Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalliiksi tulee kummitytön rippijuhliin osallistuminen.

Vierailija
16.05.2012 |

Itse sankarille kortti+kukka+lahja.

Meille vieraille: äidille vaatteet+kengät, lapsille: toiselle paita, toiselle paita+solmio+housut+vyö.

Näihin mennyt jo 300€.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion kieltäytyä oman kummilapseni rippijuhlista, jotka on tänä kesänä. Enkä edes lähetä lahjaa, koska olen totaalisen rahaton. Eivät hekään muistaneet minua, kun valmistuin yliopistosta ja molemmat vanhemmat ovat hyvässä ammatissa.

sillä pääsee pitkällee...

Vierailija
22/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta käyttövaatteet vai eikö niitä voi käyttää toistamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIHIN tämä maailma on menossa????

ristin ja mies (kummisetä) antaa varmaan ainakin 500 €

Juhlavaatteita käytämme muutenkin

Vierailija
24/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitussa ryhdyit kummiksi??!! Niin makaa kun petaa.,,

Vierailija
25/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain on rahaa, ennekin on ollut, et vaan tainnut tietää?

Teidänlaisten takia suhteellisuudentaju vääristyy muiltakin.

Vierailija
27/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Toisaalta, jos joku on viidelle opettajalle ostamassa turhia lahjuksia sadalla eurolla, siihen suhteutettuna ymmärrän kummilapsen älyttömän lahjan...

Vierailija
28/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain on rahaa, ennekin on ollut, et vaan tainnut tietää?

Teidänlaisten takia suhteellisuudentaju vääristyy muiltakin.

Ei se ihan noinkaan ole...

Mutta ap!

Olet varmasti vähän kauhuissasi tms rahan menon johdosta, mutta kiva, että voit tehdä ja mennä juhlimaan.

Kunnolla Rahattomille sanoisin, että ei se haittaa oikeasti sitä rippilasta, jos ette rahattomuuden vuoksi pääse rippijuhliin, hän ymmärtää, onhan teillä hyvät välit, ja olette olleet oivina oppaina elämää varten.

Vierailija
29/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä rahan syytämistä joka tapauksessa.

Tarkoitat siis heidänlaistensa takia?

Vierailija
30/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristin ja mies (kummisetä) antaa varmaan ainakin 500 € Juhlavaatteita käytämme muutenkin

tosin rippilapsia kaksi eli tuplat. Miksi ei kummilapsille saisi antaa rahaa, ei niitä euroja kukaan täältä mukaansa ota.

Vierailija
31/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä vaatteita voi käyttää muutenkin. Jos ostaa ajattomia ja laadukkaita vaatteita (aikuisille) niin samoilla menee (asustaa voi erinäköiseksi) kaikki juhlat useiden vuosien ajan.

Kannattaa koota toimiva peruspuvusto, mitä sitten käyttää ja asustaa erilailla. koruja, huiveja, laukkuja, kenkiä saa edullisesti, ja noita voi myös lainata tutuilta. Jos pohjana on esim. perinteinen pikkumusta, niin siitä saa asun häihin, hautajaisiin, rippujuhliin, olivat juhlat sitten mihin vuodenaikaan tahansa.

Lapsille voi juhliin (ellei kyseessä ole todella hienot juhlat, rippujuhlia en sellaisiksi laske) laittaa ihan perusvaatetta, toki siistiä sellaista. Kivoja kesämekkoja ja paitoja saa edullisesti, mikään spiderman huppari ei ole sovelias, mutta ihan neutraalit vaatteet käyvät.

Kannattaa myös ostaa etukäteen alennuksista, säästää paljon rahaa, ja vaatteille yleensä käyttöä tulee. Esim. kauniita silkkihuiveja saa usein -50%, samoin juhlalaukkuja usein ihan muutamalla eurolla.

Vierailija
32/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä 20 eur / vuosi kummilapsen synnyttyä sulla olisi jo rahasumma kasassa.

Vierailija
33/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kun porukka täällä valittaa aina näistä kummilapsistaan. Mulla ei ole yhtään kummilasta, vaikka kyllä haluaisin ja ihan varmasti olisin hyvä kummitäti :) En kyllä valittaisi kun tulee niin kalliiksi, osallistuisin lapsen elämään tosi mielelläni!

Mistä vois kummilapseton saada kummilapsen? Mun ystävät ei ilmeisesti halua mua lastensa kummiksi. Onko kukaan mukana missään tukiperhetoiminnassa tms?

Vierailija
34/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin täällä av:lla kaikki on niin negatiivista.. jopa kummilapsen rippijuhliin osallistuminen! Ei ole pakko mennä, jos ei halua, mutta älkää sitten ihmetelkö, miksi toisilla on "esteitä" sitten, kun te kutsutte samoja ihmisiä vastavuoroisesti juhliinne.

Ei jaksa ymmärtää tätä itsekkyyttä. Vaatteiden ei tartte tosiaan olla viimeistä huutoa olevia merkkituotteita ja niitä voi valita siten, että on useampikin kerta käyttöä.

Vierailija
35/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttärit Huimalassa ja sitten kotona sukulaisille kuohuviini, ruoka+viini+ kakkut+kahvi yms. Tähän päälle sitten vielä pihakukat yms.

Vierailija
36/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuulu kirkkoon joten eipä tartte tollasiin hihhulijuhliin osallistua.

Vierailija
37/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse kun kumpikaan kummitädeistä ei päässyt rippijuhliini. Toisella oli raskaus vaikea ettei saanut matkustaa, minkä ymmärsin silloin oikein hyvin. Toinen täti myi TALOAAN juuri samaan aikaan. Rippipäivä oli kuitenkin tiedetty useita kuukausia etukäteen..täti lähetti postissa shekin. Olisin mielummin ottanut juhliin tädin enkä rahoja. Vaikka olinkin teini se ei tarkoittanut etten olisi tahtonut nähdä näitä ihmisiä.

Vierailija
38/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, olet ihana, toivottavasit saat oman kummilapsen tms!

38, luet, miten haluat lukea, moni sanoo toisin, moni toisin, siksi en tykkää sunkaan tyylistä.

Joillakin on esteitä, sille emme voi mitään, ja ketä se ilahduttaa tietää, onko se este aito, keksitty vai suorastaan kosto? EVVK - niin sen pitää olla

Vierailija
39/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa kovasti kummilapsensa juhliin menemistä kesäkuussa. Ja koko perhe tietysti mukaan, tottakai vaatteita aina löytyy kaapista, ei sinne uusia tarvita. Ei meilläkään meinaa rahat riittää, kun olen hoitovapaalla. Mutta aina kuitenkin siihen mikä on pakko.

En osaa ajatella, että antaminen olisi itseltä pois. Jonain päivänä meidän kolme lastamme viettävät rippijuhliaan ja heidän kumminsa toivottavasti muistavat. Elämä on vastavuoroista!

Tuosta vielä että ketä pyytää kummiksi. Meillä olisi ollut yksi ystävä, joka ehkä oletti että pääsisi lapsemme kummiksi. Sattui kuitenkin niin, että minulla oli selkeästi yksi toinen ystävä, jonka halusin juuri tälle lapselle kummiksi. Ja koska en tunne ystäväni avomiestä juurikaan, niin lisäksi halusin valita minulle tutun avioparin. Ei tässä ystävässäkään siis ollut mitään vikaa, mutta näin loksahti parhaiten juuti tälle lapselle. Toisinaan mietin, olisiko sittenkin pitänyt valita hänet.. kun tiedän ettei hänellä ole edelleenkään kummilapsia vaikka toivoisi.

Vierailija
40/54 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista, että kummit jotka ovat lupautuneet osallistua kummilapsensa kristilliseen kasvatukseen, eivät sitten viitsi hänen yhteen tärkeimpään juhlaansa mennä?! Tätä olisi kannattanut harkita jo siinä vaiheessa kun kummiksi lupautui. Itselleni oli ainakin hyvin tärkeää, että omat kummini olivat paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi