastaavat
Oikeasti itse teini ei kiinnosta, mutta saavathan kummit ostaa toinen toistaan hienommat lahjat.
OIKEASTI kenelle joku uskonnollinen rippijuhla on enää niin hieno juttu, että nuori lahjotaan kalliilla lahjoilla? Itse nuori käy rippikoulua pitkin hampain ja leirille mennään, vain koska siellä on kavereita ja säpinää. Tästä sitten maksetaan hienot lahjat?
vaatimukset ovat kovat.
Kyllä pitää mennä kaikkiin kutsuihin, mihin kutsutaan, ellei ole pätevää estettä.
meillä järjestetään kesällä ainoan tyttären häät ja siihen vasta rahaa kuluukin. "Pikkuauton" hinnan verran (tosin käytetyn)... vaikka vieraita kutsutaan vain kuutisenkymmentä.